Telefoonhouder voor de op fiets; welke kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Telefoonhouder voor de op fiets; welke kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 19:33

Appen en bellen mag niet meer, dus moet het maar op een houder. Ik ben er niet zo vóór. Maar schoonzusje wil er 1 voor haar verjaardag, dus dan ga ik even zoeken. Alleen; zo ontzettend veel keuze! Welke kies je en waarom? Ze heeft een IPhone. Wat is handig? Ik zie online met een soort elastiek om de hoekjes, een veer die hem 'vastknijpt' (alleen aan de zijkanten, lijkt me glij-gevoelig), één die alle 4 de hoekjes ondersteund in een 'bakje'.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:36

Sting

Re: Telefoonhouder voor de op fiets; welke kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 19:38

Die is ook wel handig ja! Lastig... Weet niet precies wat voor 1 ze wil. Hoor graag hoe hij bevalt, zeker met intypen/swypen.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:39

Ik heb er vandaag in de Action toevallig eentje gekocht :) Die heeft aan de onderkant en de zijkant houdertjes om de telefoon in te ondersteunen, kostte 2x niks, dus ik heb geen idee of de kwaliteit goed is hoor :))

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:40

Mag dat nog wel dan? Dat zou ik eerst uitzoeken, lijkt me dat een telefoon in een houder net zoveel afleidt als in de hand :=

Ik ben btw groot voorstander van het 'houd je telefoon gewoon in je zak en je hoofd bij het verkeer' principe maar dat is off topic :=

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 19:42

Ja, Foaly, dat mag gek genoeg nog wel. Je mag hem niet in je hand houden, maar er wel volop mee typen terwijl hij aan je stuur vast zit >;) .
Ik hou ook niet van continu de afleiding, maar vind het zelf op de racefiets ook wel praktisch met routes soms, of muziekjes wisselen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:43

Voor in de auto heb ik deze: klik
Ziet er wellicht wat lomp uit, maar die klemt enorm goed en met het antislip gaat de telefoon echt geen kant op. Fijne is dat elk model erin past, met of zonder hoesje..
Ik weet alleen niet of ze ook voor op de fiets te koop zijn..

Edit, niet exact hetzelfde, maar wel hetzelfde idee maar dan voor de fiets: klik

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:54

Ik heb er zo eentje: https://www.vouchervandaag.nl/fiets-telefoonhouder-smartphone-handsfree?po=62615&gclid=CjwKCAjwscDpBRBnEiwAnQ0HQMiq9sxg1cQCnpUzALPVe09CNCbgw4v2nL1hcQrAEG3XzOinbA_kqRoCvCoQAvD_BwE
Telefoon zit er super stevig in en het kost bijna niets.

Ik vind het overigens wel vrij onmogelijk om m'n telefoon ook echt te gebruiken zo. Het hobbelt te veel om te typen en naar je stuur is de afstand ook eigenlijk te groot. Ik gebruik hem dus ook eigenlijk alleen voor m'n muziek en om te kijken hoe laat het is.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 20:19

8nnemiek schreef:
Voor in de auto heb ik deze: klik
Ziet er wellicht wat lomp uit, maar die klemt enorm goed en met het antislip gaat de telefoon echt geen kant op. Fijne is dat elk model erin past, met of zonder hoesje..
Ik weet alleen niet of ze ook voor op de fiets te koop zijn..

Edit, niet exact hetzelfde, maar wel hetzelfde idee maar dan voor de fiets: klik

Die ziet er wel lekker stevig uit inderdaad! Kan de telefoon ook rechtop gedraaid worden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:23

Ja, bij die van mij kan dat inderdaad :j Ik gebruik hem zelf ook meestal rechtop.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 20:26

En als je hem dan rechtop hebt, dan zitten de klemmen aan de zijkanten of onder/boven? Ik vind het wel een optie!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:39

Bij die van mij kan ik de klem inderdaad gewoon zo ver open doen dat ik em in de lengte er tussen klem.
Maar ik kan het hele ding ook een slag draaien. Ik weet niet of het fiets-model ook kan draaien.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:51

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:33

Sting schreef:
Ja, Foaly, dat mag gek genoeg nog wel. Je mag hem niet in je hand houden, maar er wel volop mee typen terwijl hij aan je stuur vast zit >;) .
Ik hou ook niet van continu de afleiding, maar vind het zelf op de racefiets ook wel praktisch met routes soms, of muziekjes wisselen.

Dit klopt niet helemaal hoor, als je typt en daardoor slingert bijv. kan je nog steeds een boete krijgen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:41

En dat snap ik heel goed. Als je in het verkeer bent, moet je je hoofd erbij hebben en niet met tig andere dingen bezig zijn.
Ik ga de houder gebruiken voor de route als ik een eind ga fietsen, maar verder blijft mijn mobiel in mijn tas. Voor bellen of appen ga ik altijd op de stoep staan.

Sting, ik laat het je weten als hij binnen is!