Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:03

Spannend, Flowery!

Hier tegen alle verwachtingen in een hele leuke bezichtiging gehad, dus wij gaan weer over tot bieden. We willen er echter niet té ver over gaan, dus zal wel weer kansloos zijn :')

horsii

Berichten: 7631
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:14

xSwanHeart schreef:
Spannend, Flowery!

Hier tegen alle verwachtingen in een hele leuke bezichtiging gehad, dus wij gaan weer over tot bieden. We willen er echter niet té ver over gaan, dus zal wel weer kansloos zijn :')


Succes, hopelijk is het een x raak nu.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:22

Ik ben toch ook rustig aan het rondkijken. Kwam een leuk huis tegen maar bezichtiging kon al niet meer ingepland

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:31

flooooo schreef:
Ik heb vanmorgen weer bezichtigd, was niets voor ons. Werden meerdere stellen rondgeleid en het was nieuwbouw. Dat is gewoon niet echt ons ding, huis miste gewoon karakter en sfeer en was echt heel kaal en leeg. Gezien er veel bezichtigingen zijn en er mega wordt overboden trekken wij ons terug.
Verder staat er niets te koop.

Monchou zie nu je berichtje. Lastig is dat, hoeveel haast heb je om te verhuizen? Wij hoeven niet weg dus gaan alleen voor ons droomhuis en dan zit je nog met bieden, de vraag is maar of je wat krijgt.


Dat heb ik ook vaak met nieuwbouw. Dat vind je te gek of niet volgens mij. Ik vind het vaak sfeerloos en ook de wijken vind ik vaak te strak en uniform.

Wij hebben niet écht haast, maar de prijzen blijven stijgen en we willen niet straks voor 4,5 ton in een rijwoning zitten.. daar word ik een beetje zenuwachtig van merk ik.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:43

Hier vrijdag de sleutel gekregen en flink aan de klus. Zaterdag al verhuizen en gelukkig zit t aanpak-traject goed op schema. Maar wat kom je veel gekke dingen tegen in huizen... echt veel gevallen 'ach dat kan zo ook wel'... dus inmiddels aan onvoorziene kosten al 500 euro verder... allemaal kleine dingen. Maar tikt wel aan :')

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:51

Weinig aanbod de laatste tijd inderdaad. Wij hebben afgelopen week een huis bezichtigd welke ik wel heel fijn vond maar waar mijn moeder letterlijk nachtmerries van kreeg, dus niet mee verder gegaan. Maandag weer een bezichtiging. De dame aan de telefoon moest lachen toen ik zei voor welk huis ik belde, die stond nog geen half uur in het systeem. "U bent er snel bij" :+ Wel weer twee geplande kijkdagen dus zullen ook wel weer veel kijkers voor komen.


Monchou schreef:
Nadelen:
- boven erg klein, té klein eigenlijk
- badkamer is beneden (zouden we eigenlijk liever boven hebben)

Zo moeilijk..


Is het ook te klein om de badkamer naar boven te verplaatsen? Anders zou dat over het algemeen niet heel moeilijk moeten zijn. Maar dat heb je dan natuurlijk wel de ruimte voor nodig.



Fleda schreef:
Ik heb nu al meer gevonden inderdaad, dank jullie wel. Er staan inderdaad bepaalde regels voor bedrijven aan huis, bijvoorbeeld max 30 procent van de oppervlakte van de hoofdgebouwen. Het gaat hier om het starten van een kinderdagverblijf/gastouder.


Bel dan ook even bij je buren aan, hoe die daar tegenover staan. Als die dwars gaan liggen terwijl je evt. al op het randje zit qua regelgeving kan het heel snel heel vervelend worden onderling.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:36

Morgen gelijk voor het eerst een huisje bezichtigen. Spannend

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:41

Leuk avelien
Waar wil je naar toe?

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:44

Alja schreef:
Leuk avelien
Waar wil je naar toe?

Je hebt een berichtje.

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:01

Mijn ouders hebben al aardig wat bezichtigingen en biedingen gehad op het huis van mijn opa, maar zoals bij een huis met haken en ogen wel te verwachten was, hebben ook de biedingen wat haken en ogen. Dus even afwachten hoe en wat..

xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:37

Ja, met een kluswoning zullen er toch wel wat meer mensen onder voorbehoud bieden. Zijn jullie er intussen al uit?

Wij hebben besloten toch niet te bieden (hoezo wispelturig :') ), mijn vriend was toch niet helemaal overtuigd van het huis. Nu woensdag weer een bezichtiging, maar heb lage verwachtingen van de woning en hoge van de uiteindelijke verkoopprijs :+

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:15

Mijn ouders gaan zeer waarschijnlijk verhuizen, van Zwolle richting het noorden. Hoera! :D

Volgende week gaan ze weer een huis bezichtigen en ze zijn ook al met makelaars bezig voor hun eigen huis. Mocht iemand een grote! twee-onder-een-kap aan de rand van Zwolle (noord) willen in een rustige buurt dan PB maar.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:43

xSwanHeart schreef:
Ja, met een kluswoning zullen er toch wel wat meer mensen onder voorbehoud bieden. Zijn jullie er intussen al uit?

Wij hebben besloten toch niet te bieden (hoezo wispelturig :') ), mijn vriend was toch niet helemaal overtuigd van het huis. Nu woensdag weer een bezichtiging, maar heb lage verwachtingen van de woning en hoge van de uiteindelijke verkoopprijs :+

Zijn er nog wel wat leuke woningen te koop of is het echt helemaal hopeloos?

Ik ben inmiddels verhuisd. Alleen de trap en gang moeten nog worden aangepakt en her en der wat aan de muur. Klusjes.... :O (inmiddels in mijn nieuwe thuiskantoortje aan de slag :D )

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:06

Voor de bokkers die onlangs hun huis verkocht hebben: hoe lang duurde het voordat jullie huis op Funda kwam? De fotograaf is 1,5 week geleden langs geweest en eind van de week komt onze makelaar pas langs om een planning met ons te maken voor de bezichtigingen. Op zijn vroegst staat ons appartement pas volgende week op Funda en wij vinden het allemaal erg lang duren :') Of gaat hier altijd zoveel tijd overheen?

MarjanB

Berichten: 16490
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:08

Bij ons minder dan een week. Maar we hadden alles al voorbereid en met de makelaar ingepland en doorgesproken

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:11

MarjanB schreef:
Bij ons minder dan een week. Maar we hadden alles al voorbereid en met de makelaar ingepland en doorgesproken

Ja dat wilde wij ook doen maar volgens de makelaar kon dat pas als de fotos binnen waren en die hebben ze al een week en hij kan donderdag of vrijdag pas de bezichtigingen met ons bespreken.. We wilde het appartement in januari opleveren maar dat is zo amper haalbaar :(

MarjanB

Berichten: 16490
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:48

Oh lekker dan, vragen aan hem of hij de dubbele lasten ook wil betalen als ie zo traag blijft :')

Lughnassadh

Berichten: 1810
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:43

MarjanB schreef:
Bij ons minder dan een week. Maar we hadden alles al voorbereid en met de makelaar ingepland en doorgesproken

Dit. Wij hebben vrijdag aangegeven het in de verkoop te willen doen en wachten alleen nog op een reactie. Het voorwerk was binnen een week gepiept.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:11

Bij ons is alles ook verder al doorgesproken (vraagprijs etc), alleen de dagen van bezichtigingen moeten we nog prikken. Vind het een aparte gang van zaken maar het is een hoog aangeschreven makelaar in de omgeving dus we gaan er maar vanuit dat ze weten wat ze doen :')

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:09

Als hij hoog aangeschreven is zal hij ook wel veel gegadigden hebben voor zijn diensten.
Wellicht een gevolg van de bijkomende werkdruk.
Enige is dan dat hij dat had kunnen communiceren zodat jullie dat in jullie keuze hadden kunne meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:21

In deze markt moet januari toch wel haalbaar zijn?

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:25

idinn schreef:
In deze markt moet januari toch wel haalbaar zijn?

Ik hoop het wel, we hopen op een starter die hier redelijk snel in kan trekken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:28

Als de bezichtiging vlot in te plannen is, volgende week bijvoorbeeld, zou je op de maandag erna de biedingen uiterlijk kunnen laten binnen komen. Er zitten altijd wel flexibele mensen bij denk ik. Al is het maar omdat een verkoper dat gunstig vindt :+

Earth

Berichten: 7930
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:32

Flowery schreef:
idinn schreef:
In deze markt moet januari toch wel haalbaar zijn?

Ik hoop het wel, we hopen op een starter die hier redelijk snel in kan trekken :j


Daar zou je in het biedingsproces wel iets mee kunnen doen als voorwaarde toch?

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:52

Flowery schreef:
Voor de bokkers die onlangs hun huis verkocht hebben: hoe lang duurde het voordat jullie huis op Funda kwam? De fotograaf is 1,5 week geleden langs geweest en eind van de week komt onze makelaar pas langs om een planning met ons te maken voor de bezichtigingen. Op zijn vroegst staat ons appartement pas volgende week op Funda en wij vinden het allemaal erg lang duren :') Of gaat hier altijd zoveel tijd overheen?


Hier zijn de foto’s gemaakt op de 15e, op funda op de 22e en bezichtigingen op 28 en 29 en bieden tot de 1e. En nu vandaag voorlopig koopcontract getekend.