Mobiel abonnement gezocht (keuzestress?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Mobiel abonnement gezocht (keuzestress?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 12:19

Iets met bomen en een bos en opties willen bekijken :+

Ik heb momenteel een iPhone SE met abonnement van Vodafone. 2 jaar geleden afgesloten, ivm combinatie Ziggo. Tegenwoordig hebben we kpn, dus voordeel van Vodafone-Ziggo is er niet meer. Het nummer dat ik nu heb, heb ik al zo'n 20 jaar (ja, ongeveer bij de 1e serie mobiele telefoons: de rode Hi Pocketline Swing :)) ).

Nu heb ik daarnaast ook nog een telefoon van mijn werk (iPhone 7), die ik ook privé mag gebruiken. En waar ik in het voorjaar van 2020 alweer een nieuwe voor mag uitzoeken.

Dus mijn redenatie: ik hoef geen dure telefoon meer, maar ik wil wel mijn nummer behouden. Dus Sim only lijkt me ideaal.
Maar man, wat een keuze. Ik heb dus keuzestress en heb geen idee meer waar en wat ik moet zoeken :+

Mijn eisen:
- minimaal 300 belminuten/sms, onbeperkt is een pré.
- minimaal 5GB data.
- goed bereik.

Kosten? De goedkoopste binnen bovenstaande eisen. Als er een leuke aanbieding voor een telefoon bijzit, dan is dat ook prima. Maar aangezien ik erg aan Apple hang wat telefoons betreft, is een goedkope optie al een uitdaging :+
KPN was voor mij de grootste kanshebber, gezien de combi met het tv pakket. Maar Vodafone bleek zonder combi met Ziggo al goedkoper te zijn. Overigens ben ik over het bereik van Vodafone hier op de Veluwe niet altijd heel tevreden.

Wie kan wat bomen en opties voor mij omhakken zodat er iets meer overzicht overblijft? En anders ga ik gewoon naar een winkel in de buurt. Maar ik vond dit even makkelijker :+

FriesWytske

Re: Mobiel abonnement gezocht (keuzestress?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:23

Simyo is goedkoper dan KPN, maar is wel van KPN. Ga aan het eind van dit jaar daar weer naar terug. Zit nu bij Vodafone. Heb nog nooit zoveel problemen gehad als de jaren dat ik bij Vodafone zit.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:23

Ben is goed en goedkoop.

Ik heb zelf dit hele keuzepakket met doorlopen en ben uiteindelijk uitgekomen bij Vodafone omdat die het goedkoopste was voor mij. Mijn huidige provider deed me een "fantastisch aanbod", was alleen wel €5,- duurder per maand.. Dat aangegeven maar hij had me de maximale korting gegeven. Nou prima maar dan ga ik naar een ander.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:31

Polly schreef:
Ben is goed en goedkoop.

Dit! Heel tevreden met Ben. 5G/300 min is iets van 12 euro, onbeperkt min heb je voor 1 euro extra. Of het echt de allergoedkoopste optie is weet ik verder niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 12:34

Hoeft ook zeker niet de allergoedkoopste te zijn. Service en goed bereik vind ik zeker belangrijk. Dus liever iets duurder en dat in orde dan het allergoedkoopste en later de rekening betalen :D

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:35

Ik ven net over van kpn naar Vodafone omdat deze voor mij het goedkoopste was.

Ik wil alleen een a provider met eigen netwerk. Dit omdat als er minder bereik is je als b provider als eerste geen diensten of slecht bereik hebt.

Simyo is een hele goede weet ik hebben mijn moeder en zusje.

Maar omdat deze over kpn netwerk gaan zal je met een kpn abbo boven aan staan als er niet genoeg capaciteit is.

Vodafone heeft hier erg goed bereik mijn man heeft het al jaren.
En met 5 mei in Wageningen altijd erg druk. Met kpn altijd slecht tot geen bereik en mijn man gewoon vol bereik ook gewoon 4G.

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:42

Ik zit al jaren bij Tmobile en heb altijd goed bereik. :j Zal niet de goedkoopste zijn, denk dat je voor onbeperkt bellen plus 5GB iets van 20 euro per maand kwijt bent.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:43

Ik ben heel blij met mijn Robin Mobile. Onbeperkte alles 20 euro.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:06

Ik zit al jaren bij Simpel en zeer tevreden over. Altijd bereik (tho ik kom niet zo ver buiten de randstad :') )
En prijs is echt goed, bovendien kun je ervoor kiezen om geen 'vast' abbonement te nemen waardoor je kan opzeggen wanneer je wilt. Ze hebben altijd super aanbiedingen waar je bijna altijd gebruik van kan maken.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:19

Wij hebben al jaren 2 abonnementen bij Simpel. Supergoed. Na elke periode nog goedkoper over te sluiten. Betaal nu 12.50 voor 5G en onbeperkt bellen. Inderdaad super aanbiedingen.

Let op! Dit is NIET hetzelfde als Belsimpel.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:23

op www.mobiel.nl kan je heel makkelijk het goedkoopste sim-only abonnement vinden dat past bij jouw wensen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:42

Hier Simpel (T-Mobile netwerk)en kan ook naar de aanbiedingen oversluiten. Laatste keer wel met wat discussie met de klantenservice. Enige plek waar ik tot nu toe slecht bereik heb gehad, is op het randje van de grens van Duitsland. In ieder geval stukken beter als het dure zakelijk Vodafone abonnement van mijn baas, die in zijn eigen fabriek soms niet eens bereik heeft door de aluminium beplating.

Nummerbehoud mogelijk.
5G 4G internet
Onbeperkt Bellen
500 SMSjes
10 Euro per maand
Elke maand opzegbaar

Overigens was mijn bundel een actie.