Robot grasmaaier..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Robot grasmaaier..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 17:31

Hi,

Wij hebben een robot grasmaaier aangeschaft. Aangezien we buiten geen stroom hebben, en ook niet de mogelijkheid om aan te leggen hebben we het laadstation van de robot binnen staan.
Het idee was om het op te laden, en alleen aan te zetten als we thuis zijn. Is de batterij leeg zetten we hem zelf weer in het laadstation om op te laden.

Nu komen we er alleen achter dat er ook begrenzingsdraad bij zit wat aangesloten zou moeten worden op het station. Vervolgens zet je met de draad het te maaien stuk af. Dit is bij ons niet echt van toepassing, de robot stopt in principe van zelf omdat er een bandje ligt waardoor tie niet verder kan. Ik zie het ook niet zitten op altijd die begrenzingsdraad te hebben staan, of iedere week opnieuw op te bouwen.

Nu hebben we gisteren de robot binnen opgeladen. Hij is helemaal vol. Net heb ik hem buiten gezet en ‘aangezet’. Hij draait 2 rondjes (zonder te maaien) en stopt er dan mee. Bij het symbool geeft hij inderdaad aan geen verbinding te hebben met het laadstation of de begrenzingsdraad. Is dit echt persee nodig? |(
Dan ben ik bang dat we een miskoop hebben gedaan.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een robot maaier zien werken waarbij de tuin afgezet was met draad.

Het gaat om deze machine:

Afbeelding

Kinke

Re: Robot grasmaaier..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:38

die draad zie je binnen een week niet meer, verdwijnt gewoon in je gazon.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:42

Jep, hier ook draad en station.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:46

Draad heb je idd nodig. Bij de buren is ie wel eens de vijver ingereden :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 17:49

Zonder draad en station is dus geen optie? :+

Ookal zouden we het draad wel plaatsen. Station buiten is geen optie ivm stroom.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:53

Kan je geen kabel ingraven en dan een station maken? Is niet zo heel ingewikkeld, wel goed vochtvrij maken. Je maakt dan een stopcontact buiten, en die giet je van binnen dicht met speciaal spul zodat er geen water in kan komen. Klinkt vaag maar het is niet zo heel ingewikkeld :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:08

Zonder laadstation en begrenzingsdraad in de buurt werkt zo’n ding niet nee. :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:13

Die kabel wordt normaal gesproken ingegraven rondom je gazon, zonder werkt het inderdaad niet :)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:38

Werkt idd niet zonder draad en laadstation. Dat je de draad nooit ziet bij anderen komt omdat de draad in het gras niet te zien is.
Wat is de reden dat jullie buiten geen stroom aan kunnen leggen? Hier hadden we buiten ook geen stroom, maar dat was simpel aan te leggen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 11:46

Probleem is dat wij 2 maanden geleden heel de tuin hebben laten aanleggen :+ Niet over na gedacht dat er voor een robot grasmaaier bekabeling onder de grond zou moeten.

We gaan de elektricien vragen een stopcontact aan de buitenkant van het huis te maken. Dan zetten we het station in de meest logische hoek voor de aansluiting. De kabel leggen we dan langs de muur en daar zetten we dan wel een gootje omheen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:05

Die begrenzingskabel moet je wel rondom het gras leggen, anders gaat je robot stuk op de tegels.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:06

bekabeling onder de grond: bedoel je daarmee voor je stopcontact of de begrensdraad voor de maaier? Want je hoeft voor die draad niet te graven. Die kabel leg je neer en duw je vast met een soort plastic pinnen. Dat groeit in no time in je gazon, zie je niks meer van. (zo werkt het in ieder geval bij de Husqvarna maaier)

kirsten87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:07

Denk dat je even een filmpje op youtube op moet zoeken over het aanleggen van een begrensingsdraad, denk dat het dan wel duidelijk is

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:30

verootjoo schreef:
Die begrenzingskabel moet je wel rondom het gras leggen, anders gaat je robot stuk op de tegels.

Hier rijdt ie ook over asfalt en stukje tegels hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:25

verootjoo schreef:

https://www.robotmaaiervergelijken.nl/r ... r-nadelen/
Citaat:
Grenst er een terras of voetpad op gelijke hoogte aan je gazon? Dan is dit niet zo’n probleem. De meeste robotmaaiers kunnen namelijk over tegels of voetpaden heenrijden, zodat deze gazonranden worden meegemaaid

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 15:29

De maaier is inmiddels geïnstalleerd en de begrenzingsdraad is aan gelegd volgens het boekje. We hebben hem nu ff aan een verlengsnoer liggen.
Helaas heeft de maaier serieus het de eerste 10 meter al door de begrenzingsdraad gereden en door midden gemaaid :+
De draad ligt echt dicht tegen de grond aan, en de maaier bewust niet op de laagste stand gezet.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 17:42

Draad is gemaakt.. nu de pinnen dieper in de grond gelegd.

Maaier maakt er wel een kunstwerk van :')

Afbeelding

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:18

Dat is alleen in het begin. Als die alles heeft bijgewerkt zie je er niks meer van

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:10

Toch vraag ik mij altijd af of het wel zin heeft zo’n maaier. Voor zo’n klein hoekje gras pak je toch gewoon de maaimachine. 1x per week of 2 weken een halfuurtje werk en het is eraf.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:13

robert45 schreef:
Toch vraag ik mij altijd af of het wel zin heeft zo’n maaier. Voor zo’n klein hoekje gras pak je toch gewoon de maaimachine. 1x per week of 2 weken een halfuurtje werk en het is eraf.

Zin heeft het want het werkt. Verschilt natuurlijk per persoon of die het de moeite waard vind.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 20:59

robert45 schreef:

Valt wel mee met hoe klein het is :D
We hebben het een aantal keer met een gewone maaimachine gedaan, en waren echt wel langer als een half uur bezig.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:33

Booooo schreef:
Draad is gemaakt.. nu de pinnen dieper in de grond gelegd.

Maaier maakt er wel een kunstwerk van :')

[ [url=m/Si60q5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je moet mannen de remote controller ook niet in handen geven... :P

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 08:23

Het gaat zo tegen mijn natuur in dat de robot en het laadstation gewoon buiten kunnen blijven staan in de spoelende regen zoals nu.
We willen vanmiddag wat hout halen en er dan een klein huisje omheen maken zodat het toch wat meer bescherm is tegen regen, en straks ook tegen de zon zodat het laadstation niet te warm wordt.
Dit kan toch wel gewoon? Hij vind zijn station dan toch nog wel?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:08

Ja dat kan gewoon. Bij mijn oma hebben we ook een ‘hokje’ gemaakt voor de robot maaier :)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:33

In de Groei en bloei stond laatst een heel artikel over robotmaaiers en ik begreep daaruit dat meer mensen een huisje voor de maaier maken. (En dat ding ook een naam geven :P )