Wat is nou een goede laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Wat is nou een goede laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 23:24

Ik wil er voornamelijk series op kunnen kijken :o
Zou ook leuk zijn als je er een werkstuk op kunt maken en wat fotos op kunt bekijken en bewerken die je hebt gemaakt.

Liefst redelijk groot scherm /normaal scherm geen mini iets...

Zou leuk zijn als je er een draadloze print verbinding mee kan doen en draadloos internet

Sorry voor het gebrabbel ik denk een soort hardop en vraag jullie om een idee..

Ingrid_92

Re: Wat is nou een goede laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 00:23

Ik heb al jaren een Lenovo en ben daar heel tevreden over.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 00:32

Hier ook naar tevredenheid een Lenovo. Wel de gaming variant, maar hij heeft ook een tb opslag voor grote bestanden, wat dan weer handig is als je wilt bewerken enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 00:33

Ik lieft mijn macbook air.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 00:38

Nielojram schreef:
Ik lieft mijn macbook air.

Dit :D

Vooral de accuduur vind ik prettig!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 00:39

Ik heb een MSI. Als je specificatie wil dan zal ik die ff moeten opzoeken.
Ik doe er alles mee. Sims 3 spelen. Series kijken. Foto's staan er op en hij is niet traag.
Enkel opstarten sims duurt ff maar heel tevreden

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 00:49

Ik heb een MacBook pro, en wat een heerlijk ding. Wel een oudje, uit 2013, maar doet het nog perfect :D

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 01:02

Ik heb een HP Pavilion en ik ben er heel tevreden over :j Kan ook omgeklapt worden naar tablet en met touchscreen wat ik zelf erg makkelijk vind

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 05:43

Ik zou naar een winkel gaan en vragen of zij jou kunnen helpen. Je zoekt een vrij simpele laptop hoor ik. Een macbook lijkt mij veel te duur in dit geval. Denk dat de mensen in de winkel jouw veel beter kunnen helpen...

Ik kan je als tip een Lenovo aanraden, niet duur maar wel goed. Welke Lenovo's op dit moment op de markt zijn zou ik dan weer niet weten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 06:09

Het hoeft niet perse goedkoop
En lange accuduur klinkt geweldig op bv vluchten naar amerika...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 06:22

Als je het budget hebt dan zou ik zeker eens kijken naar een macbook.
De air is ontzettend licht, en toch heel snel en prima geschikt om foto’s te bewerken en grote filmbestanden af te spelen.
Zelf heb ik jaren geleden een tweedehands macbook pro gekocht, en nog steeds enorm blij mee <3

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:06

shilady schreef:
Het hoeft niet perse goedkoop
En lange accuduur klinkt geweldig op bv vluchten naar amerika...

In dat geval: Dell. Die gebruiken wij op het werk en gaan ook erg lang mee qua accu.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:30

Ligt aan je budget. Niet goedkoop is prima, maar macbooks zijn wel een heel ander niveau duur dan een lenovo bijv. En voor jou eisen heb je geen laptop nodig met een hele sterke processor of een enorm geheugen. En dat mag wel als je dat wil natuurlijk, maar je kan hier denk ik bijna een vlucht naar amerika op besparen zonder dat de laptop onder doet aan jou eisen :=
Maar het ligt er ook aan of je een voorkeur hebt voor besturingssysteem. Heb je graag windows of apple of misschien nog iets anders?

Wat je nu noemt kan je in principe met elke nieuwe laptop wel. Chromebooks raad ik niet aan (weinig opslag normaal gesproken) maar ook daarmee kan dit. Draadloos printen zou elke laptop wel moeten kunnen. De vraag is of je printer het ook kan ;)

Waar jij vooral op moet letten bij laptops zoeken is dat de resolutie van het scherm voldoende hoog is en de accuduur lang genoeg. Kijk ook eventueel voor een 2-in-1 laptop. Die kan je omklappen en dan zeg maar op het toetsenbord neerzetten zodat je scherm dichterbij staat. Vind ik persoonlijk ideaal voor Netflix, net als dat je een tablet op een standaard zou zetten.
Mocht je een draadloze koptelefoon hebben is het ook leuk als je laptop bluetooth heeft (niet zeker of alle laptops dat al hebben).

Ik heb zelf ook een 2-in-1 lenovo en die gaat nu bijna 3 jaar mee. Heeft 2x onderhoud gehad waarvan 1 echt mijn schuld was dus die had voorkomen kunnen worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:59

Hier een erg goede ervaring met een chromebook. Maar je moet wel kijken of google docs voor jou voldoende werkt voor werkstukken maken. Dat kan je nu al uitproberen. De batterijduur is gigantisch en de laptopprijs vrij laag. Ik vind de opslagruimte op mijn chromebook in principe prima. Ik heb er een kleine externe schijf bij voor dingen die wel bewaard moeten blijven, maar zelden nodig zijn, en voor het dagelijks gebruik kan ik alles volledig kwijt op het interne (opslag)geheugen.

Ik hoef zelf geen enkel apple-product, want ik kan met iOS en macOS gewoon niet omgaan. Dat zou ik dus zeker wel van tevoren testen. Want ook dat werkt echt anders dan een windows-product.

Qua schermgrootte zou ik in de mediamarkt o.i.d. gaan kijken. Want hier wordt veelal de macbook air genoemd, maar die heeft een 13" scherm, dat valt ruimschoots onder de kleine schermen. Mini is tot 11", klein is 11-14" over het algemeen, 15-16" is normaal voor een laptop, 17-18" groot, 20" is massief.

Je noemt vliegen, dat betekent dat hij in je handbagage mee moet kunnen, kijk dan ook even hoe groot (en zwaar) de laptop mag zijn. Gemiddeld gesproken is het zo dat des te groter het scherm, des te groter de laptop, maar eigenlijk hangt het af van de beeldrand (bezel). Deze is bij sommige laptops vrijwel 0 (2-3mm) en bij sommige laptops tot wel 2.5cm rondom. Het verschil tussen de grootte van het scherm, bij dezelfde laptopgrootte, is dan bijna 2 inch (dus 18" i.p.v. 16"), dat maakt nog serieus uit.

Edit:
Dit is bijvoorbeeld een goede kanshebber qua chromebook, 14", 300€: https://www.coolblue.nl/product/825048/ ... b0108.html

En dit een 15" chromebook met touchscreen, 430€:
https://www.coolblue.nl/product/793942/ ... -c1w7.html

Een 13" macbook air begint bij 900€ (model uit 2017):
https://www.coolblue.nl/product/782753/ ... 32n-a.html

Een 15" macbook pro begint bij 2400€:
https://www.coolblue.nl/product/816391/ ... ilver.html

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 14:18

Bedankt voor alle input
Ik ga alles goed doorlezen en dan edn keuze maken