Outoor bewakingscamera via wifi repeater?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Outoor bewakingscamera via wifi repeater?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 18:34

Ik doe een poging om een outdoorcamera te installeren zodat ik mijn drachtige merrie in de gaten kan houden, maar het gaat niet zos we bedacht hadden. Om voldoende signaal te hebben heb ik een wifi-repeater aangesloten. So far, so good. Voor de camera ging ik voor de snelstart-optie via de app. Volgens de handleiding moet de lan-kabel worden aangesloten op de router, maar dat is echt te ver weg. Mijn vriend had bedacht om em op de wifi-versterker te pluggen, maar dat vindt de camera niet goed genoeg. :\ Ik krijg de melding in de app dat ie de camera niet kan vinden.

Iemand handige tips? Het gaat om een maginon ipc 25hdc van de aldi.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Outoor bewakingscamera via wifi repeater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:44

Gevraagd aan mijn man die de onze heeft geïnstalleerd. Hij heeft het eerst in huis gedaan aan de router, en niet met de app maar via de laptop. Daarna buiten gehangen en deze hangt bedraad aan een power extender. Wij hebben geen enkele camera op WiFi maar alles bedraad via power extenders. De outdoor camera hebben we altijd op het eigen netwerk gehad, de indoor camera van de Aldi ook op stal bij de buren via hun netwerk, en dat was plug en play nadat die thuis geïnstalleerd was. Zelfde geldt ook voor de Foscam die we nu op stal gebruiken.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:54

Neonlight schreef:
Gevraagd aan mijn man die de onze heeft geïnstalleerd. Hij heeft het eerst in huis gedaan aan de router, en niet met de app maar via de laptop. Daarna buiten gehangen en deze hangt bedraad aan een power extender. Wij hebben geen enkele camera op WiFi maar alles bedraad via power extenders. De outdoor camera hebben we altijd op het eigen netwerk gehad, de indoor camera van de Aldi ook op stal bij de buren via hun netwerk, en dat was plug en play nadat die thuis geïnstalleerd was. Zelfde geldt ook voor de Foscam die we nu op stal gebruiken.

:j Zo zou ik het ook eerst proberen. Sommige apparaten miepen wat sneller namelijk als de verbinding niet stabiel genoeg is.

Ik neem trouwens aan dat het netwerk bij jullie in huis hetzelfde is als je in de stal gebruikt?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 21:00

Stal en thuis zit 7km verschil tussen, dus dat is een ander netwerk. Ik zou morgen mijn laptop mee naar stal kunnen nemen om em daar op te installeren via de wifi op stal, maar of ik bij de router kan komen weet ik niet.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:06

Imre schreef:
Stal en thuis zit 7km verschil tussen, dus dat is een ander netwerk. Ik zou morgen mijn laptop mee naar stal kunnen nemen om em daar op te installeren via de wifi op stal, maar of ik bij de router kan komen weet ik niet.

In dat geval zou ik het morgen even via je laptop proberen. Als hij moppert dan zou het handig zijn als je wel bij de router kunt komen.

Mocht er hier in het topic vanavond nog geen ultieme oplossing komen kan ik morgenochtend mijn vriend dit probleem even voorleggen, die krijgt voor zn werk dit soort zaken constant op zn bordje (alleen dan op wat grotere schaal) ;). Hij ligt momenteel al op 1 oor en ga hem er niet voor wakker maken, maar kan het morgenochtend bij de koffie wel even vragen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 21:21

Lief aanbod! Ik ben pas morgenmiddag weer op stal, dus laat maar lekker slapen!

Inmiddels thuis via de router aan het proberen, nog steeds via de app. Helaas krijg ik na het inloggen op ons netwerk de melding dat de camera niet geconfigureerd kan worden. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat moet oplossen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:25

Imre schreef:
Lief aanbod! Ik ben pas morgenmiddag weer op stal, dus laat maar lekker slapen!

Inmiddels thuis via de router aan het proberen, nog steeds via de app. Helaas krijg ik na het inloggen op ons netwerk de melding dat de camera niet geconfigureerd kan worden. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat moet oplossen.

Geeft hij daarbij ook een foutcode oid aan?
Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 09-04-19 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 21:37

Ja een http 1.0 401 unauthorized

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:45

Had eerder in mn vorige berichtje wat toegevoegd omdat ik nog de laatste reactie was, maar tijdens het wijzigen was je me toch te snel af, dus voor de chronologische volgorde, bij deze;

Ik kon het niet laten zelf ook even wat te googlen. Grote kans dat je dit zelf misschien ook al tegen bent gekomen maar op de website van de fabrikant worden twee soortgelijke vragen behandeld. http://www.maginon.com/website/nl/faq/f ... gskameras/ Met name de kopjes - How to set up the WIFI, en - How to setup the camera without router

Wat betreft de foutcode, die verwacht je als je ergens heen gelinkt wordt waarvoor je moet inloggen maar dit nog niet hebt gedaan. Dit gaat me al wel een beetje boven de pet hoor, maar van wat ik ervan weet kan het mogelijk te maken hebben met dat je netwerk de camera nog niet herkent als "betrouwbaar" apparaat. Je schrijft dat je hem krijgt na het inloggen, bedoel je daarmee dat je via de app probeert in te loggen op je wifi en dat er dan die melding verschijnt?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 21:50

Ja de optie van de link ga ik morgen met de laptop proberen. Dankjewel.

Hopelijk krijgen we die error dan ook niet. Ik ben normaal redelijk handig met dit soort dingen, maar deze keer blijkbaar niet. :+

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:04

Imre schreef:
Ja de optie van de link ga ik morgen met de laptop proberen. Dankjewel.

Hopelijk krijgen we die error dan ook niet. Ik ben normaal redelijk handig met dit soort dingen, maar deze keer blijkbaar niet. :+

Ahja, het ene moment voel ik me ook best handig met de hele computertsgebeuren, het andere moment heb ik het idee dat ik chinees moet lezen. Succes in ieder geval. Mocht morgen mijn vriend hier nog een geniale gedachte over loslaten dan deel ik die. Mocht je na nog meer pogingen later toch nog met je handen in het haar zitten en is er in je omgeving ook niemand te vinden die even real-time mee kan kijken mag je me wel even PB-en. We wonen maar een paar km verderop en ik kan in het uiterste geval altijd mijn vriend in de auto schuiven en eens mee komen kijken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 22:10

Pony staat in Glimmen, dus wellicht net iets verder. Of juist dichterbij. :D Ik probeer t morgenmiddag nog eens

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:15

Imre schreef:
Pony staat in Glimmen, dus wellicht net iets verder. Of juist dichterbij. :D Ik probeer t morgenmiddag nog eens

Glimmen, in dat geval voldoet de benenwagen ook.. :')

En dan even zonder gekheid, succes, ik hoop uiteraard dat het morgen allemaal gewoon wel goed gaat!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 21:49

Hij doet t! Nachtzicht is mwoah en hij is traag, maar we hebben beeld en als de pony een beetje meewerkt en niet aan de rand gaat staan kan ik haar zien. Sort of.