Opzetzwembad

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:35

Pandameisje schreef:
Zwembad is in huis nu nog de chloor drijver waar kan je die halen

Boerenbond

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:40

En welke chloor tabletten gebruiken jullie?

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:42

Praxis verkoopt ze ook. We hebben een starterspakket gehaald met chloordrijver, chloortabletten, ph verlager en een testsetje.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:45

Pandameisje schreef:
En welke chloor tabletten gebruiken jullie?

Ook die ze bij de Boerenbond verkopen. Interline ofzo is het merk. Naast de chloortabletten pas ik ook nog chloorshock toe (250 gram chloorkorrels oplossen in warm water en deze aan 't zwembad toevoegen)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:47

Wat soort grondzeil hebben jullie en is afdekzeil ook echt nodig?

belle_boef

Berichten: 10757
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:00

Pandameisje schreef:
Wat soort grondzeil hebben jullie en is afdekzeil ook echt nodig?


Ik heb beide van de action. Gewoon zo’n blauw afdekzeil wat bij de bouwmaterialen ligt. Scheelt een hoop troep in. Het zwembad

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:08

Grondzeil was inclusief. Dat is een beetje een zilverkleurige en die heb ik op maat geknipt (was vierkant, nu rond) Afdekzeil is met bubbeltjes, maar gebruik ik nooit. Zo'n grote lap en waar laat je die als je gaat zwemmen? Als ik 'm op m'n gras te drogen leg dan komt er meer mos/rotzooi aan te hangen dan dat er in m'n zwembad kan waaien.

Wel heb ik nu al een 2e keer dit jaar last van alg. De eerste keer kwam na al die regen en onweer, maar toen besteedde ik er weinig aandacht aan. Maar na het leeg laten lopen en weer vullen heb ik er echt bovenop gezeten. Ph en alkaline waren de hele tijd okee, en chloor had ik niet alleen tabletten in de drijver maar ik paste ook elke week chloorshock toe. Ik heb een workshop zwembadwateronderhoud nodig geloof ik! Iemand toevallig ervaring met 'n zoutwatersysteem?

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:13

elnienjo schreef:
Grondzeil was inclusief. Dat is een beetje een zilverkleurige en die heb ik op maat geknipt (was vierkant, nu rond) Afdekzeil is met bubbeltjes, maar gebruik ik nooit. Zo'n grote lap en waar laat je die als je gaat zwemmen? Als ik 'm op m'n gras te drogen leg dan komt er meer mos/rotzooi aan te hangen dan dat er in m'n zwembad kan waaien.

Wel heb ik nu al een 2e keer dit jaar last van alg. De eerste keer kwam na al die regen en onweer, maar toen besteedde ik er weinig aandacht aan. Maar na het leeg laten lopen en weer vullen heb ik er echt bovenop gezeten. Ph en alkaline waren de hele tijd okee, en chloor had ik niet alleen tabletten in de drijver maar ik paste ook elke week chloorshock toe. Ik heb een workshop zwembadwateronderhoud nodig geloof ik! Iemand toevallig ervaring met 'n zoutwatersysteem?


Is dit bij alle zwembaden inclusief?

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:15

Afbeelding
Wij hebben dit zwembad
4x2x1

Het bad zelf staat op zo'n zachte ondervloer en er zit een nopjeszeil op welke het water opwarmt. We hebben ook zo'n echt afdekzeil maar dat is een onding! Ik heb er een stofzuiger bij en dat is echt wel een handig ding hoor :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:17

Pandameisje schreef:
elnienjo schreef:
Grondzeil was inclusief. Dat is een beetje een zilverkleurige en die heb ik op maat geknipt (was vierkant, nu rond) Afdekzeil is met bubbeltjes, maar gebruik ik nooit. Zo'n grote lap en waar laat je die als je gaat zwemmen? Als ik 'm op m'n gras te drogen leg dan komt er meer mos/rotzooi aan te hangen dan dat er in m'n zwembad kan waaien.

Wel heb ik nu al een 2e keer dit jaar last van alg. De eerste keer kwam na al die regen en onweer, maar toen besteedde ik er weinig aandacht aan. Maar na het leeg laten lopen en weer vullen heb ik er echt bovenop gezeten. Ph en alkaline waren de hele tijd okee, en chloor had ik niet alleen tabletten in de drijver maar ik paste ook elke week chloorshock toe. Ik heb een workshop zwembadwateronderhoud nodig geloof ik! Iemand toevallig ervaring met 'n zoutwatersysteem?


Is dit bij alle zwembaden inclusief?

Nee, mijn nopjesafdek was niet inclusief, maar mijn grondzeil wel.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:39

Wij hebben er een kunstgrasmatje onder liggen van de action.

nine1987

Berichten: 8349
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:57

DaraBariton schreef:
[ [url=m/PjFCSF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben dit zwembad
4x2x1

Het bad zelf staat op zo'n zachte ondervloer en er zit een nopjeszeil op welke het water opwarmt. We hebben ook zo'n echt afdekzeil maar dat is een onding! Ik heb er een stofzuiger bij en dat is echt wel een handig ding hoor :D



Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? Ziet er ideaal uit voor onze tuin..

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:33

Nine1987, we hadden het zwembad gekocht bij een plaatselijk tuincentrum. Ik ben voor je gaan zoeken maar die 400×200 lijkt overal uitverkocht. Wel kan ik een maat kleiner vinden en een maat groter (welke ook wel gaaf is!) Heb even een link gedaan naar de 3 soorten.

https://www.wehkamp.nl/intex-prism-fram ... XUAKLDGLPQ

Ze zijn in de aanbieding. Die van 488 cm is nu net zo duur als waar wij die 400 cm voor hebben gekocht volgens mij.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:37


MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 21:25

DaraBariton schreef:
Nine1987, we hadden het zwembad gekocht bij een plaatselijk tuincentrum. Ik ben voor je gaan zoeken maar die 400×200 lijkt overal uitverkocht. Wel kan ik een maat kleiner vinden en een maat groter (welke ook wel gaaf is!) Heb even een link gedaan naar de 3 soorten.

https://www.wehkamp.nl/intex-prism-fram ... XUAKLDGLPQ

Ze zijn in de aanbieding. Die van 488 cm is nu net zo duur als waar wij die 400 cm voor hebben gekocht volgens mij.


Zijn jullie tevreden over dit zwembad? Is momenteel met korting en nog leverbaar en daarnaast ziet het er een degelijk zwembad uit :) , dus ben wel geïnteresseerd.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:39

Wij zijn er blij mee ja. Mooi stevig zwembad :j

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 21:40

Goed om te horen! :)

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:44

Afbeelding
Zo is hij in het echt heb niet echt hele goede foto's ervan bedenk ik me . _O-

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 22:35

Ziet er best ruim uit en degelijk uit!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:03

Afbeelding
Ons zwembad :D
Zit een stofzuigertje in voor de bodem, bladeren halen wij eruit met een net, en hoe het gereinigd wordt is niet mijn taak. :Y)

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:48

Waikiki schreef:
[ [url=m/wTXJVl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ons zwembad :D
Zit een stofzuigertje in voor de bodem, bladeren halen wij eruit met een net, en hoe het gereinigd wordt is niet mijn taak. :Y)


*\o/* wauw! Maar jij woont ook erg mooi zie ik!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 18:26

Iemand een idee waar het zwembad "Intex Prism Frame" van 488 x 244 x 107 cm nog verkrijgbaar is? Door te lang twijfelen (niet mijn schuld :roll: ) is het op die ene site nu ook weg..

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 19:37

Heb er nog eentje kunnen bemachtigen :D . Het zwembad is besteld, maar wat heb ik nog allemaal nodig? :') (Denk dat het al eens is gevraagd maar alles door elkaar zoeken is niet zo handig :o .)

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:57

Pomp, chloortabletten, teststrips voor chloor en ph, ph verlagen. Dat is wat wij erbij hebben. En een netje en een zwembadstofzuiger.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 22:53

Oké, bedankt!