Wij hebben een robot grasmaaier aangeschaft. Aangezien we buiten geen stroom hebben, en ook niet de mogelijkheid om aan te leggen hebben we het laadstation van de robot binnen staan.
Het idee was om het op te laden, en alleen aan te zetten als we thuis zijn. Is de batterij leeg zetten we hem zelf weer in het laadstation om op te laden.
Nu komen we er alleen achter dat er ook begrenzingsdraad bij zit wat aangesloten zou moeten worden op het station. Vervolgens zet je met de draad het te maaien stuk af. Dit is bij ons niet echt van toepassing, de robot stopt in principe van zelf omdat er een bandje ligt waardoor tie niet verder kan. Ik zie het ook niet zitten op altijd die begrenzingsdraad te hebben staan, of iedere week opnieuw op te bouwen.
Nu hebben we gisteren de robot binnen opgeladen. Hij is helemaal vol. Net heb ik hem buiten gezet en ‘aangezet’. Hij draait 2 rondjes (zonder te maaien) en stopt er dan mee. Bij het symbool geeft hij inderdaad aan geen verbinding te hebben met het laadstation of de begrenzingsdraad. Is dit echt persee nodig?

Dan ben ik bang dat we een miskoop hebben gedaan.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een robot maaier zien werken waarbij de tuin afgezet was met draad.
Het gaat om deze machine: