[VOLG] The final project

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 20:53

Dit weekend was onkruid weekend.
Helemaal verrot zijn we haha. Kijk als je binnen bezig gaat, een veranda gaat doen en schuren open breekt dan groeit de rest weer door, man man we blijven bezig. maar weer helemaal blij. Daar komen ze.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

En nog een leuke voor na

Afbeelding
Afbeelding

Nesteldraaaaaaaang. }:0
Ik mag nog 1.5 week van mezelf dan moet ik me gaan voorbereiden op het nieuwe bloed. Dus hop, mijn laatste dingen op de lijst komen aan bod.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:01

Mijn god! En dat met je dikke buik, hoe krijg je het voor elkaar?! :oo knap werk!

Maar uhm, is een onkruidborstel geen betere optie voor jullie met die oppervlakte? :=

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:04

KimD schreef:
Mijn god! En dat met je dikke buik, hoe krijg je het voor elkaar?! :oo knap werk!

Maar uhm, is een onkruidborstel geen betere optie voor jullie met die oppervlakte? :=


Gewoon gelijk zo’n anti-onkruid stoommachine vd gemeente :Y)

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 21:06

KimD schreef:
Mijn god! En dat met je dikke buik, hoe krijg je het voor elkaar?! :oo knap werk!

Maar uhm, is een onkruidborstel geen betere optie voor jullie met die oppervlakte? :=


Haha dit is het werk van twee onkruidborstels, een veegmachine, een maaier, een bosmaaier met staalborstel en een bladblazer. En dan voor wat kleine dingetjes een handding. Maar nee, dit is uren achter dat ding trillen haha.

Jaa die dikke buik hè, het gaat gewoon door. Haha.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:28

Bikkel!!!!! Ziet er knap uit!

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:10

Wow echt mooi!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:18

Wow, echt eer van je werk.

Toch balen dat het dan weer moet teruggroeien :=

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:13

Ik gooi altijd straatzout op de inrit... Even nat sproeien, beetje invegen en je bent bent een tijdje van het onkruid af :o

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:17

Bedoel je strooizout?

Wat ziet het er weer gaaf uit zeg. Zowel binnen als buiten. Ik zou je bijna inhuren voor alle ideeën haha

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:32

MyWishMax schreef:
Bedoel je strooizout?

Wat ziet het er weer gaaf uit zeg. Zowel binnen als buiten. Ik zou je bijna inhuren voor alle ideeën haha


Yes klopt helemaal, strooizout.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:42

Thanks! :D Dat ga ik ook eens proberen, hoewel het volgens mij niet heel goed is of zelfs niet mag als onkruid bestrijder? Maar hier blijft onkruid tussen de tegels terug komen, in de voortuin zelfs met gif gespoten een aantal keer. Je krijgt er ook niet eruit getrokken. In de achtertuin durf ik geen gif te gebruiken vanwege de hond die er rond loopt, maar het is dit jaar echt extreem met onkruid. Tot 2 jaar geleden had ik achter bijna geen onkruid, vorig jaar ineens door hele achtertuin tussen de tegels en dit jaar nog erger. (En het zijn van die hele kleine klinkers, van 10 bij 15 of 20 oid, dus met zo'n schraper ben je uren bezig)

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:42

Wat een werk! Maar wel mooi schoon nu. Misschien is een onkruidbrander ook een optie.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 18:40

D_akota schreef:
Wat een werk! Maar wel mooi schoon nu. Misschien is een onkruidbrander ook een optie.


Hebben we hier liggen, ding werkt voor geen meter. Vooral op deze oppervlakte werkt het eigenlijk niet.

MyWishMax schreef:
Bedoel je strooizout?

Wat ziet het er weer gaaf uit zeg. Zowel binnen als buiten. Ik zou je bijna inhuren voor alle ideeën haha


Mijn hoofd zit helemaal vol, dus kom maar op

amies100 schreef:
Ik gooi altijd straatzout op de inrit... Even nat sproeien, beetje invegen en je bent bent een tijdje van het onkruid af :o


Oeh dit vind ik een goede om te gaan proberen.

Selina schreef:
Wow, echt eer van je werk.

Toch balen dat het dan weer moet teruggroeien :=


Je begrijpt mijn gevoel helemaal :')

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:35

Wat voor onkruidborstel gebruik je dan? Hier ook grote oppervlakte en nog geen goede oplossing gevonden. Zout werkte hier ook maar kort en was nog best een klus.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 01:25

Azijn werkt hier als een tierelier. Twee dagen voordat ik het weg wil halen even inspuiten met azijn en dan is het zo goed als dood. Gaat een stuk simpeler met het verwijderen dan.

Inderdaad ook hier strooizout in de zomermaanden om het zoveel mogelijk weg te houden.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 09:04

veerledec schreef:
Wat voor onkruidborstel gebruik je dan? Hier ook grote oppervlakte en nog geen goede oplossing gevonden. Zout werkte hier ook maar kort en was nog best een klus.


We hebben zo'n grote borstel bij de Boels gehaald. En zo'n kleintje hebben we op de bosmaaier (alleen zo'n kop) maar denk niet dat het zo geweldig werkt als op YouTube. Het is nog steeds enorm zwaar haha.

Ik vind dat strooizout echt een goede. Dat gaan we proberen!!

M_aaike_

Berichten: 367
Geregistreerd: 01-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:22

lrm schreef:
veerledec schreef:
Wat voor onkruidborstel gebruik je dan? Hier ook grote oppervlakte en nog geen goede oplossing gevonden. Zout werkte hier ook maar kort en was nog best een klus.


We hebben zo'n grote borstel bij de Boels gehaald. En zo'n kleintje hebben we op de bosmaaier (alleen zo'n kop) maar denk niet dat het zo geweldig werkt als op YouTube. Het is nog steeds enorm zwaar haha.

Ik vind dat strooizout echt een goede. Dat gaan we proberen!!



Stille meelezer hier, die werkelijk geniet van de updates.

Toch wilde ik nog even meegeven hier wel voorzichtig mee te zijn in de omgeving van dieren. Katten bijvoorbeeld zullen heel veel zout binnen krijgen door steeds hun poten af te likken. Niet heel gezond.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:20

Plus als het zout bij je gazon komt blijft er weinig van over..

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 21:44

Goede toevoegingen op de casus!

Bij de tuin zit het niet in de buurt. Maar ook voor onze dieren wel belangrijk om rekening mee te houden.

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:04

Schoonmaakazijn 1 op 1 verdunnen en dan in een rugspuit werkt ook

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:34

YvonneV schreef:
Schoonmaakazijn 1 op 1 verdunnen en dan in een rugspuit werkt ook


Inderdaad, ik koop altijd zo'n €5 onkruid spuit ding van de action, die vol met (schoonmaak)azijn en spuiten maar. 2 dagen later is al het ingespoten onkruid dood en heel makkelijk te verwijderen.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:54

amies100 schreef:
Ik gooi altijd straatzout op de inrit... Even nat sproeien, beetje invegen en je bent bent een tijdje van het onkruid af :o


Wat een tip! Als we straks alles (weer...) weg hebben gehaald ga ik die eens proberen.

Die onkruidborstel huren bij Boels is ook een idee! We zien door het onkruid het huis niet meer zeg maar, het is zo'n ondankbaar werk en dan ben ik niet eens zwanger en vind het al een prutklus.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 13:22

Kunnen we een meeting organiseren? Mag gewoon bij ons haha. Iedereen mag op een stuk van het erf zijn ding uit testen! Ideaal.

Mijn lijstje bevat nog 6 dingen voordat ik echt op de bank moet gaan liggen van mezelf. We zijn er bijna. Alleen nu bezig met de veranda, mijn hemel ik val savonds als ik op de bank zit direct in slaap, alles vullen, schuren, verven en opnieuw. Kom op.... Volhouden.

Ondertussen ook de schommelbank aan het verven. Mijn doel is maandag klaar voor deze klusjes van de veranda... Door bikkelen. Meneer in mijn buik die is echt wild. Oh ja en ik ben de laatste hand op de kinderkamer aan het leggen. Ook die is bijnaaaaa klaar.

Lijstje moet nu alleen nog check check check komen.

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:58

lrm schreef:
Kunnen we een meeting organiseren? Mag gewoon bij ons haha. Iedereen mag op een stuk van het erf zijn ding uit testen! Ideaal.

Mijn lijstje bevat nog 6 dingen voordat ik echt op de bank moet gaan liggen van mezelf. We zijn er bijna. Alleen nu bezig met de veranda, mijn hemel ik val savonds als ik op de bank zit direct in slaap, alles vullen, schuren, verven en opnieuw. Kom op.... Volhouden.

Ondertussen ook de schommelbank aan het verven. Mijn doel is maandag klaar voor deze klusjes van de veranda... Door bikkelen. Meneer in mijn buik die is echt wild. Oh ja en ik ben de laatste hand op de kinderkamer aan het leggen. Ook die is bijnaaaaa klaar.

Lijstje moet nu alleen nog check check check komen.


Onze oplossing hier is een bijna 4 jarige met een stalen sate prikker :')
Maar dat is wel op een klein stukje achtertuin en geen heel erf :D

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 15:09

Mri schreef:
lrm schreef:
Kunnen we een meeting organiseren? Mag gewoon bij ons haha. Iedereen mag op een stuk van het erf zijn ding uit testen! Ideaal.

Mijn lijstje bevat nog 6 dingen voordat ik echt op de bank moet gaan liggen van mezelf. We zijn er bijna. Alleen nu bezig met de veranda, mijn hemel ik val savonds als ik op de bank zit direct in slaap, alles vullen, schuren, verven en opnieuw. Kom op.... Volhouden.

Ondertussen ook de schommelbank aan het verven. Mijn doel is maandag klaar voor deze klusjes van de veranda... Door bikkelen. Meneer in mijn buik die is echt wild. Oh ja en ik ben de laatste hand op de kinderkamer aan het leggen. Ook die is bijnaaaaa klaar.

Lijstje moet nu alleen nog check check check komen.


Onze oplossing hier is een bijna 4 jarige met een stalen sate prikker :')
Maar dat is wel op een klein stukje achtertuin en geen heel erf :D


Ik zal een stukje afzetten, wanneer spreken we af :P