Opzetzwembad

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:48

Project zwembad, wil ik ook nog aan beginnen. Hier alleen geen kinderen, man die er toch niet in gaat. En ik die het heerlijk vind om te dobberen op het water in de tuin.
Nu is onze tuin een grote bouwput :+ Dus ik lees even mee naar de ideeën van andere bokkers. voor wat ik volgend jaar of jaar erop zou willen, volgend jaar ander deel onderhanden nemen.
Heb de afgelopen 2 jaar zo'n badje gehad met 2 brede opblaas randen, maar die was elke keer na 2 weken lek :+ Dus als er iets komt, komt er iets goed :)

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:58

Ook wij hebben een Intex. 260x160. Niet overdreven groot, maar prima om met twee volwassenen en een kind in af te koelen. We liggen er ook regelmatig met twee luchtbedden in. Wij hebben er ook een pomp op aangesloten en na het zwemmen gooien we zo'n chloordobber erin. Af en toe even beestjes eruit vissen en mijn man zuigt met de stofzuiger de bodem regelmatig even schoon.

Na de zomer de stop eruit halen aan 1 kant (bij het putje in de tuin) en het water loopt geleidelijk weg.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:16

Ik ben echt zo jaloers op jullie.
Onze tuin is te klein om een zwembad op te zetten. -O-
Ofja.. wellicht staat onze tuin ook wat vol gebouwd. :=
Hier hebben we alleen een zwembadje voor de honden.
Als we in de toekomst gaan verhuizen komt er zeker een wat groter opzet zwembad. :j

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:22

Vraagje, diegene die een frame bad hebben, is dat bestand tegen katten? Ik hen elk jaar zo’n opblaasding maar na een poosje kan het weer de plasticinzameling in want de katten vinden het zo fijn om uit te drinken.

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:53

Boras schreef:
Dank je wel! +:)+

Laat je het bad dan alleen aan het eind van het zwemseizoen helemaal leeglopen en zijn daar dan afvoerslangen of zo iets dergelijks voor om dat met beleid te doen?

Onze buurvrouw, Truus - alleen op de wereld - Jansen, trekt gewoon de stop eruit waardoor er veel water in 1 keer wegstroomt. Haar tuinbodem neemt weinig tot geen weinig op en is helemaal ommuurt. Met als gevolg dat haar water bij ons in de (gedeelde) schuur omhoog komt. Overlast wil ik voorkomen.


Bij die van ons zit er aan een zijkant 2 stoppen op verschillende hoogtest die je dan open moet zetten. Je komt er helaas niet onderuit dat er gewoon een hoop water uit moet. Wij hebben het voordeel dat onze tuin een beetje afloopt en het water zo geleidelijk aan eruit kan lopen, maar dat is idd wel iets waar je rekening mee moet houden. Dit soort zwembaden laat je normaal inderdaad leeg a/h eind van de zomer.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:55

Ik heb een Intex frame zwembad van 4,57 rond en 1,07 diep. Vorig jaar aangeschaft. Is ideaal! Heb er dit jaar een zandfilterpomp voor gekocht, die werkt beter dan de standaard pomp die mee geleverd wordt.

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:55

x_Jeanine_x schreef:
Project zwembad, wil ik ook nog aan beginnen. Hier alleen geen kinderen, man die er toch niet in gaat. En ik die het heerlijk vind om te dobberen op het water in de tuin.
Nu is onze tuin een grote bouwput :+ Dus ik lees even mee naar de ideeën van andere bokkers. voor wat ik volgend jaar of jaar erop zou willen, volgend jaar ander deel onderhanden nemen.
Heb de afgelopen 2 jaar zo'n badje gehad met 2 brede opblaas randen, maar die was elke keer na 2 weken lek :+ Dus als er iets komt, komt er iets goed :)


In jouw geval zou ik voor een ingraaf bad kiezen hihi <3 Als je dan toch bezig bent en iets goeds wilt. :j
Tegenwoordig heb je van die opzetzwembaden die je kunt ingraven in de tuin namelijk, wat volgens mij qua kosten en werk vrij minimaal is. Daar zou je dan omheen een mooie vlonder ofzo kunnen bouwen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:57

Om hem leeg te trekken kun je er een dompelpomp inhangen en gewoon via je tuinslang het riool in.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:00

bigone schreef:
Vraagje, diegene die een frame bad hebben, is dat bestand tegen katten? Ik hen elk jaar zo’n opblaasding maar na een poosje kan het weer de plasticinzameling in want de katten vinden het zo fijn om uit te drinken.

Ik heb nog geen kat bij mn zwembad gezien. Als een kat al zou proberen op die rand balancerend te drinken denk ik eerder dat ie verzuipt. Maar mijne is meer dan een meter hoog.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:01

Ik heb er dit jaar bamboe omheen gezet voor een tropischere uitstraling.

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:04

Ik denk dat bij de meeste opzetzwembaden de katten erin kukelen inderdaad ivm buizen rondom als frame (al hebben de hoeken wel platte stukken bij onze intex waar ze idd best op zouden kunnen balanceren). Ik denk alleen als ze met de nagels langs het zeil aan de zijkanten gaan dat deze opzet zwembaden daar ook niet heel goed tegen bestand zijn, maar wel beter als het gemiddelde opblaas badje natuurlijk.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:05

Ik heb 4 katten, bad staat nog.

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:06

bigone schreef:
Vraagje, diegene die een frame bad hebben, is dat bestand tegen katten? Ik hen elk jaar zo’n opblaasding maar na een poosje kan het weer de plasticinzameling in want de katten vinden het zo fijn om uit te drinken.

Hier is ie wel bestand tegen katten, soms vallen ze er wel eens in, maar geen scheur te bekennen na drie jaar :)

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:07

Ik heb nu eerst een goedkoop ding bestelt. Mijn honden houden namelijk ook wel van flink keten samen in het water. Ze hebben een eigen badje gehad, maar die is stuk gegaan door anderen die er laks mee omgingen. Helaas kan ik diezelfde nu even niet vinden voor een normale prijs, dus ga eerst een schelp halen voor ze. In de hoop dat ze van mijn bad afblijven en eruit blijven haha.

Volgend jaar zou ik graag een frame bad willen, maar ik dacht dat die veel te groot zouden zijn voor mijn tuin. Net gemeten en ruim genoeg... Het bad zelf vind ik qua prijs mee vallen, maar alles wat er nog extra bijkomt tikt wel aan. Nu dus eerst simpel, maar lees wel graag mee alvast!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:08

Ik heb er trouwens een blauw kunststof opstaphulptrapje ingezet en een trapje aan de buitenkant. Vind die bijgeleverde trap zo eng en smal.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:12

Gewoon doen! Ik heb geen opzet zwembad maar een opblaasjaccuzi. Dacht hoe vaak gebruik je nou zo'n ding maar ik heb er al zo veel plezier van gehad! Nou weet ik niet hoe het met waterkwaliteit van een zwembad gaat (Ik heb er natuurlijk verwarming in zitten dus wat extra hygiëne) maar het eerder genoemde toppy (moet nog ff aan de nieuwe naam wennen :') ) heeft een heel fijn all in one middeltje. Enige wat ik hoef te doen is wekelijks een chloortablet en een scheut van dat spul toe te voegen. Verder af en toe het filter vervangen/schoonmaken en 'stofzuigen. Valt reuze mee qua werk.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:14

Eij hadden nepgras onder het zwembad en vanaf dit jaar rubber tegels. Wij hebben een stop aan de zijkant onder die we er uit kunnen halen. Dan loopt het zwembad zelf leeg. Wij hebben een rooster langs de muur in de grond waar het water in weg lopen kan. Ideaal. Zwembad met frame is hier katbestendig.

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:23

Wij hebben ook een intex zwembad van 1,75 bij 3 meter sinds vorig jaar.
Nu heb ik problemen met de pomp ik heb er al een zwaardere aan gehangen maar nog vind ik dat ik te vaak het filter moet vervangen/schoonmaken. Of is het normaal dat dit bijna iedere dagmoet?
Zo niet ik lees iets over een zandfilterpomp. Welke hebben jullie dan en waar aangeschaft?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:25

sas27 schreef:
Wij hebben ook een intex zwembad van 1,75 bij 3 meter sinds vorig jaar.
Nu heb ik problemen met de pomp ik heb er al een zwaardere aan gehangen maar nog vind ik dat ik te vaak het filter moet vervangen/schoonmaken. Of is het normaal dat dit bijna iedere dagmoet?
Zo niet ik lees iets over een zandfilterpomp. Welke hebben jullie dan en waar aangeschaft?

Ik heb een zandfilterpomp aangeschaft bij Heuts die van alles van Intex verkoopt. Heb de glasparels nu 1 keer vervangen na 3 weken storm en regen dus best veel zooi.

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:27

Ik lees hier al een paar keer 'stofzuiger'...... is dit een bodemzuiger die je aansluit op de pomp (of skimmer) of gebruiken jullie een borstel op steel die je op je tuinslang moet aansluiten. Ben namelijk benieuwd of dat laatste echt goed werkt.
Ons zwembad (Bestway frame pool met 3,66 m doorsnede) is goed schoon te houden, alleen het zand op de bodem.... -:(-

Maddy_Paola

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:42

Boras schreef:
Onze buurvrouw, Truus - alleen op de wereld - Jansen, trekt gewoon de stop eruit waardoor er veel water in 1 keer wegstroomt. Haar tuinbodem neemt weinig tot geen weinig op en is helemaal ommuurt. Met als gevolg dat haar water bij ons in de (gedeelde) schuur omhoog komt. Overlast wil ik voorkomen.


Ik heb een intex van 2 bij 3 ongeveer, 80 cm hoog dacht ik, maar daar zit aan 1 kant onderaan een stop, met een speciaal koppelstuk dat erbij geleverd is kan je daar de tuinslang op aansluiten, staat niet veel druk op op die manier maar je kan dan best gericht je tuin water geven ermee, alleen laatste stuk is pech

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:46

Ik heb toevallig vandaag de intex besteld, de 220x150. Ben benieuwd of ie een beetje huisdier-proof is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:13

Vandaag is hier de nieuwe bestway 300x200x66 binnen gekomen. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Nu nog atributten voor verzinnen zoals een leuke bar aan de zijkant

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:15

Die van mijn ouders sluit je aan op de skimmer. Ze hebben ook een zuigrobot. Die werkt zonder slang maar met soort van stekker. De filter zit in die zuiger zelf

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:23

Wij hebben een houten opzetbad al zo'n 13 jaar deels ingegraven staan en hij houdt zich prima. Nog net ver genoeg boven de bestrating uit dat kleine kinderen er niet direct induiken en de hond moeite moet doen om erin te komen. Dat geeft mij net genoeg tijd om foei te roepen... meestal dan ;).
Het zand dat er bij ons inkomt wordt er met een stofzuiger uitgezogen die aangesloten wordt op het filter/de pomp.
Ik zag bij mensen met een opzetbad dat zij een afwasteiltje water bij het toegangstrapje hadden staan waar iedereen eerst z'n voeten af moest spoelen voor ie weer in het zwembad ging, dat scheelde aanmerkelijk in het zand.