Wij hebben nu bijna 4 jaar een Peugeot 206 uit 2000. We hebben veel pech gehad met deze auto maar de laatste 2 jaar reed hij als een zonnetje en was het de perfecte auto
Maar ongeveer 1,5 maand terug deed opeens het linker knipperlicht gek. Hij sloeg soms over of deed het niet meer. Wij hebben ernaar laten kijken, het knipperlichtrelais is doorgebrand en ze moeten dus het hele kastje vervangen, een reparatie kost minimaal 1000 euro. Het kastje is autogebonden en je kunt dus alleen een nieuwe er in zetten en deze kosten zo’n 600 euro. Needless to say, het was voor ons einde verhaal
Nu heb ik gewoon zo’n dubbel gevoel, omdat hij motorisch echt top is. Omdat de apk eind deze maand afloopt en sowieso afgekeurd wordt is de enige optie sloop. Sloopwaarde is 80 euro.... ik vind het gewoon echt zonde. Het is echt een geweldige auto, lekker veel pit, fijn motorgeluid, airco, geen deuk of kras te bekennen, maar ja 1000 euro aan een auto uitgeven die misschien nog 500 waard is, dat wordt hem gewoon niet.
Zijn er nog andere opties? Nadeel is dus dat de apk afloopt en dat het kastje autogebonden is, dus ik denk niet dat een handige kerel er iets mee kan (tweedehands kastje is al geprobeerd). Maar ik gun hem gewoon nog een goed huisje waar hij nog lekker kan rondrijden, want ondanks de pech was het echt een fijne auto. Maar misschien vermenselijk ik hem te veel
Dus, is sloop echt de enige optie?