Welke VPN kiezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Welke VPN kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 14:33

Ik kan natuurlijk uitgaan van een lijstje van meest aanbevolen VPN's in Nederland en NordVPN kiezen, maar heeft iemand van jullie toevallig ervaring met Nord of juist met een andere en is daar buitengewoon tevreden over?

Ik zal hem voornamelijk willen gebruiken voor Amerikaanse sites die onder de block zitten in Europa. Dus dat stukje moet zeker goed werken.
Maar ik lees ook dat je computers beter beveiligd zijn door VPN toe te passen. In hoeverre is dat juist?
Ik ben echt 'n leek op dit gebied.

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:50

Ik gebruik zelf Expressvpn, die helpt goed met websites die en geoblock hebben zoals netflix en sephora.
Het is wel zo dat sites zoals netflix wel regelmatig controleren hierop, dus het kan zijn dat je eens in de zoveel tijd de server moet aanpassen. Dit kan je met expressvpn heel makkelijk via het keuze menu doen.

elnienjo

Re: Welke VPN kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 15:08

Ik had die expressvpn idd ook gezien alleen is die veel duurder en heeft ook geen proefperiode meen ik.

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:17

Ik heb VPN van Surfshark, die had bij aanvraag een mooie aanbieding. Die werkt ook goed met websites met een geoblock en is snel genoeg.

Edit: Voor zover mijn kennis gaat is het inderdaad zo dat VPN betere databescherming kan hebben mede omdat het niet makkelijk herleid kan worden tot 1 persoon/computer met een bekende locatie (IP adres).
Laatst bijgewerkt door daarisdekaas op 21-07-19 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 15:19

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:21

elnienjo schreef:
Die Surfshark staat op nummer 2 in onderstaand lijstje en is nog supergoedkoop ook zie ik!
https://thebestvpndeals.com/nl/best-vpn ... kQAvD_BwE#

Oh fijn dat ze nog steeds een mooi tarief hebben! Ja ik heb dan met mijn zusje een abonnement afgesloten voor 40 euro voor 2 jaar ofzo? En je kan er meerdere apparaten op aansluiten dus zo kunnen we het samen gebruiken.

Als ik zo oppervlakkig de eigenschappen bekijk van Nord VS andere heeft Nord wel extra aandacht besteed aan beveiliging. Als dat je prioriteit heeft is het misschien verstandig om dat nader te onderzoeken. Ik denk echter dat het bij gemiddeld VPN gebruik niet zo veel uit maakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 15:24

daarisdekaas schreef:
elnienjo schreef:
Die Surfshark staat op nummer 2 in onderstaand lijstje en is nog supergoedkoop ook zie ik!
https://thebestvpndeals.com/nl/best-vpn ... kQAvD_BwE#

Oh fijn dat ze nog steeds een mooi tarief hebben! Ja ik heb dan met mijn zusje een abonnement afgesloten voor 40 euro voor 2 jaar ofzo? En je kan er meerdere apparaten op aansluiten dus zo kunnen we het samen gebruiken.

Da's idd hartstikke handig. Dan kan ik het ook op m'n telefoon en tablet zetten.

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:27

Wat ik wel goed na zou kijken is hoeveel data je mag verbruiken met de VPN, sommige hebben bijvoorbeeld een limiet van 8gb per maand. Als je er dan bijvoorbeeld Netflix mee wilt kijken dan gaat ie vrij hard er door heen. Volgens mij heeft Expressvpn wel een probeer periode van een maand, waarbij als het niet goed is je je geld terug krijgt. De laatste keer dat ik heb gekeken hadden ze ook een aanbieding van 3 maanden gratis bij een jaar abonnement.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:30

Ik heb sinds een tijdje NordVPN (ze maken zelfs reclame op TV zag ik tijdje terug). Ik heb 90€ betaald voor 3 jaar en kan het op m'n PC, telefoon en tablet installeren.
Ik kan Netflix Japan, USA, etc kijken (via de appversie van de windowsstore). Ook op m'n telefoon lukt dat. Enige waar het niet werkt is crunchyroll. Heb de VPN alleen aan staan als ik Netflix of Marvel Agents of Shield via abc.go.com ga kijken. Werkt ideaal!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 15:32

Waar kan ik die limiet vinden? Ik zie het nergens staan op de site van Surfshark.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 15:32

whoopylover schreef:
Ik heb sinds een tijdje NordVPN (ze maken zelfs reclame op TV zag ik tijdje terug). Ik heb 90€ betaald voor 3 jaar en kan het op m'n PC, telefoon en tablet installeren.
Ik kan Netflix Japan, USA, etc kijken (via de appversie van de windowsstore). Ook op m'n telefoon lukt dat. Enige waar het niet werkt is crunchyroll. Heb de VPN alleen aan staan als ik Netflix of Marvel Agents of Shield via abc.go.com ga kijken. Werkt ideaal!

Wat is crunchyroll?

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:45

elnienjo schreef:
Wat is crunchyroll?

Site/app waarmee je Anime kan kijken ^_^

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 16:47

whoopylover schreef:
elnienjo schreef:
Wat is crunchyroll?

Site/app waarmee je Anime kan kijken ^_^

okee, dat ga ik niet nodig hebben :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 21:28

Ik heb de surfshark gekozen en zit nu lekker Heartland te kijken via Canada.
Bedankt voor de hulp!