Seniorentelefoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Seniorentelefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 10:48

Mijn moeder, wat houd ik van haar, ze is echt fantastisch, maar wat zou het fijn zijn als ze niet elke keer met de apparatuur zit te rotzooien. }:0

Het internet deed het niet op haar GSM, dus ipv mij even te bellen ging mijn moeder als een volleerd icter zelf het probleem te lijf. Gevolg: alles gewist en de telefoon naar fabrieksinstellingen teruggezet. +:)+ -O-
Deze telefoon is zo oud als Methusalem dus gelijk maar tijd voor een nieuwe. Zijn er een soort seniorentelefoons met een seniorveilige modus aangaande de settings?

Edit, het gaat dus om een smartphone.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 12-05-19 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

luuntje

Re: Seniorentelefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:55

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:56

Een seniorentelefoon is zo'n ding met toetsen zo groot als een stoeptegel, aangezien je het hebt over het gebruik van internet ga ik er niet vanuit dat dit is wat je bedoeld?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 10:59

Nee die vaste telefoon met stoeptegelknoppen heeft ze al. Het gaat over een mobieltje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:01

Wat moet het mobieltje wel en niet kunnen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:04

Wel apps, fb, fotootje maken, maar in hemelsnaam niet met de instellingen kunnen rommelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:05

Ik heb bij mijn moeder een map op de telefoon gemaakt met als naam "AFBLIJVEN!", daar heb ik alle apps en knoppen ingezet waar ze niet aan mag. Dat werkt prima. Misschien is dat een idee?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:05

Bekend probleem!

De echte seniorentelefoons kunnen alleen bellen en smsen, vaak wil je (bijv mijn moedet) ook appen en spelletjes/ apps kunnen gebruiken. Apple klinkt leuk maar zat mensen vonden dat ook al te ingewikkeld.. ik vind het een lastige zoektocht!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:08

KimD schreef:
Ik heb bij mijn moeder een map op de telefoon gemaakt met als naam "AFBLIJVEN!", daar heb ik alle apps en knoppen ingezet waar ze niet aan mag. Dat werkt prima. Misschien is dat een idee?

_O- ja dat zou ook nog een optie zijn.

Ze heeft ook een Ipad, daar kan ze aardig mee overweg, (alleen had ze de vingerscan gewist). Dus misschien is een Apple toch beter dan een android voor haar.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:10

Mijn moeder is echt een noob met moderne technologie maar met Apple kan ze goed overweg.

Als iets niet werkt zoals zou moeten dan trekt ze gelukkig wel bij mijn vader of bij ons aan de bel.

Zo'n map met afblijven zou dan denk ik inderdaad nog de beste oplossing zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:10

Op sommige telefoons kun je een soort gastenprofiel instellen. Dan kun jij bijvoorbeeld eigenaar zijn en je moeder op een gastenaccount zetten waarmee zij kan bellen en alle internetten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:12

Cookies schreef:
KimD schreef:

_O- ja dat zou ook nog een optie zijn.

Ze heeft ook een Ipad, daar kan ze aardig mee overweg, (alleen had ze de vingerscan gewist). Dus misschien is een Apple toch beter dan een android voor haar.

Ik vraag me altijd af hoe dat komt dat die 'oudjes' altijd alles gewist krijgen. Mijn ouders ook, mijn vader had laatst alle geïnstalleerde software verwijderd, perongeluk.

Dat lukt mij nog niet al zou ik het willen. :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:20

KimD schreef:
Ik vraag me altijd af hoe dat komt dat die 'oudjes' altijd alles gewist krijgen. Mijn ouders ook, mijn vader had laatst alle geïnstalleerde software verwijderd, perongeluk.

Bijzonder talent is dat, inderdaad :=

Mijn zus heeft de telefoon van mijn vader in beheer (iPhone), ik zijn tablet (Android - ik heb het niet bedacht :roll: ). De tablet heb ik ingericht voor dummies: één pagina met al zijn zinvolle apps, de rest is verborgen.

Ik heb zelfs nog een keer naar de Kids-stand gekeken om te voorkomen dat hij spannende dingen gaat doen, maar het is niet nodig. Hij kan de settings zonder hulp niet vinden...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:25

Prrrr schreef:
KimD schreef:

Bijzonder talent is dat, inderdaad :=

Mijn zus heeft de telefoon van mijn vader in beheer (iPhone), ik zijn tablet (Android - ik heb het niet bedacht :roll: ). De tablet heb ik ingericht voor dummies: één pagina met al zijn zinvolle apps, de rest is verborgen.

Ik heb zelfs nog een keer naar de Kids-stand gekeken om te voorkomen dat hij spannende dingen gaat doen, maar het is niet nodig. Hij kan de settings zonder hulp niet vinden...

Zo heb ik het op de telefoon ook gedaan.

Een pagina met apps die ze mag gebruiken en de rest in het 'menu' in mappen gezet. Daar komt ze vrijwel nooit.

Als ze een nieuwe app wilt vraagt ze dat ook braaf. _O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:35

Ja ik ga het ook maar zo installeren. Het wordt dus een iphone, want met de ipad gaat het heel aardig.

Ik heb ook geen idee hoe het kan dat die oudjes dingen doen op de foon of tablet die ik als ik zou willen nog niet eens kan vinden. Het is een talent zullen we maar zeggen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:55

Slim om mappen te maken met afblijven.
Heb ik nooit aan gedacht.

Iphone en ipad werken hetzelfde, op bellen na.
Dat zou kunnen lukken.

Alles verwijderen is een kunst die ouderen goed beheersen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:17

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:40

Zo'n AFBLIJF map is supertip!
Er is een smartphone met een heel simpel gebruik: Doro. Speciaal voor mensen met weinig ervaring. Onze stokoude oom heeft er sinds kort eentje, dat gaat best goed. Telefoon ziet er niet heel erg 'stoeptegelig' uit hoor :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:43

luuntje schreef:
Slim om mappen te maken met afblijven.
Heb ik nooit aan gedacht.

Iphone en ipad werken hetzelfde, op bellen na.
Dat zou kunnen lukken.

Alles verwijderen is een kunst die ouderen goed beheersen.

Of kleine kinderen. Het kleinkind van een collega had laatst alle boeken van de e-reader verwijderd. Ze hebben met de hele familie geprobeerd om ze terug te krijgen, niet gelukt. De week daarna op de oma dag heeft hij ze allemaal weer terug gezet. :+ _O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 18:53

Misschien moeten we op cursus bij de senioren om dingen te kunnen die niemand voor mogelijk houd. _O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:59

Bij ouderen verdwijnen altijd dingen en ze krijgen allerlei vreemde dingen erop en ze blijven maar beweren dat ze echt niet op OK drukken als er een vraag verschijnt op het scherm. Toch vind ik het knap dat mijn bijna 80 jarige moeder facebook en appen beheerd. Mijn vader daarintegen kan niet eens bellen met zo'n ding

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 19:07

Ze lezen niet wat er op het scherm staat en tikken maar wat rond op het scherm. Wat ik al aan gekke apps eraf gehaald heb.... En nee, heb echt nergens op gedrukt., echt niet _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:59

"Mam, stond er ergens dat je akkoord moest gaan?"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Nee, niet gezien........"

:')

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:02

Die doro smartphones zijn te simpel.
Dat ze zelfs moeilijk zijn :=.

Dus als ze gewent is met appel lekker bij appel houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:04

Grappig om te lezen. Hoe oud zijn jullie ouders?

Mijn paps is nu 85 maar die had eerder een smartphone dan ik _O- meeste dingen doet hij gewoon zelf. Soms volgt er een help als zijn geluid weer eens uitstaat maar niks raars. Met zijn laptops heeft hij meer ruzie :') die vernaggeld hij soms wel als hij weer eens bewust een geripte versie wil downloaden want gratis dan hihi.

Enige wat hem niet lukt is messenger beeldbellen onder de knie krijgen. Bij whatsapp lukt het wel maar dat heb ik weer niet :+