Welke internetprovider?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Welke internetprovider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 15:20

Ik heb al 2 jaar T-Mobile Thuis.
In het begin was ik erg tevreden, maar sinds maanden heb ik continue last van een wegvallende internetverbinding.

Al die tijd heb ik nooit geklaagd ondanks dat ik supertrage internet had, vaak de wifi op mn telefoon uitzette en dus mn gewone data moest gebruiken en geen Netflix kon kijken op mn tv.

Maar een paar weken geleden was de maat vol bij mij. Contact opgenomen via de chat en geen steek verder gekomen.
Gisteravond wilde ik online iets terugkijken en dat ging gewoon weg niet.
Ik moest de neiging om de modem af te sluiten en door mn huis te smijten onderdrukken en heb mn hart gelucht op het T Mobileforum.

Helaas geven zij aan dat ik verbinding heb, ik moet de modem aan/ uitzetten, resetten, stroom eraf halen enz.
Het probleem ligt bij mij aan de bedrading.

Dit is absoluut niet het geval. Ik krijg 12.8 mbits binnen en ik betaal voor 40 mbits.

Ik ben het dus zat en heb vanochtend zitten googlen naar andere providers.
Ik schrok alleen nogal van de kosten ervan.
Ik wil gewoon normaal internet, geen tvabbonnement en geen vaste telefoon.
Dit kost me bij de meeste providers al dus meteen >€40,-

Is er iemand die me nog iets anders kan bieden. Heb gekeken naar KPN, Ziggo, Vodafone (is Ziggo) en ik heb nu T-Mobile.

Henniie

Re: Welke internetprovider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:39

Bij T-Mobile is een probleem met de modems deze worden allemaal vervangen bel even na 1200 klantenservice hun kunnen je dit ook vertellen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 15:44

Henniie schreef:
Bij T-Mobile is een probleem met de modems deze worden allemaal vervangen bel even na 1200 klantenservice hun kunnen je dit ook vertellen

Ik heb vanochtend al gebeld en ook op het forum werd gezegd dat dit niks met mijn modem te maken heeft >;)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:47

Haal je 12 op WiFi of op de bekabelde verbinding ?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 15:54

Wifi, maar ik heb het ook een tijd geleden via de kabel geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Ik heb geen tvabbo, maar mijn blue rayspeler zit aangesloten op de modem en zodoende heb ik internet op mn tv. Zelfde probleem, Netflix gooit me er steeds vanaf omdat de verbinding instabiel is.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:58

Speeltest opnieuw doen met kabel.
Indien nog problemen dan zeker gewoon terugbellen.
Dat snelheid niet oké is, dat de modem online is wilt niet altijd iets zeggen.

Indien snelheid op kabel wel ok is, WiFi kanalen eens aanpassen.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:05

Ik hoor veel klachten over T-Mobile.
Als het goed is,is het een adsl aansluiting,die zijn sowieso trager met internet.
40 mps op adsl kan je dan nooit krijgen,want je hebt altijd verlies.
Met kabel (lan verbinding) heb je iets minder verlies.
Je kan via je provider kijken op welk wifi kanaal je zit,misschien die op een andere kanaal zetten waar weinig andere op zitten(de buren bv).
Mocht dat niet baten,dan klantenservice blijven bellen.
By the way,tele2 heeft nu een leuke internet aanbieding,mocht je over willen stappen.
Succes!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:12

Bijna exact hetzelfde probleem gehad met T-Mobile hier. Klantenservice was wel bereidwillig om te helpen maar deden vaak beloftes die ze niet nakwamen en het zou idd aan ons liggen. Hoop gedoe verder en uiteindelijk bleek het hun fout te zijn geweest maar wilden ze ons op geen enkele manier tegemoet komen. Zij hebben ons in het begin een foutief modem geleverd met een hoop beloftes en dat het goed zou zijn, maar mochten zelf op eigen kosten een nieuwe aanschaffen...

Oplossing voor mij: overgestapt naar Tele2 en nergens meer last van. Ik ga nooit meer iets bij T-Mobile afnemen na deze ervaring :n

Edit: Kost ons overig nog geen 30 euro in de maand en is sneller en goedkoper dan het T-mobile abbo wat we hadden. Maar belangrijker: het werkt tenminste wel. Scheelt oneindig veel frustraties.
Wel idd overgestapt toen er een aanbieding was.
Laatst bijgewerkt door Memories op 29-04-19 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 16:15

irryproppy schreef:
Ik hoor veel klachten over T-Mobile.
Als het goed is,is het een adsl aansluiting,die zijn sowieso trager met internet.
40 mps op adsl kan je dan nooit krijgen,want je hebt altijd verlies.
Met kabel (lan verbinding) heb je iets minder verlies.
Je kan via je provider kijken op welk wifi kanaal je zit,misschien die op een andere kanaal zetten waar weinig andere op zitten(de buren bv).
Mocht dat niet baten,dan klantenservice blijven bellen.
By the way,tele2 heeft nu een leuke internet aanbieding,mocht je over willen stappen.
Succes!

Ik woon in een flat dus er zitten sowieso veel mensen op dezelfde kanalen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:16

Ik zit nu al een paar jaar bij Telfort en op 1x een landelijke storing na nooit problemen. Vind ze ook niet duur en beeld en internet is prima.
Was bij Ziggo wel anders, man man, wat een ellende gehad daar!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:19

chanicha schreef:
Ik zit nu al een paar jaar bij Telfort en op 1x een landelijke storing na nooit problemen. Vind ze ook niet duur en beeld en internet is prima.
Was bij Ziggo wel anders, man man, wat een ellende gehad daar!

Hier hetzelfde, Ziggo duur en heel veel storingen. Nu Telfort en alles dikke prima, ook de prijs is een stuk leuker! (Telfort is trouwens KPN net)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:35

heel lastige vraag dit. zie hierboven een goede ervaring met Tele2. Voor mij dus echt nooit meer Tele2. is de enige keer in mijn gehele leven geweest dat ik heel kwaad iets op social media heb gegooid zodat maar zoveel mogelijk mensen het zagen haha.

Hier Ziggo, eigenlijk nooit problemen mee. Maar goed zoals je hierboven ziet hebben daar anderen weer issues mee. lastig lastig!

(overigens ben ik ook iemand die nooit meer iets van T-Mobile af neemt, bagger klantenservice idd!)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 17:48

__danielle__ schreef:
(overigens ben ik ook iemand die nooit meer iets van T-Mobile af neemt, bagger klantenservice idd!)

Dat heb ik dus met Vodafone :')
Jarenlang klant geweest en toen was er een keer iets en ik werd gewoon niet geholpen.
Toen overgestapt naar Telfort, ook tevreden, maar zeer slecht telefonisch bereik in mijn woonomgeving. Dus toen een combideal gemaakt bij T-Mobile, telefoon en internet en veel beter bereik.

Maar wat ik online las is dat dit probleem een jaar geleden ontstond nadat de servers zijn overgenomen.
Wat de mensen aan klachten omschrijven is exact waar ik ook last van heb.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:36

Geef niet op heeft echt met de modems/ tv kastje te maken me vriend werkt er en hij komt helaas dit probleem bij enkele tegen ze zijn bezig met nieuwe kastjes/ modems maar dat duurt nog even