Wat voor tuinset heb je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambelien

Wat voor tuinset heb je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 09:26

Helaas staat mijn tuinset op instorten. Daarom ben ik eens om mee heen aan het kijken naar wat nieuws, maar ik weet niet goed wat ik wil! Hoog of laag, hout, kunststof, enz.

Dus ik ben benieuwd naar foto’s van tuinsets om inspiratie op te doen!

Wat voor tuinset hebben jullie en hoe bevalt het?

Boheme

Re: Wat voor tuinset heb je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:31

Afbeelding

Deze beste koop ooit.. verstelbare stoelen, lekkere bank. Groot genoeg voor 6 personen. 2 poefjes/hockers erbij..gekocht in numansdorp, enorm grote winkel met heel veel keus.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:41

Onder de overkapping hebben we een lounge hoekbank en op het terras een teakhouten tafel met standenstoelen. Nu nog kunststof uit mijn oude huis, maar willen er volgend jaar van die wit metalen standenstoelen bij zetten :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Liselot op 28-06-19 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:43

Ik heb er twee; een gegoten aluminium bistro setje, en een grote hoekbank met tafel.
Het bistro setje zit niet heel comfortabel en is eigenlijk meer voor de sier, maar ik vond em zo leuk <3 Dit idee: klik met een bijpassend bankje..

Onze hoekbank is van gevlochten kunststof, met een hoge tafel waar je aan kan eten en werken. Die wordt dan ook veel gebruikt, en is echt enorm fijn.
Oude foto, beetje rommelig, maar voor het idee:
Afbeelding

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:18

Dat zijn mooie stoelen Boheme! Ga online eens zoeken. Vooral die hoge rugleuning en de verstelbaarheid :D

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:37

IsabelleN schreef:
Dat zijn mooie stoelen Boheme! Ga online eens zoeken. Vooral die hoge rugleuning en de verstelbaarheid :D

Ze zitten zo lekker, mijn man heeft 2 hernia's gehad en kon nergens zitten.. nu zit hij heel vaak heel lang in de tuin.. zonder pijn.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:48

Dat is helemaal fijn Boheme! Hopelijk heeft die zaak ook een webshop aangezien we in tegen de Poolse grens wonen :+

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:51

IsabelleN schreef:
Dat is helemaal fijn Boheme! Hopelijk heeft die zaak ook een webshop aangezien we in tegen de Poolse grens wonen :+

https://www.avh-outdoor.nl

Gelukkig wel..enne das een eindje uit de buurt haha

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:52

Ah toppie, dank je wel!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:03

Wij hebben onlangs eentje gekocht bij Kwantum waar we heel tevreden over zijn. Mooi geprijsd en de kussens, zowel zit als rug kussens, zijn echt heel dik in vergelijking met vele andere vergelijkbare sets als deze, waardoor je echt heerlijk kunt zitten en liggen ook. Wij gebruiken de hocker als tafeltje, maar je kunt 'm dus ook aanschuiven aan beide kanten om een extra lig gedeelte te creëren (er zit een zitkussen bij die je op de foto hier niet ziet)

We hebben een kleine tuin dus een loungeset met grotere (eet)tafel erbij was iets te groot voor hier dus dat maakt het eten buiten wel lastiger haha. Voorheen hadden we een eettafel met stoelen staan, maar ik vind de lounge bank toch wel echt veel fijner om te relaxen. Eten hoeft voor ons ook niet perse buiten dus voor ons is dit nu prima in deze tuin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-06-19 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:04

Wij hebben deze al zo'n 4 jaar nu.
Afbeelding

Het fijne er aan vind ik de hoogte, je kunt er ook gewoon normaal aan eten en hij zit heerlijk. We hebben meerdere zitplekken op het terrein en dus keuze uit hoog/laag, maar dit is de enige met hoge tafel en daar zitten we dus ook eigenlijk altijd.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:07

Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:08

Wij hebben een zelfgemaakte hoekbank + tafeltje van pallethout.

Afbeelding
(Zo snel geen foto met de kussens er op)

Ben er nog steeds erg blij mee. :) Enige nadeel is dat het hout wel werkt, dus na een paar jaar nu wel her en der een kiertje of een wat kromgetrokken plank.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 11:09

Ohhh wat een mooie tuinsets komen hier voorbij zeg! Is het met een loungeset niet lastig qua eten? Of gewoon bord op schoot en gaan?
En blijft zo'n set een beetje mooi buiten?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:12

Wij schuiven de tafel aan en dan kun je gewoon van tafel eten :D Je kan er dan alleen bijna niet meer tussen weg, maar je duwt hem ook zo weer van je af :Y)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:15

Bambelien schreef:
Ohhh wat een mooie tuinsets komen hier voorbij zeg! Is het met een loungeset niet lastig qua eten? Of gewoon bord op schoot en gaan?

Voor onszelf (gezin met 2 kinderen) is het prima te doen, maar met gasten kom ik wel ruimte te kort aan tafel. Degene die in de hoek zit kan niet bij de tafel :+ dus meestal plaatsen we dan stoelen en bijzettafeltjes er bij.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:17

Bambelien schreef:

Bij die van ons is het wel lastig eten ja omdat we dus alleen de hocker/lage tafeltje hebben. Als je echt graag buiten eet en ook uitgebreider wilt eten aan een tafel zou ik in ieder geval kiezen voor een loungeset waarbij je dus idd een hoge eettafel hebt. Voor ons had dat geen prioriteit, ook omdat dat dan weer meer ruimte in beslag neemt, dus wij eten zelden buiten. Ik eet er wel m'n ontbijt of lunch maar echt avond eten niet. Al kan dat wel hoor. Binnen eten we ook vaak genoeg op de bank ipv aan de eettafel dus dat zou je buiten op een lounge set ook kunnen doen hihi.

De meeste sets zijn wel bestand tegen het weer, tenzij je echt hout hebt bv. Maar die gewoven kunststof sets/stoelen e.d. zijn bestand normaal tegen alle weersomstandigheden zover ik weet. Er zijn ook hoezen beschikbaar die je er overheen kunt leggen nog.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:50

BrittS schreef:
[ [url=m/0EXgfv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het fijne er aan vind ik de hoogte, je kunt er ook gewoon normaal aan eten en hij zit heerlijk. We hebben meerdere zitplekken op het terrein en dus keuze uit hoog/laag, maar dit is de enige met hoge tafel en daar zitten we dus ook eigenlijk altijd.

Oeh zoiets zoeken wij! Mooie set! Waar je inderdaad op normale hoogte zit en goed kunt eten. Enig idee waar deze van is? Winkel/merk?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:20

Bambelien schreef:

Daarom hebben wij nog een tuintafel en standenstoelen op een apart terras staan. Met kleine kinderen is op de bank eten niet heel handig :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:40

Afbeelding

Dit is mijn primitieve tuinset :+
Momenteel nog maar één bank, het moeten er twee worden. Alleen zal dat dit jaar wel niet meer lukken. Dit ivm aanleg terrassen en tuin, wat nu nog niet echt te gebeuren staat :=

Ik vind het heerlijk zitten, maar uiteindelijk krijg je best een houten kont. Uiteraard moeten er meer kussentjes op. En het zitgedeelte is gewoon heel diep. Dat zal tzt veranderen als er wielen onder komen. Maar dat is nu ook nog niet aan de orde.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 06:07

Bedankt voor de antwoorden tot dusver! Zie er echt mooie sets tussen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 07:21

Niet de aller beste foto is een still uit een filmpje maar wij hebben een hoekbank van de gamma.
Staat heel erg leuk maar zit niet echt geweldig.
Hebben verder in de tuin ook nog een ouderwetse hardhouten tafel met hardhouten stoelen. Om te eten en te zitten zit dat beter
Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 07:32

BrittS schreef:
[ [url=m/0EXgfv.jpg]Afbeelding[/url] ]

wij zitten ook te denken om een 'dining loungeset' te kopen. Maar liggen/loungen deze banken hetzelfde? Of zijn ze toch wat smaller omdat de bedoeling is dat je er ook aan kan eten?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 07:52

Afbeelding

Misschien niet de meest duidelijke foto. Maar achter in de tuin hebben we een loungeset en voor in een hoge tafel met stoelen.