Ik krijg rare mails binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Ik krijg rare mails binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 18:50

Hoi, al een week of 2 krijg ik rare mails binnen.

Afbeelding

Ik heb me nergens voor aangemeld of ergens mijn e-mail ingezet.
Ze beginnen ook met ‘antw: Sindy zoer’ maar ik heb nergens een mail heen gestuurd waar ik antwoord op zou moeten krijgen.
Nu weet ik ook wel dat deze mailtjes niet te vertrouwen zijn en ik klik er ook niet op, maar ik kan me er ook niet voor afmelden.
Als ik dat probeer dan krijg ik direct een melding dat dat niet mogelijk is bij deze e-mails..
ik vind het erg vervelend dat ik dit steeds in mn inbox krijg want ik raak zo snel het overzicht kwijt.
Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?
Naar ongewenst sturen werkt ook niet..

capopjekop

Re: Ik krijg rare mails binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:52

Lukt het ook niet om de afzender te blokkeren?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:54

Herkenbaar. Sinds een anderhalve week heb ik dit ook. Ze zitten wel gelijk in ongewenste email. Maar erg vervelend.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:05

Gewoon spam emails zijn dit, daar kom je niet zomaar weer vanaf. Daar hoef je je mail niet meer voor te hebben ingevuld op rare sites tegenwoordig, dit krijgt bijna iedereen na verloop van tijd. Afzenders blokkeren en gelijk weggooien. Eventueel een nieuw mailadres aanmaken indien mogelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:09

Spam. Rapporteren en verwijderen is de enige optie. Maar dat zal ook wel niet helpen.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:10

Nooooit afmelden voor dit soort mails. Want dan weten ze dat ze een actief account te pakken hebben en kom je op alleen maar nog meer spamlijsten terecht. Blokkeren en negeren is de enige remedie.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:15

Ik kreeg dit vorige week ook, maar dan van BCC.

De eerste, in de spam was een orde bevestiging?
Vervolgens kreeg ik zondag een mailtje over klanttevredenheid onderzoek en de dinsdag daarop nog eens.... Beide tevredenheidmails kwamen in de "prioriteit inbox " binnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:11

Ik word plat gegooid met cadeaubonnen en bitcoins…

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:36

purny schreef:
Ik word plat gegooid met cadeaubonnen en bitcoins…

Vooral die bitcoins. Als ik ze moet geloven kan ik elke week 10.000 binnen halen...
Blokkeer en wegsmijten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:49

Ik word bijna dagelijks multimiljonair als ik de spam doorlees, ook krijg ik een heleboel seks met vrouwen als ik de aanbiedingen zo zie. Ook bitcoins zijn populair :D Ik blokkeer alles gewoon ;)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:04

Toen ik mijn domeinnamen aanschafte voor mijn bedrijf ook binnen één week (geen geintje) 400 verschillende "RE:" mails van vreemde amerikaanse, indiase en weet ik wat nog meer binnen met de vraag of ik snel wilde antwoorden. :') Zelfs een aantal in joods schrift, je houd het niet voor mogelijk.. :=

Met die provider heb ik alles kunnen blokkeren en mijn gegevens laten afschermen, nu krijg ik bijna niks meer, en wat ik krijg geef ik aan als spam, waardoor mijn mailprogramma deze voortaan ook blokkeert. Vooral nergens op klikken en geen reacties geven! Dit is eersteklas spam.

Misschien kun je nagaan waar je de laatste periode een account hebt aangemaakt voor websites, bestellingen, (zoals in mijn geval domeinnamen) e.d.? vaak zit daar een indicatie waar ze jouw mailadres vandaan kunnen halen en kun je het daar grotendeels oplossen.. Anders kan vaak je provider wat hulp bieden in zulke gevallen..