Rolgordijn ophangen met Tesa powerstrips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Rolgordijn ophangen met Tesa powerstrips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 15:21

Afgelopen week heb ik nieuwe kozijnen gekregen waardoor mijn huidige rolgordijn niet meer opgehangen kan worden in de keuken (er mag logischerwijs niet geboord worden in het kunststof).
In de keuken heb ik bewust een verduisteringsgordijn omdat je anders croissants kunt gaarbakken zonder een oven nodig te hebben (ze smaken nergens naar maar capiche).
Omdat ik in september ook een nieuwe keuken krijg, wil ik nu nog niet investeren in het type rolgordijn dat je klemt in het kozijn, want die moet ik er dan weer uit halen. Dat komt na de verbouwing wel.

Ik zat toen zo te denken, kan ik nu mijn oude rolgordijn nog ophangen met Tesa plakstrips? Hij is 2 kg zwaar, als ik dan strips gebruik voor 2x 6 kg, kan ik die naderhand er zo weer vanaf halen. Of is dat met een rolgordijn niet handig? Google geeft bijster weinig informatie eigenlijk en ik zie zo de nadelen niet (hij klettert hoogstens naar beneden). Vandaar dat ik graag jullie advies wil horen.

Als het niet handig is, dan span ik een waslijn en hang ik er een doek voor. Dat kan met zo goed natuurlijk. Behalve dan dat ik beide nog moet kopen terwijl ik het rolgordijn en de strips al heb.

Sting

Re: Rolgordijn ophangen met Tesa powerstrips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:42

Wil je het gordijn regelmatig naar boven/beneden doen? Dan zou ik het tricky vinden. Maar als hij eigenlijk altijd op dezelfde hoogte hangt, waarom niet? Ik zou het wel proberen, zeker voor tijdelijk! Wat ik wel bedenk is dat soms lijm reageert met warmte, en je het er dan misschien niet meer volledig af zou kunnen krijgen. Maar ik ken de strips niet, dus weet niet hoe die precies vast zitten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 15:46

Het gaat met name om de ochtend tot 10 uur dat hij volledig dicht is en daarna half dicht. De strips komen dan op een houten balk die er waarschijnlijk uit gaat in september, daar maak ik mij dan niet meer zo druk om. Stel dat de balk er desondanks wel in blijft, schuur ik hem wel weer bij.
Het zijn strips met een extra stripje, als je daar aan trekt, trek je alles er weer af.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:52

Kan je hem dan niet in de houten balk vastschroeven?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 16:03

Dat gedeelte had ik even moeten uitleggen, excuses.

Ik had het gordijn primair daar ook hangen. Maar de balk was niet goed meer waardoor de eerste 2 gaten verkeerd geboord zijn/te weinig houvast. Ik heb het gordijn toen verder naar buiten opgehangen. Maar nu is dat gedeelte van de houten balk bekleed met een kunststof plank en daar mag ik niet in boren.
Het houten gedeelte wat over gebleven is, kan ik niet meer gebruiken omdat die gaten niet voor voldoende houvast zorgen. Daar wilde ik dan de tape plakken. Volg je het nog?

Als de keuken eruit gaat, worden alle muren ook aangepakt en dan wordt dit mogelijk opnieuw betegeld oid maar dat zie ik dan wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:06

Gewoon proberen. Ik zou wel voor een behoorlijk aantal kilo’s nemen voor de zekerheid. En dan een aantal verdeeld over de houder. Stuk of 4?
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 07-07-19 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:07

Wij konden hier nog geen tegeltje aan zo'n strop hangen. Ik zou het dus niet aandurven :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:08

x_Jeanine_x schreef:
Wij konden hier nog geen tegeltje aan zo'n strop hangen. Ik zou het dus niet aandurven :o

Ach proberen kan altijd, hij dondert hooguit naar beneden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 16:09

Ik heb hier strips liggen die 100kg/meter aan kunnen. Nu heb ik natuurlijk geen meter om te beplakken maar ik probeer wel wat creatiefs uit. Nu alleen nog een tweede paar handen vinden. Bedankt voor het meedenken!

x_Jeanine_x schreef:

Kak... Mijn vlirgengordijnen zijn er wel perfect mee blijven hangen.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 07-07-19 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:20

Mijn zware vliegengordijn hangt ook al bijna twee jaar aan die strips dus zou het zeker proberen

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:45

Ik heb alles met die strips hangen, grote schilderijen van 100 bij 70 en nachtlampjes dus die dingen werken echt perfect.

Het enige wat ik spannend zou vinden is omdat je de gordijnen elka dag versteld er elke dag extra druk op komt en dat die daarom kan loslaten. Ze zijn natuurlijk gemaakt voor dingen die worden opgehangen en waar verder niks mee wordt gedaan.

Toch zou ik het gewoon proberen, al zal ik er meer dan 2 doen denk ik. 4 stuks verdeeld over de hele breedte denk ik. Liever te veel dan te weinig

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 16:52

Thanks. Zolang het 1,5 maand kan blijven hangen, ben ik tevreden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 11:47

Nog hangt ie. :Y) ik heb hem nu wel op één hoogte om er zo weinig mogelijk aan te hoeven zitten. Daar op vangt hij de meeste zon weg.