Opzetzwembad

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:28

Rytir schreef:
Gewoon doen! Ik heb geen opzet zwembad maar een opblaasjaccuzi. Dacht hoe vaak gebruik je nou zo'n ding maar ik heb er al zo veel plezier van gehad! Nou weet ik niet hoe het met waterkwaliteit van een zwembad gaat (Ik heb er natuurlijk verwarming in zitten dus wat extra hygiëne) maar het eerder genoemde toppy (moet nog ff aan de nieuwe naam wennen :') ) heeft een heel fijn all in one middeltje. Enige wat ik hoef te doen is wekelijks een chloortablet en een scheut van dat spul toe te voegen. Verder af en toe het filter vervangen/schoonmaken en 'stofzuigen. Valt reuze mee qua werk.


Welk spul gebruikt je als ik vragen mag? Want wij hebben ook een opblaasjaccuzi en ik vind t nogal een goede met die Ph waardes enzo.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:51


cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:07

Werken die dingen ook echt of moet je doodstil in het water liggen want bij elke bewegen kiept ie met drank en alles om? :')

Met onze 6 jarige in het bad erbij gaat 'm dat in ieder geval niet worden jammer genoeg.
Misschien dat ik er even van zou kunnen genieten op de dagen dat hij nog op school is en ik op een luchtbed kan dobberen met zo'n drink dobber ding ernaast haha. Het ziet er echt mega schattig uit <3

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:19

Het werkt met die smalle blikjes (tip: die heb je ook in mojito, pina colada en desperados!) Je kunt eerst uittesten met een bekertje water. Nu zwem ik er alleen in dus geen gespring enzo om me heen.

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:24

Hier een Intex rond diameter 3.66 :=

Is wel groot hoor voor vriendlief en mij samen, je weet wel wie hem heeft uitgezocht :D kan er makkelijk met 6 man in. Regenput tank ook ieder jaar bijna leeg haha

En ja compleet met unicorns bekerhouders en die blijven goed drijven hoor als je er geen wildwaterbaan van maakt.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 24-06-19 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:26

Intex/bestway is allemaal 1 pot nat. Hier hebben we een ronde van 3.05 cm doorsnede. Voldoet meer dan prima. Wel vaak de pomp aan en het chloor op pijl houden.

Zand hebben we niet zo'n last van, bij het trapje staat een wasteil met water..daar moeten ze eerst in gaan staan alvorens ze in het bad gaan..werkt prima.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:28

Coentjuh schreef:
Hier een Intex rond diameter 3.66 :=

Is wel groot hoor voor vriendlief en mij samen, je weet wel wie hem heeft uitgezocht :D kan er makkelijk met 6 man in. Regenput tank ook ieder jaar bijna leeg haha

En ja compleet met unicorns bekerhouders en die blijven goed drijven hoor als je er geen wildwaterbaan van maakt.

Ik heb die van 4.57 voor mezelf alleen! 8-)

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:29

Je hebt helemaal gelijk vooral met dit weer *\o/* duurt wel lang met opwarmen dik 7000 l water ofzo
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 24-06-19 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:29

Ik voel me nu wel een beetje sneu met een zwembad van 3 meter doorsnee haha. Sinds gisteren staat hij, maar even snel inlezen hoe het met de chloor en ph moet wezen.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:07


x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:14

cursebreaker schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Project zwembad, wil ik ook nog aan beginnen. Hier alleen geen kinderen, man die er toch niet in gaat. En ik die het heerlijk vind om te dobberen op het water in de tuin.
Nu is onze tuin een grote bouwput :+ Dus ik lees even mee naar de ideeën van andere bokkers. voor wat ik volgend jaar of jaar erop zou willen, volgend jaar ander deel onderhanden nemen.
Heb de afgelopen 2 jaar zo'n badje gehad met 2 brede opblaas randen, maar die was elke keer na 2 weken lek :+ Dus als er iets komt, komt er iets goed :)


In jouw geval zou ik voor een ingraaf bad kiezen hihi <3 Als je dan toch bezig bent en iets goeds wilt. :j
Tegenwoordig heb je van die opzetzwembaden die je kunt ingraven in de tuin namelijk, wat volgens mij qua kosten en werk vrij minimaal is. Daar zou je dan omheen een mooie vlonder ofzo kunnen bouwen.


Helaas heb ik die ruimte dan weer net niet :o en wie weet zou ik ooit misschien nog een echte jacuzzi willen onder de overkapping :o

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:42

Gre zwembaden, stalen frame en 10jr garantie. We hebben een bad van 7.95m op 4.75m en 1.36cm diep.
Zalig . wel een warmtepomp bij gekocht en die kost meer dan het bad. zandfilter en dergelijke is bij het bad.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:57

netjuh6 schreef:
Rytir schreef:
Gewoon doen! Ik heb geen opzet zwembad maar een opblaasjaccuzi. Dacht hoe vaak gebruik je nou zo'n ding maar ik heb er al zo veel plezier van gehad! Nou weet ik niet hoe het met waterkwaliteit van een zwembad gaat (Ik heb er natuurlijk verwarming in zitten dus wat extra hygiëne) maar het eerder genoemde toppy (moet nog ff aan de nieuwe naam wennen :') ) heeft een heel fijn all in one middeltje. Enige wat ik hoef te doen is wekelijks een chloortablet en een scheut van dat spul toe te voegen. Verder af en toe het filter vervangen/schoonmaken en 'stofzuigen. Valt reuze mee qua werk.


Welk spul gebruikt je als ik vragen mag? Want wij hebben ook een opblaasjaccuzi en ik vind t nogal een goede met die Ph waardes enzo.


Het heet aqua finesse. Is relatief prijzig maar als ik alle middeltjes bij elkaar optel en het gebruiksgemak :j

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:02

netjuh6 schreef:
Rytir schreef:
Gewoon doen! Ik heb geen opzet zwembad maar een opblaasjaccuzi. Dacht hoe vaak gebruik je nou zo'n ding maar ik heb er al zo veel plezier van gehad! Nou weet ik niet hoe het met waterkwaliteit van een zwembad gaat (Ik heb er natuurlijk verwarming in zitten dus wat extra hygiëne) maar het eerder genoemde toppy (moet nog ff aan de nieuwe naam wennen :') ) heeft een heel fijn all in one middeltje. Enige wat ik hoef te doen is wekelijks een chloortablet en een scheut van dat spul toe te voegen. Verder af en toe het filter vervangen/schoonmaken en 'stofzuigen. Valt reuze mee qua werk.


Welk spul gebruikt je als ik vragen mag? Want wij hebben ook een opblaasjaccuzi en ik vind t nogal een goede met die Ph waardes enzo.


Het heet aqua finesse. Is relatief prijzig maar als ik alle middeltjes bij elkaar optel en het gebruiksgemak :j[/quote]

Dan valt het inderdaad reuze mee. Gaan we toch eens proberen want dit is ook niets zo hahaha

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 19:36

Best veel goede ervaringen als ik het zo lees! :)

Nog even een vraagje, hebben jullie er een warmtepomp (of hoe noemt zoiets? :') ) bij of warmt het voldoende op met de zon? Ook al is het 30°, in ijskoud water hou ik het niet lang vol := .

Delaja

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:39

Bij mijn vorige zwembad (vaste inbouw van 10x5) geen warmtepomp maar wel een solardek waardoor het water goed opwarmde. Was meestal vanaf mei-juni (afhankelijk van de hoeveelheid zon) prima bruikbaar tot aan de herfst! Soms moesten we het dek zelfs open laten omdat het water anders te warm werd.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 19:42

Klinkt goed!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:01

MoppieFilou schreef:
Best veel goede ervaringen als ik het zo lees! :)

Nog even een vraagje, hebben jullie er een warmtepomp (of hoe noemt zoiets? :') ) bij of warmt het voldoende op met de zon? Ook al is het 30°, in ijskoud water hou ik het niet lang vol := .

Het water is snel warm genoeg is mijn ervaring. Vandaag al 23! Vorig jaar met de hittegolf was het op een gegeven moment bijna 30 en dan fris ik er niet meer van op.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 20:03

elnienjo schreef:
MoppieFilou schreef:
Best veel goede ervaringen als ik het zo lees! :)

Nog even een vraagje, hebben jullie er een warmtepomp (of hoe noemt zoiets? :') ) bij of warmt het voldoende op met de zon? Ook al is het 30°, in ijskoud water hou ik het niet lang vol := .

Het water is snel warm genoeg is mijn ervaring. Vandaag al 23! Vorig jaar met de hittegolf was het op een gegeven moment bijna 30 en dan fris ik er niet meer van op.


30 hoeft nu idd ook weer niet. Maar warmt zo te horen snel op! :)

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:11

Het ligt heel erg aan het formaat van je zwembad of het warm genoeg wordt zonder verwarming. Ons bad bleef wel koud zonder, ik ging er dan wel in maar de rest van de familie vond het veel te koud.

Mijn pa heeft toen zelf een systeem gemaakt waarbij het water over het dak gepompt werd. Nu houdt hij het bad tussen de 28 en 30 graden. Dan is het zelfs s avonds nog heerlijk

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:23

capopjekop schreef:
Het ligt heel erg aan het formaat van je zwembad of het warm genoeg wordt zonder verwarming. Ons bad bleef wel koud zonder, ik ging er dan wel in maar de rest van de familie vond het veel te koud.

Mijn pa heeft toen zelf een systeem gemaakt waarbij het water over het dak gepompt werd. Nu houdt hij het bad tussen de 28 en 30 graden. Dan is het zelfs s avonds nog heerlijk

Dat vind ik veel te warm, ik wil juist kunnen opfrissen in het water als het zo heet is.

Voor in het voor- en naseizoen zou het wel lekker zijn, dan koelt het snachts teveel af. Tussen de 22-25 graden vind ik het prettigst.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:35

Wij missen de warmtepomp wel hoor, die bestellen we volgend jaar.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:43

Ik vind zelf 28 heerlijk, maar dat is uiteraard persoonlijk. Dan koel ik nog prima af en dan is het ook heerlijk om met zo'n schuimslang te dobberen. Rosé biertje erbij en ik kom als omaatje het bad uit. Of lekker boekje op luchtbed en maar dobberen

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:56

Ik heb een 3,66 Intex met een pomp en een solarmat, dat is een zwarte mat die je aan je pomp aansluit waar het water doorheen gepompt wordt en daardoor opwarmt. Echt heel erg prettig. Binnen 2 dagen was mijn water op een temperatuur dat je er in kon, dat duurde normaal wel wat langer.
In plaats van de gewone filter heb ik er een soort pluche balletjes in met een zwart schuimfilter, die balletjes kunnen in de wasmachine.
Ik houd de bodem schoon met een stofzuiger die je aan de tuinslang aansluit, en warempel het werkt echt. Waarschijnlijk creeer je een soort vacuum waardoor je alle troep van de bodem haalt, ideaal.
Daarnaast een potje met teststrips om de ph en het chloorgehalte in de gaten te houden, een fles anti alg, ook zeer aan te raden, chloortabletten of granulaat en pH-min. Daarmee heb ik al een paar jaar een helder zwembad.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 21:56

Bedankt weer voor alle bruikbare tips!