Wijn over laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Monday

Wijn over laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 13:25

Hoi,
Zijn er mensen hier die wel eens (rode) wijn over hun laptop hebben geknoeid, of iemand kennen waar dit is gebeurd? Ik vraag me af, ben op zoek naar ervaringen, hoe lang de laptop na het knoeien nog mee ging of dat hij het nog steeds doet, ik ben ergens bang dat het zuur gaat vreten binnenin.

Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen :)

BigOne

Re: Wijn over laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:30

Wanneer je hem meteen in een dikke laag rijst hebt gelegd in een afgesloten zak kan het goed zijn gegaan en wanneer de rode wijn niet op metalen delen is gekomen ook maar anders kun je wel eens pech hebben en last van roestvorming krijgen, fingers crossed dat je mazzel hebt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:58

Ik! Laten drogen en ding deed het weer. Maar gaf twee weken later toch de geest. Helaas.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:01

Als hij nog werkt zou ik als ik jou was zo snel mogelijk belangrijke dingen op usb zetten, stel hij werkt straks niet meer, dan kan het niet meer.
In rijst leggen, meer weet ik ook niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:12

Bij sommige apparaten helpt het om ze na het knoeien direct af te spoelen met schoon water (als er bv geknoeid is met zoutwater of zure dranken), en daarna meteen in de rijst of silica gel.
Wel altijd zorgen dat de accu eruit is als je na spoelt.
Maar voor de laptop is het daar wellicht al te laat voor, die zou ik gewoon laten drogen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:13

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:14

Sophie_Wind schreef:
Als hij nog werkt zou ik als ik jou was zo snel mogelijk belangrijke dingen op usb zetten, stel hij werkt straks niet meer, dan kan het niet meer.

Juist niet aanzetten nu, zolang er nog vocht in de laptop zit heb je kans op kortsluiting. Je moet de laptop in ieder geval 72 uur (ondersteboven) laten drogen voor je hem weer probeert in te schakelen.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:22

Laurie schreef:
Sophie_Wind schreef:

Juist niet aanzetten nu, zolang er nog vocht in de laptop zit heb je kans op kortsluiting. Je moet de laptop in ieder geval 72 uur (ondersteboven) laten drogen voor je hem weer probeert in te schakelen.

Daarna dan :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:36

Sophie_Wind schreef:
Laurie schreef:

Daarna dan :D

Dat zeker :D

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 15:30

Ik breng mijn laptop naar een mannetje om hem onder het toetsenbord schoon te maken, durf m niet zelf te demonteren. Wel aangehad voor nog snel een backup stel dat ie het verprutst :o

Maar alsnog opzoek naar ervaringen :)
Twee weken is niet lang zeg Poes ... :(:)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:35

Ahh.. dat heeft mijn moeder eens gehad. In bed in slaap gevallen met een glas wijn bij een skype sessie (lange afstandsrelatie hihi). En jep.. laptop heeft het begeven, was een apple. Wat ik niet meer weet is of ze direct heeft gehandeld aangezien ze in slaap was gevallen :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:35

Oei! Wel ervaring met Dubbelfrisss.. laptop was daarna niet meer dubbel zo frisss en gaf er de brui aan :wave:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:37

Sja na twee weken zal het gaan roesten zijn vrees ik :(

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 09:24

Mijn moederboard is niet aangetast dus hopelijk heb ik geluk en gaat ie nog minstens een jaartje mee