Muziekje op Facebook video, hoe doe je dat legaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Muziekje op Facebook video, hoe doe je dat legaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 10:00

Ik plaatste altijd video’s op Facebook met een muziekje. Een selectie, want ivm royalty’s kon ik niet alles gebruiken. Maar ik hou steeds minder opties over, maar wil wel graag leuke muziek onder mijn video’s zetten.

Ik kan alleen niet echt een app vinden (oid) waar je royalty Free audio hebt. Facebook heeft daar zelf wel een pagina voor, maar dan moet ik van alles downloaden op een laptop, overzetten... ontzettend gedoe.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een app waar ik de video kan maken, en direct toegang heb tot audio die ik legaal op Facebook kan gebruiken zonder dat die de video gaat dempen.
Hoeft niet perse gratis. Het liefste wel natuurlijk, maar ik vind het niet erg om er wat voor te betalen.

Heeft iemand een tip?

Ik gebruik nu altijd imovie van de iPhone.

8nnemiek

Re: Muziekje op Facebook video, hoe doe je dat legaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:07

Ik heb een abonnement op artlist.io
Daar betaal je zo’n €160 om een jaar lang onbeperkt muziek te downloaden.

xZiva_

Re: Muziekje op Facebook video, hoe doe je dat legaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:31

Er is op youtube een hele playlist met die muziek :))

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 19:41

xZiva_ schreef:
Er is op youtube een hele playlist met die muziek :))

Maar kan je dat ook makkelijk met je telefoon onder je eigen video krijgen? Want alle handleidingen hoe je dat moet doen hebben het erover dat het via de laptop moet, maar dat vind ik echt te onhandig.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 10:15

Kreeg net een update van IMovie, en volgens mij hebben die nu ook (meer) sounstracks die je kan gebruiken. Mijn video staat iig nog steeds online met vrolijk muziekje.
De hier aangeraden apps vond ik toch wat minder makkelijk werken mbt het bewerken van het videomateriaal zelf. Dus dan bewerkte ik eerst de video en deed ik de audio in een andere app.

Goed verhaal, haha! Maar ik dacht, misschien hebben meer mensen mijn “uitdagingen”, en kunnen die nu ook meer muziek kiezen in iMovie.