Mobiel hacken via afbeelding whatsapp?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mobiel hacken via afbeelding whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:14

Welke bokker of techneutische vriend van bokker kan mij helpen?

Ik heb al jaren gedoe met mijn ex. Hij is bij verstek veroordeeld wegens doodsbedreiging en heeft een contact verbod maar kan het niet laten mij eens in de zoveel tijd een appje te sturen.

Elke keer met een ander nr wat ik dan meteen weer blokkeer en verder maar laat gaan en negeer.

Ik ben inmiddels weer een paar keer verhuisd en mijn nabije familie ook dus ik heb geen directe angst dat hij ineens op de stoep staat.

Een paar weken geleden was het weer raak. Hij stuurde mij een appje met een afbeelding. Geen tekst alleen die afbeelding. Die afbeelding heb ik opgehaald omdat whatsapp hem wegens geen wifi nog geblurd had. Het was een digitale afbeelding van dino's in een bos. Tja raar, geen idee wat ik ervan moet denken.

Maar het knaagt toch want jaren geleden heeft hij ooit eens gezegd/gedreigd 'Weet je hoe ik weer achter je nr ben gekomen? Je weet niet hoe makkelijk het is om een plaatje te installeren' Dus jullie snappen wel dat dat laatste appje mij helemaal niet lekker zit.

Waarom ik die foto heb aangeklikt? Het was een groen bruine waas en ik ben toch altijd wel een beetje op mn hoede dat hij erachter komt waar ik nu woon. Het schoot door mn hoofd dat hij mij als dreigement iets van google maps of de omgeving doorstuurde. Dat wilde ik uitsluiten en de afbeelding zelf bleek onschuldig.

Maar was die afbeelding dus wel zo onschuldig???? Of kan er op de achtergrond nu vanalles gebeuren met mijn mobiel?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:25

Dat lijkt me sterk, simpelweg omdat dit dan op veel grotere schaal voor zou komen, ga ik vanuit.
Ik denk, dat als je iemand kent met veel verstand van ICT zaken, die specifiek jou iets wil aandoen, je in het algemeen moet oppassen met wat je doet, want in deze tijd met sociale online netwerken etc weet je niet altijd waar je wat achter laat. Via via heb ik weleens verhalen gehoord wat iemand die kwaad wil kan doen en dat is niet leuk.
Wel apart dat hij je nummer weer vindt. Weet je zeker dat hij niet iemand kent die jij ook nog spreekt en waar hij je nummer van kan hebben? Heb je sinds die relatie een nieuwe telefoon in gebruik? Ik zou eerder denken aan geïnstalleerde software op je telefoon.
Ik word gestalkt en was erg verbaasd toen de politie aangaf dat 'dit soort zaken' (mensen die anderen lastig vallen) 90% van hun tijd vraagt.

Blussem

Re: Mobiel hacken via afbeelding whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:39

Gewoon negeren. Kan ook heel iemand anders geweest zij die zo plaatje stuurde.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:42

Als je het niet vertrouwd zou ik overleggen met de politie. Wellicht kunnen zij je telefoon uitlezen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:52

https://www.reddit.com/r/computers/comm ... harm_your/
Ja dus. Maar voorzover ik dit snap, is dat best ingewikkeld.
Heeft je ex die skills of kent hij iemand die dat kan?
Had je deze mobiel ook toen hij nog je vriend was? Want volg software erop zetten zonder dat je het weet toe hij nog bij je mobiel kon is een stuk makkelijker.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:57

Ik lees nergens dat jij jouw nummer ook al eens verandert hebt?
En heb je ondertussen ook al een nieuwe telefoon oid gehad?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:19

Hij moet eerst je nummer kennen om een afbeelding te kunnen sturen.
Ik denk dat het echt mogelijk is om door het sturen van een afbeelding (daar een linkje achter te verstoppen) om bv gps gegevens op te halen.
Maar daarvoor moet hij wel skills hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:38

Die uitspraak dat je via een plaatje kan hacken en hij zo mijn nr terug gevonden had is van 2014. Toen waren we net uit elkaar. Hij hangt van praatjes aan elkaar dus ik heb dat nooit serieus genomen. Ging er vanuit dat hij verzonnen had dat hij uberhaupt mn nr 'kwijt' was.

De rare afbeelding via de app is van een paar weken geleden. Ik weet 100% zeker dat die van hem af kwam want hij had zn eigen foto in het profiel staan.

Ik heb al 18 jaar hetzelfde telefoonnr en weiger dat vanwege 1 zo'n idioot te wijzigen.

Mn huidige mobiel heb ik nu 2 jaar en ben sinds de breuk 2x gewisseld van mobiel. Die telefoons heeft hij nooit in handen gehad. En ik heb met overzetten ook nooit gebruik gemaakt van de kopieer software.

Hij heeft altijd interesse gehad in computers en stelde die van hem ook zelf samen (hardware). Maar hoe handig hij door de jaren heen is geworden met software? Geen idee?

Behalve bokt heb ik geen social media :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:47

Hmmm als je je eigen computer bouwt dan weet je er wss wel wat van. Hier ook een supersonische intergalactische snelle computer gebouwd door mijnheer himself.
Die weet ook z'n plekken te vinden voor informatie om bepaalde dingen te kunnen met de apparaten.
Ik heb een bedrijf en hij doet heel veel binnen mijn bedrijf. Beheert ook de werktelefoons en laptops en we hebben gedeelde mappen die direct synchroniseren zodat we allemaal live kunnen werken met de juiste bestanden etc. Maar die zou ook wel zn weg weten in dit soort dingen na wat opzoek werk. Ff je fabrieksinstellingen rebooten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:06

Gloa schreef:
Ik heb al 18 jaar hetzelfde telefoonnr en weiger dat vanwege 1 zo'n idioot te wijzigen.

Tja, snap ik, maar aan de andere kant levert het je stress op want je opent niet voor niets dit topic.
Ik zou mijn koppigheid even achterwege laten en een nieuw nummer aanvragen, dan wordt je niet eens in de zoveel tijd aan hem herinnerd en kan hij nooit meer contact met je opnemen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:18

Ik ben het met Goof eens en uit ervaring weet ik dat je veel meer rust hebt na een nieuw nummer.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:09

Ik zou ook gewoon een nieuw nummer nemen. Zoveel moeite is dat niet. En ik denk dat hij je dan niet zo snel weer vindt. Het is toch logisch dat hij zo af en toe een bericht stuurt omdat hij je nummer gewoon heeft.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:19

Ik zou gewoon een nieuw nummer nemen. Is de moeite niet en ben je van dit onzekere gedoe af.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:27

Doutz16 schreef:
Ik zou ook gewoon een nieuw nummer nemen. Zoveel moeite is dat niet. En ik denk dat hij je dan niet zo snel weer vindt. Het is toch logisch dat hij zo af en toe een bericht stuurt omdat hij je nummer gewoon heeft.

Vind dat helemaal niet logisch, wat voor recht heeft hij om iemand lastig te vallen.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:33

zigranta schreef:
Doutz16 schreef:

Vind dat helemaal niet logisch, wat voor recht heeft hij om iemand lastig te vallen.

Nee tuurlijk heeft hij dat niet. Maar er lopen nou eenmaal gekken rond. En dit is er dus een van. Maar als hij je nummer heeft en je wil die niet veranderen is het logisch dat hij niet stopt met zo af en toe een bericht sturen.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:39

Speciaal voor dit is er Safetyned.nl
Opgericht voor vooral slachtoffers van huiselijk geweld met daarbij nu dus ook digitale stalking.

Is een initiatief van 4 grote organisaties doe actief zijn in opvang en begeleiding in huiselijk geweld, waaronder ook stichting Perspektief waar ik werk. Op website vind je tips om je telefoon en andere apparaten veilig te maken.
Succes, is heel lastig probleem en je voelt je er zo onveilig en onmachtig door.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:50

Dus je ex is zelfs veroordeelt en jij vind dat je je leven niet laat beheersen door hem. Er moet al veel gebeuren wil iemand voor stalking veroordeeld worden dus zal je genoeg hebben meegemaakt . Wees niet eigenwijs en neem een nieuwe telefoon met nieuw nummer. Stalkers laten zich door een veroordeling niet stoppen, helaas dus maak het hem niet gemakkelijk.

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:48

Ik zou ook gewoon een nieuw nummer aanvragen, en evt een nieuwe telefoon nemen. Als dit al zo lang gaande is zal dit ook doorgaan zolang meneer je nummer heeft lijkt mij. Zorg voor een beetje rust voor jezelf.