Ervaringen met waterontharder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Ervaringen met waterontharder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:49

Mijn ouders hadden er altijd 1 en toen ik een eigen woning kocht wou ik er zeker ook 1!
Vooral vanwege mijn haar. Dat is echt veel beter. En je hoeft niet te poetsen (nouja de kalkaanslag haha)
Wij hebben sinds we er wonen een glazen waterkoker (nu 2.5 jaar) hebben we nog nooit hoeven ontkalken :)
Ik ben er erg tevreden over :)

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:33


moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:35

Mijn ouders hebben een amfa 4000 sinds kort.
Serieus onze 30 jaar oude eierkoker met bruine laag op de bodem was binnen twee weken schoongekookt.
Mijn vader kon met zijn vinger zo de bruine laag wegvegen.
Zelfde met zo’n italiaans koffiepotje, hij was zwartig geworden en glimt weer als een gek nu.
Ook de douchedeur zat altijd kalkaanslag op ondanks niet hard water en de deur blijft nu schoon. :wow:
Ik was zo skeptisch als de pest en heb ze uitgelachen dat dat tv programma ze toch zover gekregen had. :+
Nouja ok ok ik geef toe, het werkt echt.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Ervaringen met waterontharder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:45

Ik vraag me af hoe de ervaringen zijn met een waterontharder en een douche met natuursteen vloer/ wanden.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:51

yvje86 schreef:
Ik vraag me af hoe de ervaringen zijn met een waterontharder en een douche met natuursteen vloer/ wanden.


Goed! Onze hele badkamer is van natuursteen. En ook juist het niet hoeven schoonmaken van de kalkaanslag scheelt enorm. Want juist alle speciale anti kalk schoonmaakmiddelen kan je niet gebruiken.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:56

san4nie schreef:
yvje86 schreef:
Ik vraag me af hoe de ervaringen zijn met een waterontharder en een douche met natuursteen vloer/ wanden.


Goed! Onze hele badkamer is van natuursteen. En ook juist het niet hoeven schoonmaken van de kalkaanslag scheelt enorm. Want juist alle speciale anti kalk schoonmaakmiddelen kan je niet gebruiken.


@san4nie welke heb jij?

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met waterontharder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:02


yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:06

san4nie schreef:
yvje86 schreef:
Ik vraag me af hoe de ervaringen zijn met een waterontharder en een douche met natuursteen vloer/ wanden.


Goed! Onze hele badkamer is van natuursteen. En ook juist het niet hoeven schoonmaken van de kalkaanslag scheelt enorm. Want juist alle speciale anti kalk schoonmaakmiddelen kan je niet gebruiken.


Oh fijn! Ik was namelijk bang dat je natuursteen door de kalk niet goed schoon zou kunnen houden ondanks de waterontharder.
Hebben jullie speciale coating aan de natuursteen gegeven in de badkamer?

Ik ga eens even kijken welke waterontharder jullie hebben.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met waterontharder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:13

Nee geen speciale coating in de badkamer. Vriend is wel steenhouwer, dus heeft alles zelf gemaakt.
Alleen op plekken waar water blijft staan zie je wat. Maar ik ben dan ook een slechte huisvrouw en poets erg weinig. :o

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ervaringen met waterontharder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:43

Ondertussen vertegenwoordiger van Amysoft over de vloer gehad met een demonstratie.
Kosten zouden € 1.600,-- worden met elke twee jaar onderhoud van € 70,--
Die wordt het dus niet, want ondertussen ook offerte gevraagd van 038waterontharder.nl
En die komt op € 1.100,--
En omdat die in twee delen is, past die in de meterkast.
Nu nog even doorsparen, want het lijkt mij echt ideaal.

Een collega heeft een zwarte badkamer en wc uitgezocht en de leverancier heeft gezegd, dat ze het alleen willen installeren als ze een waterontharder nemen. Anders is alles binnen het jaar wit van de kalk.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:17

Marie111 schreef:
Ondertussen vertegenwoordiger van Amysoft over de vloer gehad met een demonstratie.
Kosten zouden € 1.600,-- worden met elke twee jaar onderhoud van € 70,--
Die wordt het dus niet, want ondertussen ook offerte gevraagd van 038waterontharder.nl
En die komt op € 1.100,--
En omdat die in twee delen is, past die in de meterkast.
Nu nog even doorsparen, want het lijkt mij echt ideaal.


Dat klinkt wel interessant! Heb over Amysoft al wel positieve verhalen gehoord, dus ben wel benieuwd hoe het met 038 zit met het bijvullen van het zout en onderhoud?

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:28

Ik wil eigenlijk dit topic even een klein schopje geven :o

Wij zijn momenteel bezig met de verbouwing en overwegen een waterontharder omdat wij zwarte kranen in onze badkamer hebben. Maar als je op Google kijkt zie je prijzen van 100 euro tot en met 2000 euro :+ Ik heb geen idee wat het verschil is en welke wij eventueel nodig zouden hebben. Is er iemand hier die weet wat de verschillen zijn?