Tips woning zoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stoeltafel

Tips woning zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 22:11

Hi allemaal :)

Ik ben op zoek naar een woning omgeving Rotterdam/Utrecht/Amsterdam/Den Haag (eigenlijk alles wat een goede verbinding heeft met Utrecht/Rotterdam). Budget is zo'n 800 totaal exclusief (voor 2 personen, dus het moet wel mogelijk zijn er met 2 te wonen). Wat ik al geprobeerd heb:

- antikraak (vaak weinig of totaal geen reactie)
- sociale huur (over een paar maanden ga ik teveel verdienen + ik weet niet goed waar ik me dan in kan schrijven)
- Facebookgroepen, marktplaats

Iemand nog andere tips waar ik overheen kijk? Ik weet dat het erg lastig is, wij zitten al bijna met onze handen in het haar. De enige eis is eigenlijk dat Utrecht/Rotterdam bereisbaar moet zijn + bewoonbaar voor 2 personen. Oud/vies/afgelegen etc is op dit moment niet zo belangrijk..

Yessy

Re: Tips woning zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:29

In Gouda heb je een aantal flats vlakbij het station, ik heb daar jaren geleden eens naar gekeken en toen waren ze goed betaalbaar en altijd wel iets beschikbaar. Je zou eens kunnen kijken of dat nog steeds het geval is. Sowieso is het een stuk goedkoper dan de grote steden, en perfect in het midden tussen Rotterdam en Utrecht.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:04

Je zou nog particuliere huur kunnen zoeken via andere kanalen dan Facebook/Marktplaats. Bijvoorbeeld via Pararius of lokale verhuurmakelaars.

Wij hebben ons appartement in Den Haag via een fijne makelaar gevonden. Kost een klein bedrag, maar dat was het voor ons wel waard. Kan de makelaar via PB doorgeven (en een paar waar we juist slechte ervaringen mee hebben).

Edit: voor sociale huur zou je je in kunnen schrijven op meerdere plekken, aangezien je in meerdere regio’s zoekt (Woonnet Rijnmond voor Rotterdam bijv). Op basis van inschrijftijd ga je trouwens sowieso geen kans maken, maar misschien werken ze op sommige plekken met lotingwoningen. Daar maak je misschien wel kans op.

stoeltafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 15:58

Dank jullie wel! Ga er allebei vanavond achteraan.

Heeft er verder iemand anders nog ervaringen/tips voor antikraak of tijdelijke verhuur? Welke corporaties zijn wel/niet betrouwbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:04

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:24

Voor sociale huur kijken ze naar je inkomen van afgelopen jaar volgens mij, dus als je voorrang kan krijgen maakt dat je snel meer gaat verdienen niet uit.

Voor sociale huur kan je je bijvoorbeeld inschrijven bij woonnet haaglanden, voor private huur Pararius, esteon of lokale makelaars (even google-en)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:54

Ik woon zelf in Gouda en zowel Rotterdam als Utrecht zijn goed bereikbaar.

Voor sociale huur moet je je inschrijven bij Woningnet. In deze regio heb je lotingwoningen, die worden onder alle inschrijvers verloot, zodat je niet heel lang ingeschreven hoeft te staan om kans te maken. Dit zijn vaak 2-kamerwoningen.

Op de particuliere markt is in het gehele gebied Van 't Hof Rijnland https://hof-rijnland.nl/ een grote speler. Die verhuurt onder andere de flats waar Yessy het hierboven over had, al worden daar nu ook veel appartementen verkocht.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:04

Ik woon momenteel antikraak in Gouda.