Door vervelende omstandigheden woon ik nu tijdelijke weer bij mijn ouders thuis. Ondanks dat ik enorm van die rare kwibussen hou, vind ik dit niet een ideale situatie en zit ik dus te kijken hoe ik weer een eigen woonruimte kan bemachtigen.
Wat ik reeds heb gedaan:
Ingeschreven bij diverse sociale wooninstanties. Hier loop ik tegen het probleem aan dat de wachtlijsten behoorlijk groot zijn en zie ik het niet gebeuren dat ik binnen nu en een jaar aan een woning kom. Dus bedacht ik om te kijken wat er eventueel met kopen mogelijk is. Conclusie: helemaal niks
mijn studieschuld vinden ze te groot om een hypotheek af te mogen sluiten. Maar eigenlijk is het toch heel krom dat ik wel een huis mag huren van €600,- maar geen hypotheek kan afsluiten voor een gelijkwaardig bedrag? In principe heeft de bank toch zijn onderpand? Namelijk het huis. Mocht ik plots stoppen met betalen dan hebben zij het huis. Ik baal er ook gewoon van dat ik nu geen kant op kan. Ik heb een studieschuld doordat ik destijds gekozen heb mij op mijn HBO studie te focussen en geen werk er naast te doen. Nu heb ik een baan binnen mijn werkveld en word ik voor mijn gevoel afgestraft voor mijn manier van handelen.
Ik vroeg me af: is het iemand gelukt om ondanks een (hoge) studieschuld een hypotheek af te sluiten?
Dan doe je zo je best om een studie af te ronden, zit je vervolgens alsnog in zo'n rotsituatie.