Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:40

Ik heb een iPhone 6s, denk dat 'ie 4,5 jaar oud is ongeveer. Ik hoop dat hij het nog heel lang doet, telefoons zijn zo absurd duur -O-

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:44

Ik heb nog altijd een Samsung Galaxy S5 en die is nu al 5+ jaar oud.

Hij draait alleen wel op de nieuwste Android en die heeft de telefoon volledig verjongd, zelfs de (originele) accu gaat ineens weer anderhalf dag mee!

Ik kan echt niet 1 reden bedenken om hem in te ruilen, want de apps die ik elke veel gebruik (WhatsApp, Reddit, Youtube en Ziggo Go) doen het geweldig en starten zelfs sneller op dan op de S9 van mijn collega. :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30256
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:28

Rawr schreef:
Hij draait alleen wel op de nieuwste Android en die heeft de telefoon volledig verjongd, zelfs de (originele) accu gaat ineens weer anderhalf dag mee!


Hoe doe je dat? Want via Samsung zelf krijg ik dat niet voor elkaar...

capopjekop

Berichten: 30674
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:33

Ik verlang soms wel terug naar mijn oude iphone en nokia 3310 :') Die kon ik laten stuiteren zo vaak ik wilde maar die gingen niet kapot. Mijn 2 laatste telefoons konden minder goed tegen vallen en stoten en daar ging het scherm kapot. Mijn huidige telefoon had alleen nog maar een grote zwarte vlek op het scherm en was onbruikbaar geworden. Ik heb hem net een jaar. Dus ik heb een officieel samsung scherm gekocht en die vervangen. Dus als hij goed blijft werken houd ik hem wellicht gewoon als mijn abo af loopt.

Meestal neem ik een wat ouder model, want ik vind het zonde om tientallen euro's neer te tellen voor het nieuwste model. Maar het kan ook dat ik nu wel een nieuwe neem en dat deze naar mijn vriend gaat.

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:41

Voorheen nam ik meestal na 2 jaar een nieuw abonnement met nieuwe telefoon. Mijn vorige Sony Xperia X heb ik echter 2 a 3 maanden gehad voordat hij uit mijn jaszak viel en werd overreden door een auto. :') Toen weer dezelfde genomen, maar dus met een abo van 4 jaar. Hopen dat hij het nog 2 jaar vol gaat houden. Hij werkt op zich nog prima, maar de batterij word wel minder, en met opslagruimte heb ik soms wat problemen.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:07

capopjekop schreef:
Ik verlang soms wel terug naar mijn oude iphone en nokia 3310 :') Die kon ik laten stuiteren zo vaak ik wilde maar die gingen niet kapot. Mijn 2 laatste telefoons konden minder goed tegen vallen en stoten en daar ging het scherm kapot. Mijn huidige telefoon had alleen nog maar een grote zwarte vlek op het scherm en was onbruikbaar geworden. Ik heb hem net een jaar. Dus ik heb een officieel samsung scherm gekocht en die vervangen. Dus als hij goed blijft werken houd ik hem wellicht gewoon als mijn abo af loopt.

Meestal neem ik een wat ouder model, want ik vind het zonde om tientallen euro's neer te tellen voor het nieuwste model. Maar het kan ook dat ik nu wel een nieuwe neem en dat deze naar mijn vriend gaat.


Tip: Doe je telefoon in een bookcase. Die van mij laat ik regelmatig vallen (ook tijdens het paardrijden :=) maar heeft nog geen enkel krasje :j

capopjekop

Berichten: 30674
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:15

Die heb ik een maar ik ben dus zo'n kluns die hem dan met hoesje open laat vallen :')

cissy

Berichten: 19844
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:17

Prrrr schreef:
Rawr schreef:
Hij draait alleen wel op de nieuwste Android en die heeft de telefoon volledig verjongd, zelfs de (originele) accu gaat ineens weer anderhalf dag mee!


Hoe doe je dat? Want via Samsung zelf krijg ik dat niet voor elkaar...

Dat wil ik ook wel weten, dat is wel interessant!

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:27

Mijn iphone 6 is ruim 4,5 jaar mee gegaan. Op gegeven moment werd de accu wel slecht dus die heb ik laten vervangen. Toen heeft hij het best nog een tijdje uitgehouden maar hij werd echt steeds trager, zo traag dat er niet meer mee te werken viel dus toen was het tijd voor een upgrade.

daantjuhhh

Berichten: 26907
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:33

Ik heb de iPhone 6S

Opzich een fijne en mooie telefoon.
Ik heb hem nu 2,5 jaar en eigenlijk wilde ik er een nieuwe batterij in doen en er dan nog een jaar mee vooruit.

De batterij doet het nu maar 4 uur. Bij status batterij staat ook: reparatie _O-

Maar mijn camera is nu ook kapot. Dus besloten toch maar een andere te gaan kopen.
Nog even nadenken. Wil graag wel weer iPhone. En dan een van de nieuwere. Maar vind ze zo duur.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:42

Tot 2,5 jaar geleden had ik een Nokia, prepaid, uit 2006 (!). Daar kon je mee telefoneren en SMSen. Daar heb ik elf jaar mee gedaan, en ik gebruik hem soms ook nog omdat er nog beltegoed op staat! Die foons gaan eindeloos door.
Moet ik er wel bij vermelden dat ik in die elf jaar ook drie iPods heb gehad, dus was niet helemaal zonder muziek en later (wifi) internet. ;-)

MallyBelly

Berichten: 3545
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:46

Mijn Telefoons gaan ongeveer één tot max twee jaar mee. Ze vinden de druk tijdens het paard rijden in m'n rijbroek vaak niet zo leuk, ze worden warmer, accu slijt sneller. Stof en zand zijn ook geen beste voor een telefoon.

Al ben ik verder best zuinig op, laat ze zelde tot nooit vallen, geen barsten in m'n scherm of dergelijke.

DJZ

Berichten: 3131
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:13

Ook hier een Samsung A3. Inmiddels 4 jaar en 9 maanden. Batterij gaat bij weinig gebruik 2 dagen mee en bij vele gebruik is ie na een dag 3 kwart leeg. Hij is wat trager en opslag is nu erg vol, maar doet nog wat ie moet doen :P :)

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:17

Ik heb mijn Iphone 4 vijf jaar gehad toen werdt hij helaas niet meer ondersteund en kon ik apps niet meer update. Ik was daar zo boos om mijn iphone 4 werkte verder nog perfect. Ik ben toen overgestapt op de Samsung J7 deze heb ik nu voor het derde jaar.

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:20

Mijn Ladyphone had ik van aug 2007 tot aug 2013 :=

Ik gebruik ze totdat ze helemaal op zijn of er is iets anders mis. Mijn Samsung J3 ging 'maar' 2 jaar + een paar maanden mee. Accu werkte niet goed meer, soms maar een paar uur, en toen ik de accu een keer er uit wilde halen om is te kijken wat er nou mis was, kwam ik er achter dat tie helemaal bol is gaan staan?! Na op internet diverse gelezen te hebben, over kansen van ontploffing e.d. toch maar andere telefoon. Vriendlief had nog een oude nieuwe liggen, anders had ik een nieuwe accu gekocht, wilde eigenlijk geen andere :D

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:52

Prrrr schreef:
Hoe doe je dat? Want via Samsung zelf krijg ik dat niet voor elkaar...


Het is erg makkelijk als je weet waar je mee bezig bent, zo niet dan kun je het beter laten of laten doen door iemand die weet hoe het moet. :P

Je moet je telefoon rooten, de bootloader unlocken, custom recovery installeren (TWRP is de beste) en een custom Android ROM installeren. Zelf gebruik ik LineageOS omdat die zeer actief wordt doorontwikkeld voor de S5 (bijna elke week wel een update).

En voor degene die me een PB stuurde die suggereerde dat ik uit m'n nek klets en dat het niet mogelijk is, hier een screenshotje van mijn toestelgegevens. Afbeelding

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12587
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:03

Jeetje, wat doen jullie lang met telefoons :+
Ik heb nog niks gehad wat het langer heeft volgehouden dan 2 jaar. Ik maak namelijk altijd alles stuk ^)

Nu overgestapt van Sony naar Huawei (want ik had niet veel geld over toen ik mijn oude weer eens kapot liet vallen) en deze doet het tot nu toe nog prima gelukkig!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30256
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:13

Rawr schreef:
Je moet je telefoon rooten, de bootloader unlocken, custom recovery installeren (TWRP is de beste) en een custom Android ROM installeren. Zelf gebruik ik LineageOS omdat die zeer actief wordt doorontwikkeld voor de S5 (bijna elke week wel een update).


_/-\o_

Dat ga ik niet durven :)) Misschien als ik al een backup telefoon heb. Dan ben ik waarschijnlijk wel wat dapperder :))

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:15

Ik zou graag willen dat ze 4 jaar meegaan maar dat is nog niet gelukt. Ben ook overgestapt naar wat goedkopere telefoons. Want ze gaan naar mijn idee niet langer mee als ze duurder zijn.

De vorige was net geen 2 jaar oud maar die had ik laten vallen. Meestal zo rond de 2 jaar is het tijd voor een andere. Ik heb er een zakelijk nodig en als die dan kuren krijgt of de batterij gaat maar een halve dag mee heb je weinig keus op een gegeven moment.

Die ik nu heb is misschien net 1,5 maar die moet ik bij normaal gebruik overdag ook nog een keer laden. Bij veel gebruik gebeurt het dat ik hem weleens 3x aan de lader moet leggen. Hij was rond half 5 vanmiddag 100% en nu staat die op 35%. En vanmorgen was die ook 100%.
Dus ik denk niet dat hij de 4 jaar gaat halen.

BigOne
Berichten: 38390
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:17

iPhone se, heb hem al even en merk wel dat hij minder word, wil wel een nieuwe maar moet in mijn broekzak passen en dat word lastig. Rotdingen worden steeds groter.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:32

Mijn Huawei p7 heeft het ruim 4 jaar gedaan, toen kon hij de updates niet meer aan. Overgestapt op een Huawei P smart. Binnen 3 maanden 3x een nieuw scherm gehad en toen was ik er klaar mee. 1ste keer was mijn schuld, toen heb ik hem laten vallen, maar de andere 2 keren niet. Ik kreeg lucht onder mijn scherm en die keer daarna heeft m'n vader er een mini lampje van de action op laten vallen, zo'n bolletje dat aan een snoer zit... Het ging niet eens hard en hij was al kapot. Toen heb ik een Motorola moto g6 plus gekocht. Deze is verdronken in de zee bij Santa Monica na nog net geen jaar:+) ik ben gewoon niet heel goed met telefoons...

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:37

Voor de mensen die hem laten vallen : heb je er dan geen hoesje om heen?
Want ik ben wel bezig aan mijn 4e hoesje in 5 jaar tijd. En dan helemaal een plastic case rondom. Na vele vallen sneuvelen alleen de hoesjes maar het toestel of scherm zelf niet, die zijn nog als nieuw.

CalipsoLover

Berichten: 5582
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:38

Ik meestal ook om de 2 jaar, probeer er altijd langer mee te doen, maar dan is meestal mijn iPhone wel "op", daarom besloten om een verzekering te nemen...

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 00:12

Omenstabij schreef:
Laulitz schreef:
Ik heb mijn iPhone nu 4 jaar. De batterij is eigenlijk nog goed! Gaat gemakkelijk een dag mee, eigenlijk zelfs meer, tenzij ik spelletjes speel. Alleen als het koud is en hij heeft weinig batterij dan geeft hij kuren :+ Soms kijk ik wel eens voor een nieuwe maar deze is nog zo goed, dat ik het zonde vind om een nieuwe te kopen.


Dit was voor mij de overtreffende trap toch de overstap naar een nieuw toestel te maken, ondanks dat ik hem pas een jaar in bezit had.
Had je je mobiel nodig, was ie nog op 30%, te koud, poef mobiel uit. D:

In de winter heb ik veel getwijfeld hoor! Zeker als ik weer eens op stal stond in de kou 's morgens en hij was niet opgeladen, dan vloekte ik weer als hij uitviel :+ Maar nu is het weer zeker een half jaar warm dus kan ik er voorlopig wel mee vooruit.
Ik vind dat sommigen wel heel kort doen met hun telefoon, 2 jaar?? Dat is toch niks :+ Wat doen jullie er dan allemaal mee dat hij zo traag wordt? Want dat merk ik totaal niet bij de mijne, okay apps opent hij niet zo snel als vroeger maar dat duurt nu 2 seconden ofzo langer?

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 01:20

Aangezien ik mijn telefoon alleen voor nood gebruik, was ie geen 100de euro's. Was denk ik 80 euro? Vorig jaar voor m'n verjaardag. Toevallig vorige zaterdag kapot gegaan. uit het niks. En ik ben heél zuinig met mijn spullen. ;) . Het was ook geen goed ding, reageerde regelmatig niet op m'n vingers of hing vast, weinig ruimte. Maar ej, hij was aan de grote maat, :Y) . Denk dat ik dezelfde telefoon weer voor m'n verjaardag krijg, :') . Hij was wel heel snel, dat wel, maar wifi pakte hij regelmatig niet.. Achja, ik hoef er ook alleen maar muziek op te luisteren op school en tijdens het fietsen. En bellen mocht ik ergens met een gebroken been liggen, O:)