Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Mijn vriend rijdt ook gas. Ideaal als je veel grote afstanden rijdt. In de wegenbelasting ook lang niet zo duur als mensen je graag doen laten geloven.
Enige ding is dat je goed kijkt waar je kunt tanken, niet ieder station biedt LPG aan.
Mizora schreef:Ter informatie, de motorrijtuigenbelasting voor een auto van 1000kg in zuid-holland:
Benzine: 105€/kwartaal = 420€/jaar
Diesel: 238€/kwartaal = 952€/jaar
LPG G3 of aardgas: 135€/kwartaal = 540€/jaar
LPG (ouderwets, komt bij nieuwere auto's bijna niet meer voor): 255€/kwartaal = 1100€/jaar.
De eerste winst voor een LPG-wagen en een diesel is dus al ruim 400€/jaar aan wegenbelasting bij een kleine, maar niet zeer kleine auto. Dat verschil blijft ook bij zwaardere auto's zo.
Mizora schreef:Hier geen temperatuursverschillen in het koelwater in de tijd dat ik op benzine reed (gaspomp versleten. Bij mijn type is dat gemiddeld elke 150.000km) en met lpg.
fransje23 schreef:_San87_ schreef:Mijn vriend rijdt ook gas. Ideaal als je veel grote afstanden rijdt. In de wegenbelasting ook lang niet zo duur als mensen je graag doen laten geloven.
Enige ding is dat je goed kijkt waar je kunt tanken, niet ieder station biedt LPG aan.
Voor noodgevallen kun je altijd even overschakelen op benzine![]()
Volgens mij mag er binnen de bebouwde kom geen LPG meer getankt worden?
Ik heb jaren probleemloos op LPG gereden. Auto verkocht met 365.000 km oid op de teller, was motorisch nog perfect.
veerledec schreef:Ik rij alleen nog elektrisch, woon-werkverkeer enkele reis 90km. Dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Thuis kunnen laden is dan wel een voorwaarde.