Ik les nu sinds december bij een rijschool, ben er blanco ingestapt. Een pakket van 40 (uurs)lessen + examen genomen, want 40 lessen verwachtte ik wel nodig te hebben. Inmiddels zit ik op 38 lessen en ik merk gewoon dat ik al een aantal maanden op hetzelfde level blijf hangen. Het gaat goed, maar nog niet goed genoeg om op examen te gaan. We moeten gewoon nog wat puntjes op de i zetten en de afwerking een beetje bijschaven.
Maar echt vooruit gaat het voor mijn gevoel niet. Mijn rijschoolhouder heeft ook geen een keer aangegeven op hoeveel lessen ik zat, dus ik schrok behoorlijk toen ik erachter kwam dat ik nog maar 2 lessen van mijn pakket over had. Dus toen besloot ik om even een gesprek aan te knopen over de voortgang. Iedereen in mijn omgeving zegt altijd dat het makkelijk 2 maanden kan duren voordat ik echt op examen kan bij het CBR dus het examen nu vast inplannen lijkt me logisch. Bovendien heb ik dan een doel om naartoe te werken. Dan zal ik wat extra lessen moeten nemen en echt even goed mijn best moeten doen.
Maar daar was mijn rijschoolhouder niet helemaal van gediend geloof ik, ik kreeg nogal een felle reactie dat ik absoluut nog niet op examen kon gaan. Want een examen is bedoeld om te slagen en die kans heb ik momenteel nog zeker niet. Ik moest volgens hem een tussentijdse-toets gaan volgen (weer dikke 160 euro) en dan zouden we wel weer even 'verder kijken'. Maar ik heb op het moment gewoon geen geld om zon tussentijdse-toets te gaan nemen. Ik heb wat geld gespaard om nog wat extra lessen te nemen en denk dat dat veel effectiever zal zijn dan zo'n proefexamen. Heb dit ook uitgelegd maar hij doet hier niks mee. Heb ook gevraagd hoeveel extra lessen hij denkt dat ik nodig zal hebben en toen zei hij dat ik nog wel zeker 10 extra lessen nodig zou hebben.
Nu inmiddels een maand verder. Heb 1 keer les gehad tussendoor en wilde toen het even erover hebben maar hij had nogal haast want hij had een afspraak. (Hij had niet eens tijd om even een nieuwe les in te plannen

Nu is het zo dat als ik echt nog een stapel lessen nodig zou hebben en het niet goed zou gaan, ik zonder te mokken naar hem zou luisteren. En klaar voor examen ben ik nu ook nog niet, maar ik heb zeker geen 10 extra lessen nodig. Ik heb met mijn vader en mijn vriend een stukje gereden zodat een buitenstaander het kan beoordelen en die hadden ook zoiets van, eerder de helft.
Een vriendin van me heeft hier ook gelest en die gaf aan ongeveer hetzelfde probleem gehad te hebben, zij was haar leskaart kwijt waardoor de rijschoolhouder zonder iets aan te geven haar door heeft laten lessen buiten haar pakket om. Daardoor was ze flink wat geld kwijt.
Nu weet ik gewoon even niet meer wat ik ermee aan moet. Ik wil gevoelsmatig niet eens meer bellen of appen met hem want het contact gaat zo ontzettend moeizaam.