Bijzonder traag scannende Epson XP-245 alles in 1 printer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Bijzonder traag scannende Epson XP-245 alles in 1 printer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 17:01

Nou ja, de titel zegt het al. Ik heb een Espon alles in 1 printer die dus ook kan scannen.Maar dit apparaat is zo tergend traag met scannen. Soms wel 10 minuten voor 1 A4 blaadje. Wat kan er aan de hand zijn?

Ter info:
-De printer is dus een Epson XP-245 (vrij nieuw, nog geen jaar oud, maar bijna 10 maanden in de doos gezeten, omdat de andere printer het nog deed)
-Ik werk met een HP laptop die ge-date en alles is (vorige HP printer scande als een tierelier)
-Ik werk met een USB aansluiting omdat printen en scannen via de wifi helemaal niet te doen is.
-alle recente updates voor de printer zijn geïnstalleerd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:08

Ik zou naar de software kijken, het programma waarmee je hem aanstuurt. Dan bij de instellingen kijken naar de scan kwaliteit, als die erg hoog is dan duurt het scannen ook langer. Je hebt niet altijd hoge kwaliteit nodig :) het kan wezen dat deze opties met woorden als 'hoge kwaliteit, gemiddeld, of snel' worden benoemd, het kan ook wezen dat je een dpi getal op die plaats te zien krijgt. Hoe hoger het dpi, hoe meer detail hij wil scannen en hoe langer het duurt.

Moska

Re: Bijzonder traag scannende Epson XP-245 alles in 1 printer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 18:45

Staat op 200 dpi en in mijn menu zie ik geen verdere instellingen over snel of langzaam. Geen idee of die 200 veel is?

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Bijzonder traag scannende Epson XP-245 alles in 1 printer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:12

200 is niet bijzonder hoog, daar zou een scanner zeker geen 10 minuten over moeten doen (eerder 30 seconden misschien ofzo).
Dan heb ik geen verdere suggesties voor je, sorry. Ik hoop dat iemand anders je kan helpen want die traagheid klopt niet nee :)