Bedrijfskleding met logo niet naar wens, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Bedrijfskleding met logo niet naar wens, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 08:23

Mijn gegoogle levert nog niet de antwoorden op waar ik naar op zoek ben, dus ik vraag Bokt om raad :)

Mijn vader heeft een eigen bedrijf en was toe aan nieuwe bedrijfskleding. Hij is met een setje van zijn huidige (bedrukte) bedrijfskleding naar een gerenommeerde zaak in de regio gegaan. De nieuwe kleding was zo uitgezocht. Het logo werd in overleg ge-update. Het werd geadviseerd om de kleding te borduren, omdat bedrukkingen zouden slijten.

De kleding (pakweg 10 shirts, 10 polo's, 10 overhemden en 5 truien) werd bij de leverancier besteld en door de bedrijfskledingzaak geborduurd.

Eind mei ontvingen we een groot pakket. Helaas was ons enthousiasme snel voorbij toen we de doos openden. De logo's op de truien verschillen makkelijk 5 cm in de hoogte van elkaar en op een aantal truien staat het logo scheef. Rondom de logo's op de shirts kreukt de stof. M.i. is die stof ook te dun om te borduren. Ook over de borduringen op de polo's en overhemden zijn we ontevreden.

Ik heb die dag nog gebeld met de zaak waar de kleding gekocht (en geborduurd) is. Mijn opmerkingen werden eerst weggewuifd. De logo's op de truien waren bijvoorbeeld scheef geborduurd zodat ze eenmaal gedragen wel recht zouden zijn. Helaas gaat die vlieger niet op, omdat een aantal truien wel recht geborduurd zijn. Iedere opmerking kon rekenen op een weerwoord.

In verband met vakantie was de bedrijfskledingzaak tot vandaag gesloten. Telefonisch hebben we afgesproken dat ik deze week met de kleding langs ga om te bespreken hoe we dit gaan oplossen.

We zouden graag willen dat ze de logo's herstellen. Dat zal er op neer komen dat er nieuwe kleding besteld moet worden en dat deze opnieuw zal moeten worden voorzien van het logo.

Wat zijn hierin onze rechten? Kunnen/mogen we verwachten dat ze dit gaan herstellen?

Jolliegirl

Re: Bedrijfskleding met logo niet naar wens, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:25

Heb je rechtsbijstand?
Zo ja, deze dr even op zetten.

Of een brief sturen dat je wil dat het binnen *datum* opgelost is en de zaak anders uit handen geeft.

Moet je eens zien hoe snel een bedrijf het oplost.

Vervelend voor je zeg!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 08:51

Jolliegirl schreef:
Heb je rechtsbijstand?
Zo ja, deze dr even op zetten.

Of een brief sturen dat je wil dat het binnen *datum* opgelost is en de zaak anders uit handen geeft.

Moet je eens zien hoe snel een bedrijf het oplost.

Vervelend voor je zeg!

Ja, we hebben rechtsbijstand.

Morgenmiddag ga ik er heen.
Als back-up neem ik denk ik wel zo'n brief mee. Maar ik hoop dat we op een normale manier tot een oplossing kunnen komen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:13

Zo'n brief moet je aangetekend versturen, dan heb je bewijzen voor je RB indien dat nodig is.

Ik zou ze er zeker opzetten als je er zelf niet uitkomt, zij nemen je echt alles uit handen!
Je bent er immers voor verzekerd, dus waarom niet. Scheelt weer een hoop stress.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:14

Je moet de leverancier de kans geven om te herstellen.
Als die dat niet doet of wil dan kun je je geld terug claimen.
Ik zou zeker je rechtshulp inschakelen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:31

Het bedrijf contacteren en indien nodig de rechtsbijstandverzekering, op bokt ga je het antwoord niet vinden...

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:46

Je hebt afgesproken dat je deze week langs het bedrijf gaat voor het oplossen van het probleem.

Waarom iedereen dan gelijk jurische hulp wil inschakelen is mij dan ook een raadsel.

Neem de kleding mee, overleg met ze ter plaatse wat er aan scheelt en kijk naar de oplossing.

Als ze niets willen dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:49

robert45 schreef:
Waarom iedereen dan gelijk jurische hulp wil inschakelen is mij dan ook een raadsel.

Als ze niets willen dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Omdat hulp inschakelen niet meteen betekend dat ze op de stoep staan bij het bedrijf.....
Maar gezien de vele weerwoorden verwacht ik niet echt dat ze nu ineens wel met een oplossing komen.
RB duurt 10 dagen gemiddeld voor er besloten gaat worden of je zaak te behalen valt, dan kan je dit beter voor zijn en ze morgen een mailtje moeten sturen dat het opgelost is, dan dat je straks nog eens 2 weken verder bent.

Maar hey, dat is mijn ervaring he...
ik verplicht niemand iets.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:50

Let wel op...
Lever niet (alles) in, want dan ben je ook al je bewijs kwijt.
Maak duidelijke foto's van de spullen die je wel afgeeft.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 09:51

Bedankt voor de tips zover. Ik zal een brief meenemen of mail klaarzetten om te overhandigen als de aangeboden oplossing niet naar wens is. Dan zal ik de brief daarnaast ook aangetekend versturen ter bewijslast. Ik hoop dat ze morgen zelf met een passende oplossing komen en dat de brief niet nodig gaat zijn.

Lara_Silver schreef:
Het bedrijf contacteren en indien nodig de rechtsbijstandverzekering, op bokt ga je het antwoord niet vinden...

Zoals je kunt lezen is er reeds telefonisch contact geweest met het bedrijf én is afgesproken dat ik er morgen heen ga.

Ik was echter benieuwd of iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en hoe dat is opgelost. Daarnaast wil ik graag weten of we recht hebben op herstel.

Beetje een overbodige opmerking van je.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:01

Hier hebben we soortgelijk iets gehad. Kleding besteld via t bedrijf dat zou bedrukken. Helaas was de bedrukking al deels losgelaten toen de bestelling hier aankwam en zat het niet op de afgesproken plek. Na wat discussies zouden ze alles kosteloos borduren. Helaas zat de borduring op steeds net iets anders per kledingstuk dus niet overal op dezelfde plek en verschilde het logo ook echt per kledingstuk..

Uiteindelijk na een hoop gezeur hebben ze alles terug genomen en gecrediteerd behalve de zelf aangeleverde nieuwe broeken. Waar we daarna nog meerdere keren om ons geld hebben gezeurd, maar wel terug gekregen. En nieuwe kleding laten bedrukken bij een ander bedrijf waar we super tevreden zijn.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:03

Vreemd dat bedrukken niet kan en de voorkeur werd gegeven voor borduren. Wij zijn ook niet zo groot, maar laten altijd kleding bedrukken. Het kan niet in de droger (laat de lijm los), maar ik was het wel op 60 graden. Nooit problemen. Jammer dat het zo gelopen is, ik wens je succes bij je reclamatie.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 10:06

eldie schreef:
Vreemd dat bedrukken niet kan en de voorkeur werd gegeven voor borduren. Wij zijn ook niet zo groot, maar laten altijd kleding bedrukken. Het kan niet in de droger (laat de lijm los), maar ik was het wel op 60 graden. Nooit problemen. Jammer dat het zo gelopen is, ik wens je succes bij je reclamatie.

Ik heb wel een vermoeden waarom dat is: borduren kan het bedrijf namelijk zelf en bedrukken moeten ze uitbesteden.

Mijn vader had bewust een setje van zijn huidige bedrijfskleding meegenomen. Die is ook bedrukt en gaat nu bijna 5 jaar mee, nu pas beginnen de logo's te slijten. Ik ben dus erg benieuwd of er meer redenen zijn dan enkel financiële dat ze geadviseerd hebben om te borduren.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:01

Ik laat ook bedrijfskleding bedrukken voor mijn man zijn zaak. Ik koop zelf de kleding aan en ga hier mee naar een bedrijf dat ze bedrukt. De kleding heb ik eerst door hun laten bekijken of het mogelijk was qua stof e.d. Daarna hebben ze een proefdruk gemaakt, na mijn goedkeuring is mijn kleding bedrukt. deze kleding gaat nu bijna 3 jaar mee. De opdrukken zijn nog zeer goed, worden vaak gewassen en gaan zelfs in de droger geen probleem.

Met een broek gingen de letters er af na een week deze hebben ze kosteloos opnieuw gedaan geen probleem.

Ik hoop dat ze het voor je oplossen, het is wel een visitekaartje van je bedrijf.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 12:24

Het langsgaan met de kleding heeft langer geduurd dan gepland, i.v.m. vakantie van beide bedrijven en beperkte openingstijden. Tussendoor is wel telefonisch en via de mail contact geweest.

De eigenaresse was zacht gezegd weinig professioneel. Wij waren de eerste klant in 20 jaar die met deze klachten terug kwam. Een aantal minuten later deelde ze wel mee aan haar collega dat ze in de toekomst geen shirts meer ging borduren, omdat daar 'altijd gezeik mee was'.

Onder andere zegt het bedrijf een marge van 2 cm te hanteren, naar boven en naar onderen. Dat betekent dus dat het logo op de ene trui 4 cm hoger of lager kan staan dan de andere. Voor ons niet acceptabel en als we deze marge vooraf hadden geweten hadden we hier andere afspraken over gemaakt of een ander bedrijf gezocht.

Uiteindelijk is toegewerkt naar het creëren van een oplossing. De kleding is daar gebleven (foto's heb ik wel) en ze gaan er mee aan de slag. Indien het resultaat niet naar wens is ga ik voor een ingebrekestelling/schakelen we RB in.

Duidelijk is wel dat we dit bedrijf niet aan iemand aan zullen raden. Wellicht wordt het heel netjes opgelost, maar de manier waarop we te woord worden gestaan is verre van professioneel/beschaafd/acceptabel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:25

Pfoe, dit klinkt bijna als t zelfde bedrijf waar wij eerst geweest zijn..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:31

Met het borduren van onze bedrijfskleding heb ik dit nooit gehad, op elk shirt-trui-fleece vest zat het op dezelfde hoogte en even groot enzo, hebben heel lang met de kleding gedaan, eigenlijk alleen maar voor nieuwe gegaan omdat de shirts en truien op de plek van het geborduurde kapot ging, maar dit was echt na jaren. Er was bij ons bij het geborduurde loge extra een soort van vilt aangebracht aan de binnenkant. Dit was wel even wennen wat het dragen betreft, op die plek was het stugger zeg maar.

Toen ik geborduurde logo's wilde werd er mij juist geadviseerd om voor een zwaardere kwaliteit katoen te gaan.

Je mag best wel wat verwachten hoor, het is hun werk, inderdaad je moet het bedrijf de kans geven om het op te lossen. Heb je al betaald?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 12:54

kiwiwitje schreef:
Pfoe, dit klinkt bijna als t zelfde bedrijf waar wij eerst geweest zijn..

Als ik je woonplaats zie verwacht ik van niet, dit is een bedrijf in Limburg.

meggiemeg schreef:
Met het borduren van onze bedrijfskleding heb ik dit nooit gehad, op elk shirt-trui-fleece vest zat het op dezelfde hoogte en even groot enzo, hebben heel lang met de kleding gedaan, eigenlijk alleen maar voor nieuwe gegaan omdat de shirts en truien op de plek van het geborduurde kapot ging, maar dit was echt na jaren. Er was bij ons bij het geborduurde loge extra een soort van vilt aangebracht aan de binnenkant. Dit was wel even wennen wat het dragen betreft, op die plek was het stugger zeg maar.

Toen ik geborduurde logo's wilde werd er mij juist geadviseerd om voor een zwaardere kwaliteit katoen te gaan.

Je mag best wel wat verwachten hoor, het is hun werk, inderdaad je moet het bedrijf de kans geven om het op te lossen. Heb je al betaald?

Wij hebben voorheen alleen bedrukte bedrijfskleding gehad, dat stond op iedere item hetzelfde. Waar ik voorheen werkte werd ook geborduurd en doordat het met de hand wordt ingespannen zal het vast niet 100% hetzelfde zijn, maar er was op het oog geen verschil waarneembaar. Als het nou 1, 2 of 3 mm had afgeweken was het ons echt niet opgevallen, maar dit verschil is ons te groot.

Achter ieder logo zit inderdaad een viltlaagje, onder de shirts zelfs dubbel. Maar het probleem ontstaat dus doordat die shirt worden geborduurd terwijl ze op spanning worden gehouden. Wanneer het logo staat en de spanning wegvalt 'bobbelt' het dus aan alle kanten. Het advies om voor een ander/dikker materiaal te kiezen hebben we helaas niet gehad.

De rekening is al betaald, al voordat de kleding ontvangen was. Het bedrijf is nu op de hoogte van onze exacte verwachtingen, dus ik ben benieuwd naar wat ze gaan doen.

Ik hoop echt dat we gewoon op een normale manier tot een oplossing kunnen komen. Ik vind het lastig om hier artikelen/info over te vinden, omdat dit niet om consumentenkoop gaat.
Laatst bijgewerkt door _Roxanne op 19-06-19 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:56

Had ik ook niet verwacht, dan zou de wereld spontaan heel klein zijn :D Maar t bedrijf waar wij geweest zijn reageerde bijna het zelfde. Vond dat wel bijzonder.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:05

Misschien lees ik er over heen, maar hebben jullie al alles betaald?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:39

Oei dat is balen, anders was er makkelijker meer druk te zetten op het feit dat ze het op moeten lossen.
Gelukkig heb je wel foto's van de kleding dat het niet goed is!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 21:17

agee schreef:
Misschien lees ik er over heen, maar hebben jullie al alles betaald?

Jup. Alleen een aantal overhemden worden nog nageleverd (niet op voorraad bij de leverancier) En die moeten nog betaald worden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 02:48

Maak je geen zorgen. Als je RB erop zet nemen ze je alles uit handen. :)