Sterke lucht tapijtreiniger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Sterke lucht tapijtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 17:46

Ik zit met een wel heel snugger probleem; we moeten vrijdag ons huurhuis opleveren en de huurbazin had gezegd dat ze heel slecht tegen (schoonmaak)luchtjes kan en of we alles zo "natuurlijk" mogelijk schoon konden maken.

Mijn partner had bij de winkel om een heel milde tapijtreinger gevraagd, maar helaas blijkt het tegenovergestelde waar. De geur is zelfs na een dag met alle ramen open niet te harden ... echt alsof er liters goedkope perfum over de vloer is gegaan. :r

Er komt vandaag een professionele tapijtreingingsservice, maar ik ben bang dat zelfs dat niet gaat werken. Komt dit nog wel op tijd goed? Ik maak me zo'n zorgen.

Anoniem

Re: Sterke lucht tapijtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:48

Dat zij niet zo goed tegen die luchtjes kan is jammer, maar mag geen invloed hebben op de beoordeling van de oplevering.
Een beetje extra luchten en dan heb je je best gedaan hoor.

Cookies

Re: Sterke lucht tapijtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:20

Bakjes met schoonmaakazijn neerzetten of bakjes met baking soda. Die nemen de geur op.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:29

Ik ben het met Tica eens, maar als je toch nog iets proberen wilt, kun je het volgende nog doen: Baking soda in een dun laagje over de vloer strooien, nachtje laten liggen en dan opzuigen met de stofzuiger op een flink hoge stand.
Is stukken goedkoper dan een professional en het werkt op bijv. zweetschoenen of vieze autobekleding echt als een trein met vieze luchtjes opnemen, dus voor tapijt vast ook.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 19:31

Professional is net klaar en het ruikt zo mogelijk nog sterker als eerst, waarschijnlijk omdat het nat is. Ik baal hier zo van! Als het morgenochtend droog is ga ik de baking soda proberen en ga nu gelijk even wat bakjes azijn neerzetten. Bedankt voor de tip!

Tica, ik ben het daar in principe ook mee eens, maar ze komt zelf voor een lang weekend hierheen om de nodige reparaties te doen. Bij een sterke chemische lucht kan ze niet hier verblijven. :( Normaal zou ik zeggen niet miepen (het is echt 10x schonen dan voordat we hier woonden), maar zelfs ik krijg hier hoofdpijn van.