Opzetzwembad

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:07

Afbeelding

Mijn intex opblaas rond bleek stuk te zijn. Net deze gekocht. 29,99 244 cm rond en 40 cm diep. Precies genoeg voor een luchtbed, had nog een vvv bon liggen dus was net geen 5 euro kwijt. :+ loopt nu voo. Mijn intex afdek zal net passen. Mogelijk ga ik buitenkant even afschermen met stenen die ik heb liggen. :j als soort van harde sierrand

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:19

Afbeelding

Past precies :)) bewust niet meer water ingedaan. Dit is genoeg om zelf helemaal af te koelen en te dobberen

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 00:51

We hebben een bestway fat set diameter 3.5m x 76 cm diep gekocht.

Met een pot poolpower shock en kleine chloortabletten van 7 gr.

Teststrips heb je niet nodig, zei de verkoper. Eerst schok oplossen in water en over het water verdelen. Daarna drijver met tablet chloor erbij.

Chloortablet op, dan nieuwe erin. Als het water vies wordt, dan opnieuw schok gebruiken.

We zijn bij 2 tuincentra geweest. De info was sumier en deels tegenstrijdig. Maar ja, we hadden nog een cadeaubon met een aardig bedrag van ze liggen. Dus ja.

Bad staat. Nu wilden we het alvast klaarmaken. We hebben erg getwijfeld. Uiteindelijk zijn we, zonder teststrips, uitgegaan van standaard waarde chloor in leidingwater en hebben met 3800 liter water 20 gr schok vermengd. Iets aan de voorzichtige kunt denk ik. En we hebben de chloortabletverdeler voorzien van 1 tabletje en half open in het water gedaan. Daarna afgedekt. Pomp svast aan.

Morgen gaan we toch maar eerst teststrips kopen. Of zouden we er zonder controle alvast in kunnen? Mijn dochter is vast niet te houden morgenvroeg.

Blijft de pomp altijd aan? Zo nee, wanneer wel.
Drijft de chloortabletverdeler altijd in het water of haal je die er uit (en bewaren in emmer water wat je later in zwembad gooit???) als er wordt gezwommen?

Hoe vaak verwissel je het filter in de pomp? Een zegt om de 2 weken, ander zegt indien nodig maar om de 2 weken hoeft echt niet.

Zie je, tegenstrijdige info :D

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 03:29

Je hebt zeker wel een test strip nodig!!
Die test zowel je PH waarde van het water als je chloor gehalte. Teveel chloor is niet goed voor de kwaliteit van je water, maar te weinig ook niet!

Check anders even de link die ik eerder heb gepost!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 03:54

Doen jullie er geen cover overheen 's nachts of wanneer je hem uberhaupt niet gebruikt?
Ik merk dat het zoveel scheelt qua insekten, muggeneitjes die erin vallen etc.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:10

Cayenne schreef:
Doen jullie er geen cover overheen 's nachts of wanneer je hem uberhaupt niet gebruikt?
Ik merk dat het zoveel scheelt qua insekten, muggeneitjes die erin vallen etc.

Nee, dat werkt niet lekker vind ik. Ik heb zo'n 4.57 rond bubbeltjesdek, maar als ik dat er dan afhaal, waar laat ik dat? Op m'n gras, dan komt daar meer gras/mos/zooi in dan er uberhaupt in mijn zwembad kan vallen. Ik heb een skimmer die de gevallen blaadjes en vliegjes uitfiltert.

merrylegs

Berichten: 1770
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:30

Wij hebben een intex 3,66 x 84 cm. In mijn ervaring moet je de pomp bij 30 plus graden idealiter non-stop aanlaten. En de filtercartridge elke dag afspoelen. Zo'n ph testje doe ik alleen als het water groen begint te worden. Oh ja, en 's nachts altijd het afdekzeil erop.
Afbeelding

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:39

Ik heb een zandfilterpomp en die mag max 12 uur per dag draaien.

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:20

Wij hebben een index van 3 bij 2. Kan je precies met twee luchtbedjes in liggen. Echt heerlijk. De pomp stond bij ons altijd aan en we hadden een drijver met chloortabletten erin. Daarnaast een afdekzeil erover met daaronder een isolerend afdekzeil(bubbeltjes plastic), om de warmte eronder te houden.

Jammer genoeg kan hij niet meer staan, omdat m’n ouders een overkapping hebben gebouwd. -O-

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:54

Hier sinds deze week een opzetbad intex 3,66 rond, de pomp laten wij gewoon ook de hele tijd lopen.
Drijver voor chloortabletten moet ik nog halen, heb er wel een afdekzeil bij dat er vanaf vanavond gewoon op gaat.

De pomp zat als set er bij, moest dit ding langer overleven als die met de luchtband dan denk ik dat we op langere termijn gedacht misschien toch eens voor een zandfilter pomp kijken.
Ik heb de indruk dat die het water veel schoner kunnen houden, afgaande op de verhalen die je links en rechts hoort.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:06

Wij hadden intex zwembad van 5.5 meter of was het nou 5 meter? Ik twijfel nu we hadden een ronde bij 1 meter hoog, dit jaar voor de 2e x opgezet en bij vullen bleek die zo lek te zijn, allemaal gaatjes op de bodem terwijl wij zwembadtegels gebruiken. Het erge is voor dit bad hadden we hetzelfde probleem. Beetje dure hobby als telkens de bodems zo snel kapot gaan. Dus we hebben nu een bestway genomen een hele kleine niet zo duur als die kapot doet dat niet zo pijn

Overigens die hele grote zwembaden krijg je de temp. Slecht op een fijne temparatuur. Wij hadden zelfs een houtkachel gekocht voor het grote bad. Je moest wel de hele dag stoken eer dat je dan op een behachelijke manier het water in kon.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:24

Bij mijn ouders loopt de pomp alleen overdag en om 7 uur schakelt de verwarming uit. Er ligt geen doek overheen. Donderdag was het bad vol, gisteren was het al 28 graden gok ik.

lizy29

Berichten: 6247
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:28

Stelregel voor de pomp is dat je de watertemperatuur gedeeld door 2 als aantal uren aan houd dat je pomp minimaal moet draaien. Dus als je zwembad 20 graden is draait je pomp 10 uur per dag.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:31

dynamiek schreef:
Wij hadden intex zwembad van 5.5 meter of was het nou 5 meter? Ik twijfel nu we hadden een ronde bij 1 meter hoog, dit jaar voor de 2e x opgezet en bij vullen bleek die zo lek te zijn, allemaal gaatjes op de bodem terwijl wij zwembadtegels gebruiken. Het erge is voor dit bad hadden we hetzelfde probleem. Beetje dure hobby als telkens de bodems zo snel kapot gaan. Dus we hebben nu een bestway genomen een hele kleine niet zo duur als die kapot doet dat niet zo pijn

Overigens die hele grote zwembaden krijg je de temp. Slecht op een fijne temparatuur. Wij hadden zelfs een houtkachel gekocht voor het grote bad. Je moest wel de hele dag stoken eer dat je dan op een behachelijke manier het water in kon.

Ik heb een 4,57 rond bij 1,07 diep en die watertemperatuur gaat als 'n trein omhoog. Van de week was ie zelfs 28! Dat hoeft voor mij nu ook weer niet, rond de 25 is mooi zat.

Mijne staat op zand/gras en gaat nu al voor een tweede jaar mee zonder lek. Wellicht iets mis gegaan in de opslag?

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:27

wij zijn opzoek naar een zwembad .
liefst intex vanaf 2.60 m of groter natuurlijk.

waar kan je ze goed bestellen? en waar haal je goedkoop een pomp?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:36

Ik heb bij Heuts besteld. Daar heb je alle grotere maten en die zijn allemaal inclusief pomp.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:39

elnienjo schreef:
Ik heb bij Heuts besteld. Daar heb je alle grotere maten en die zijn allemaal inclusief pomp.


betrouwbare site? zie dat heleboel zwembaden zonder filter zijn :(

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:43

Mijn pa heeft hem bij de wit in Schijndel gehaald. Ik weet niet of ze een webshop hebben

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:22

Pandameisje schreef:
elnienjo schreef:
Ik heb bij Heuts besteld. Daar heb je alle grotere maten en die zijn allemaal inclusief pomp.


betrouwbare site? zie dat heleboel zwembaden zonder filter zijn :(

Ik heb deze bij hen gekocht vorig jaar:
https://www.heuts.nl/intex-prism-frame- ... 3uEALw_wcB

En dit jaar heb ik een zandfilterpomp daar gekocht.

Je moet dus naar complete sets kijken. Wellicht dat kleine badje zonder pomp zijn. Die kiep je natuurlijk ook snel leeg en zijn snel te vullen, dus dan hoef je dat allemaal niet te doen.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:21

Ik heb ze zonder pomp gekocht en er zelf een goede pomp opgezet van 8000l/u. :)
Maar ik gebruik ze voor mijn vissen en bij hitte stap ik er zelf bij in. :+

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:19

Zwembad is besteld morgen bij de welkoop ophalen. Had cadeaubon gekregen van mijn stage en die kan ik daar inleveren en zwembad is in de aanbieding bij de Welkoop dus waarom niet en dit bad is inclusief Pomp
Afbeelding

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:57

Net opeens heel veel lawaai in de tuin, dat was schrikken :wow:

Bleek ons zwembad met geweld opeens voor het grootste gedeelte leeg te lopen. Of beter, over te lopen.
Dat was me een geweld en een plens water!

Ik was er al bang voor.... de grond van onze kleine tuin loopt van terras naar achter met best veel verloop af. Het zwembad staat dus zeker niet waterpas en daardoor kwam teveel water/gewicht/druk tegen één zijde. Mijn man dacht dat het wel mee zou vallen, ik had dit scenario al in mijn hoofd langs zien komen. Gelukkig zat er niemand in :oo

Maar wat nu, echt balen dit. We willen 'm niet meer kwijt <3

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:11

Mijn tuin is ook niet waterpas en ik heb 't opgelost met kruiwagens zand om een stuk te effenen.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:25

Zwembad is in huis nu nog de chloor drijver waar kan je die halen

belle_boef

Berichten: 10757
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:27

Pandameisje schreef:
Zwembad is in huis nu nog de chloor drijver waar kan je die halen

Ik heb hem bij de welkoop gehaald.