Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 01:23

Mijn Note 8 is nu bijna 2 jaar oud, en wordt vervangen zodra ik mag verlengen :=

Een heel fijn toestel, en ik wilde hem graag houden eigenlijk.. maar bij het wisselen van een hoesje (soft case siliconen) klapte zo de hoek van het scherm kapot.. samsung store geloofde er niet zo in (het zat op een hoek, dus ik had hem laten vallen volgens hen). Dus ik doe daar teleurgesteld mijn hoesje weer er omheen, en daar ging de andere hoek -O-
Helaas krijg ik een reparatie alsnog niet vergoed, en een scherm vervangen is erg duur met deze telefoon :=

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 06:38

Mijn One plusX is nu 4.5 jaar oud. Alleen begint hij nu beetje streken te krijgen en omdat de sd kaart niet automatisch als interne opslag wordt herkend mis ik altijd ruimte.
Oh en mijn schermis gebarsten. Eergisteren kon ik b.v. niet bellen en mijn vriend wil wel dat als ik bij mijn paard ben dat ik er dan wel kan bellen etc. Niet eerst 5 keer het telefoon moet opstarten. :=
Krijg dus vandaag een nieuwe.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:31

Gemiddeld 2-3 jaar denk ik. Mijn S7 had ik vanaf 2016 dacht ik en de S9+ heb ik in 2018 gekocht. Was niet per se de bedoeling, maar ik mocht een nieuwe telefoon uitzoeken via mijn werkgever. Moet zeggen dat ik ook absoluut niet zuinig ben op mijn telefoons :o De S9+ is nu dan ruim een jaar oud, maar zit onder de krassen en beschadigingen ondanks het hoesje. Daarnaast staat er enorm veel meuk op en staat alles de hele dag aan, mijn batterij redt het dus net aan een dag :') In de auto heb ik hem standaard aan de oplader vanwege Google Maps.

Nee ik zou er echt nooit langer dan 2-3 jaar mee kunnen doen.. Buiten het feit dat ik na die tijd gewoon graag een nieuwe wil :))

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:52

Ik doe 2 jaar met een mobiel en dan mag ik weer een nieuwe uit zoeken bij mijn abonnement.
Telefoon zelf ziet er altijd nog wel als nieuw uit omdat ik altijd een hoesje en glasfolie gebruik.
Maar kwa batterij tijd, snelheid etc. is ie na 2 jaar meestal wel echt aan vervanging toe.
Misschien omdat ik mijn mobiel echt als 'laptop' gebruik!?

Als de mobiel na 2 jaar nog wel redelijk/goed is gebruik ik 'm nog wel langer of ik bied hem aan op marktplaats.

Vind het knap als iemand +4 jaar met een mobiel kan en dan ook nog zo'n 2 dagen met een batterij!
Hoe zit het dan met updates? Kan je alle apps dan nog wel downloaden en updaten?

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:59

eekhoornerik schreef:
capopjekop schreef:
Ik verlang soms wel terug naar mijn oude iphone en nokia 3310 :') Die kon ik laten stuiteren zo vaak ik wilde maar die gingen niet kapot. Mijn 2 laatste telefoons konden minder goed tegen vallen en stoten en daar ging het scherm kapot. Mijn huidige telefoon had alleen nog maar een grote zwarte vlek op het scherm en was onbruikbaar geworden. Ik heb hem net een jaar. Dus ik heb een officieel samsung scherm gekocht en die vervangen. Dus als hij goed blijft werken houd ik hem wellicht gewoon als mijn abo af loopt.

Meestal neem ik een wat ouder model, want ik vind het zonde om tientallen euro's neer te tellen voor het nieuwste model. Maar het kan ook dat ik nu wel een nieuwe neem en dat deze naar mijn vriend gaat.


Tip: Doe je telefoon in een bookcase. Die van mij laat ik regelmatig vallen (ook tijdens het paardrijden :=) maar heeft nog geen enkel krasje :j


Ik vind die bookcase zo onhandig :') . Dan passen ze nergens meer in een kontzak en doordat je het hoesje open maakt laat ik hem 3x zo snel vallen.

Hier gaan telefoons 2 jaar mee, daarna gaan ze naar een familielid oid :).

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:45

Mijn eerste smartphone was na 2 jaar op, ik kon niet meer bellen. Dit was een htc one x
De tweede was een Sony experia z3 compact, deze deed het nog prima na 2 jaar. Maar abonnement liep af en nam een nieuwe. Waarom? Geen idee :Y)
Nu 2,5 jaar gelukkig met mijn iPhone 7 en ik hoop er nog lang mee te doen. Ik heb een SPECK hoesje en glasplaatje en al heel vaak laten vallen.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:48

Ik heb een iPhone XS, in februari nieuw gekocht dus een half jaar oud en mijn batterij gaat soms halverwege de dag al leeg hoor. Ik snap niet hoe die van jullie meerdere dagen mee gaat? Zitten jullie er dan zo ontzettend weinig op?
Ik moet wel eerlijk erbij zeggen dat ik echt bijna altijd op mijn telefoon zit, altijd tussendoor maar kan ook gerust 2 uur achter elkaar er op zitten. Dus ik vind het ook niet erg dat hij ‘snel’ leeg gaat. Meestal gaat ie een hele dag mee.

nicole_floor

Berichten: 3276
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:04

Jaa dat vraag ik me ook af. Mijn s7 ging geen hele dag meer mee met de batterij. Maar nu heeft mijn moeder hem en gaat die opeens weer 2 dagen mee met een batterij. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110779
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 12:07

Ik ben wel regelmatig met mijn telefoon bezig, maar dat is meestal om een foto te maken en die op FB te posten oid. Ik zit er niet de hele dag aan vast geplakt en doe er ook geen spelletjes op. Dat zal qua accu ook wel schelen denk ik.
Oh ja, en ook niet onbelangrijk: ik kan er ook mee bellen :+