Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 11:16

Zoals de titel al zegt :P
Mijn huidige telefoon (een Sony Xperia Z2) zal in december 5 jaar oud worden.
Op zich voldoet hij nog prima, al merk ik dat de batterij wel iets minder aan het worden is. Gemiddeld gaat de accu nu nog een dag of 2 a 3 mee.
Helaas is een nieuwe batterij plaatsen bij deze telefoon geen optie, anders had ik dat zeker overwogen.
Ik hoop dat de telefoon nog een jaartje mee gaat.
Is 5 jaar eigenlijk oud voor een smartphone? Ik heb echt geen idee hoe lang ze gemiddeld mee gaan? :o?

Mijn vraag is dus: hoe lang gaan jouw smartphones mee? En neem jij na een paar jaar altijd een nieuwe of wacht je tot ze helemaal 'op' zijn?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-07-19 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35648
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:18

Ik gebruik ze altijd helemaal op. Meestal is dat een jaar of 4-5.

marleen_88

Berichten: 14054
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:20

Ik koop elke twee jaar een nieuwe telefoon, mijn oude gaat dan naar mijn moeder. Dus mijne gaan ook wel 4 jaar mee.

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:20

Mijn samsung Galaxy s7 is nu 3 jaar alleen heeft mijn moeder hem overgenomen omdat ik er op uitgekeken was. Hoop dat mijn s10 net zo lang mee gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 11:21

marleen_88 schreef:
Ik koop elke twee jaar een nieuwe telefoon, mijn oude gaat dan naar mijn moeder. Dus mijne gaan ook wel 4 jaar mee.


Ik ben wel benieuwd naar de gedachtengang hier achter. Koop je iedere twee jaar een nieuwe telefoon in combinatie met abonnement?
Want dan kan ik het me idd voorstellen!

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:21

5 jaar vind ik echt heel oud, net zoals een batterij die 2 a 3 dagen mee gaat. Mijn iPhone 6 wordt in januari 4 en dan kan ik ook een nieuw abbo nemen, wat ik dan ook ga doen. Dan ga ik ook voor een nieuwe telefoon, want deze heeft een opslag van 16gb en dat is tegenwoordig heel weinig, dus hij zit nagenoeg altijd vol. De batterij vervang ik elk jaar een keer. Mijn vorige telefoon ging 3 jaar mee en toen kocht ik een nieuwe omdat ik daar gewoon aan toe was, terwijl die oude het nog steeds wel doet. Deze heeft een barst, maar dat accepteer ik nog voor dat halve jaartje :').

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:21

Mijn huidige iPhone 6 is inmiddels zo’n 6,5 jaar oud. Doet het nog steeds meer dan prima al moet ik waarschijnlijk binnenkort wel over op een Android systeem omdat ons computersysteem niet samenwerkt met Apple. Toch jammer...

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:22

Wow, jouw batterij gaat na 5 jaar nog 2 dagen mee? :wow:
Ik doe meestal 2 jaar met een telefoon. Dan verkoop ik hem en koop ik een nieuwere. Dan zit ik meestal op een punt dat het apparaat me gaat irriteren door gebrekkige accu, gebrek aan opslag etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101769
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:23

Ik verleng elke 2 jaar en neem dan een nieuwe telefoon. Niet omdat ze op zijn maar omdat ik gewoon een nieuwe wil :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 11:23

Wat jammer Lizy!

Selina: Ja hoor, maar moet wel zeggen dat ik mijn internet niet de hele dag aan heb staan. Dat zal vast ook veel schelen!
Zodra ik op internet zit zie ik de batterijstatus omlaag gaan :+

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:24

Ik verleng ook elke 2 jaar en kies dan meestal een nieuwe apple telefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:25

Drie dagen met een batterij? Dat kan ik alleen maar dromen :')
Mijn androids gingen een half jaar tot een jaar mee. Ik had altijd de maandagochtendmonsters, softwareproblemen, twee keer over een met oververhitte batterijen...Ik was er zo klaar mee dat ik toen een iPhone heb gekocht, hoewel ik het eigenlijk echt te duur vond. Mijn eerste iphone, de SE, is ruim twee jaar mee gegaan. Op zich werkt hij nog wel goed maar de batterij ging slechts een halve dag mee. Nu een nieuwe iPhone, bevalt super. Ik hoop dat deze nog jaren meegaat. :))

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:29

Mijn iPhone se is nu 4 jaar oud en het is dat er een giga barst in mijn scherm zit en er stukken glas missen dat ik binnenkort toch een nieuwe moet kopen maar anders.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:30

Ik heb mijn iPhone nu 4 jaar. De batterij is eigenlijk nog goed! Gaat gemakkelijk een dag mee, eigenlijk zelfs meer, tenzij ik spelletjes speel. Alleen als het koud is en hij heeft weinig batterij dan geeft hij kuren :+ Soms kijk ik wel eens voor een nieuwe maar deze is nog zo goed, dat ik het zonde vind om een nieuwe te kopen.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:31

Een LG deed het 2,5 jaar en mijn samsung s6 ook 2,5 jaar.

marleen_88

Berichten: 14054
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:31

Cayenne schreef:
marleen_88 schreef:
Ik koop elke twee jaar een nieuwe telefoon, mijn oude gaat dan naar mijn moeder. Dus mijne gaan ook wel 4 jaar mee.


Ik ben wel benieuwd naar de gedachtengang hier achter. Koop je iedere twee jaar een nieuwe telefoon in combinatie met abonnement?
Want dan kan ik het me idd voorstellen!


Nee, ik heb een sim only abonnement van een tientje, ik wil zelf gewoon na 2 jaar wat nieuws.

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:32

Mijn huidige telefoon is ongeveer 3,5 jaar oud, een nieuwe is onderweg. Met redelijk veel gebruik accu 2x per dag opladen (youtube). Niet alle apps kunnen meer met deze android versie.
Gaat niet weg, prima reserve telefoon.
Motorola moto g3.

Als het buiten koud is verliest hij trouwens de verbinding met de batterij, niet handig als ik alleen ben zonder een noodtelefoon in de omgeving.

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:35

Mijn jongste heeft een iPhone 5S die papa, mama, zus en grote broer al hebben gebruikt. Ding is nu een jaar of 6 oud en wordt toch wel duidelijk langzamer.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:36

Vroeger kreeg je gewoon een nieuwe telefoon bij een nieuw abonnement.
Tegenwoordig krijg je een BKR registrering als je dat doet omdat het gezien wordt als lening.
Dus ik heb ook nog steeds mijn iPhone 5S.
Losse toestellen vind ik best prijzig

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:37

Hier altijd samsung gehad. Iedere 3 jaar zijn ze tot nu toe echt op wat betreft accu..

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:42

Ik ben na al die jaren nog altijd heel blij met de iPhones. Vorig jaar mij 5S toch maar eens geüpdatet voor een 8. Die telefoon heb ik 5 jaar gehad en behalve dat hij erg traag werd deed hij het nog prima. Mijn 4S is trouwens nog altijd in gebruik door mij vader. Na 8 jaar doet die het nog altijd en voldoet hij prima aan de wensen van mijn vader; bellen en gebeld worden en een berichtje sturen.

Ik heb trouwens nog altijd een Motorola Razr uit 2007 liggen. Die kan gewoon niet stuk en dat is nog altijd mijn backup telefoon wanneer ik de bergen in ga.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:46

lizy29 schreef:
Mijn huidige iPhone 6 is inmiddels zo’n 6,5 jaar oud. Doet het nog steeds meer dan prima al moet ik waarschijnlijk binnenkort wel over op een Android systeem omdat ons computersysteem niet samenwerkt met Apple. Toch jammer...


Dat is knap een 6,5 jaar oude telefoon die pas sinds 2014 uit is :D

Mijn iPhone 7 is nu 2,5 jaar oud. Hij gaat eind dit jaar vervangen worden als de nieuwe iPhones uitkomen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:48

Mijn telefoons halen meestal 3/5 jaar. Vorigen steeds dood door verdrinking of verplettering. De vorige cat is na 3 jaar bijj ex en 2'5 jaar bij mij ivm geheugen tekort (niet uitbreidbaar) en accu problemen als reserve gezet. Foon die ik nu heb is 3/4 jaar nu. Zelfde onverwoestbaar model

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:49

4,5 jaar met mijn samsung galaxy s3 mini gedaan. Op zich deed hij het belangrijkste wat een telefoon moet doen, namelijk bellen,nog prima.
Accu ging ook nog wel een dag mee.

Maar omdat je tegenwoordig eigenlijk niet meer buiten de de overige functies kan heb ik een nieuw abbo met een nieuwe telefoon genomen. En ik ben er eigenlijk wel blij mee en ben maar 5 euro meer kwijt in de maand.

Ik heb de oude nog steeds die kan ik altijd misschien nog ergens voor gebruiken. Misschien is mijn pa er straks blij mee...kan ie oefenen met whatsapp enzo :D

Eigenlijk zijn die dingen best duur als ze maar 3 a 4 jaar meegaan.

CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:52

Ik heb mijn Samsung Galaxy S9 nu ongeveer anderhalf jaar, toendertijd los gekocht en een sim only abonnement genomen. Dit omdat je met nog een afbetaling van boven de 250 euro je een BKR kan krijgen. Niet handig als je van plan bent om een huis te gaan kopen :')

Voorheen was het om de 2 jaar gewoon een nieuwe, nu kijk ik gewoon naar het toestel wanneer hij aan vervanging toe is. Dus hoop dat ik er nog een tijd mee kan doen :)