Gitaar snaren vervangen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pien2010

Gitaar snaren vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 19:51

Lieve Bokkers,

Voor de verjaardag van mijn vriend heb ik een gitaar gekocht, een 12-snarige. Maar op deze gitaar zitten geen snaren. Nu heb ik zelf de ballen verstand van gitaren dus heb ik rondgebeld bij gitaarwinkels in de buurt wat het zou kosten als iemand er voor mij snaren op zou zetten. Dan kom je dus al makkelijk op 90 euro uit excl snaren :\
Is er iemand die een plek weet die dit voor een schappelijker prijsje doet rondom Zwolle of misschien zelf wel (voor een vergoeding natuurlijk!) Wil helpen? :)*

(Het betreft dus een 12 snarige gitaar)

Groetjes,
Pien

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Gitaar snaren vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:34

Zou een 12-snarige dan zoveel lastiger zijn dan een 6-snarige? >;) Twee keer zoveel werk, ja, maar 90 euro.... of stellen ze dan meteen de hals ook? Want een gitaar kan er niet heel erg goed tegen om zonder snaren te zijn.

Mocht je niemand vinden, dan wil ik eventueel wel een poging voor je doen, tegen reiskostenvergoeding (ongeveer 15 euro) en een kopje thee. Met daarbij dus wel de kanttekening dat ik het niet eerder heb gedaan (6snarig dus wel, 12-snarig niet) en dat het de vraag is of de gitaar de moeite/kosten waard is. Zeker omdat een setje snaren ook al snel 15-20 euro kost. Je loopt dus het risico nog eens +/- 40 euro kwijt te zijn voor niks...

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 20:44

Lalidan schreef:
Zou een 12-snarige dan zoveel lastiger zijn dan een 6-snarige? >;) Twee keer zoveel werk, ja, maar 90 euro.... of stellen ze dan meteen de hals ook? Want een gitaar kan er niet heel erg goed tegen om zonder snaren te zijn.

Mocht je niemand vinden, dan wil ik eventueel wel een poging voor je doen, tegen reiskostenvergoeding (ongeveer 15 euro) en een kopje thee. Met daarbij dus wel de kanttekening dat ik het niet eerder heb gedaan (6snarig dus wel, 12-snarig niet) en dat het de vraag is of de gitaar de moeite/kosten waard is. Zeker omdat een setje snaren ook al snel 15-20 euro kost. Je loopt dus het risico nog eens +/- 40 euro kwijt te zijn voor niks...

Ik heb werkelijk geen idee hoe of wat :Y) ontzettend lief aanbod! Als ik geen "professional" kan vinden doe ik je zeker een pb'tje :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Gitaar snaren vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:51

:') herkenbaar, zo kocht ik ook mijn eerste gitaar. Laat het maar weten, best leuk projectje :))