Rechten en plichten huurder.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Rechten en plichten huurder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 20:36

Hoi allemaal,

Ik ga het zo duidelijk mogelijk proberen te verwoorden ☺️

Wij huren een woning particulier.
Om in onze achtertuin te komen moeten je door de garage en de bijkeuken . Via de bijkeuken kom je dan weer in de keuken en de rest van het huis.

Nu wilt de huiseigenaar graag de buitenboel schilderen. Super fijn natuurlijk maar nu mijn vraag mag/kan ik eisen dat ik thuis wil zijn als de schilders komen? Men moet toch door je huis als het ware .

En niks tegen de gastarbeiders in ons land maar het zijn wel Roemenen of polen die praktisch geen nl spreken .

Daarbij mee genomen dat ik nog drie weken moet werken en dan verlof heb dus ben ik toch thuis .
Oké ik zou het fijn vinden als ze voor mijn bevalling weer weg zijn maar he zal niet te veel eisend zijn.

verootjoo

Re: Rechten en plichten huurder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:40

Hoezo moet je dat ‘eisen’? Of is het een verrassing wanneer ze komen? Je kan dan toch gewoon zorgen dat je thuis bent :)

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:44

Ja, je kan dat eisen. Zelfs de verhuurder mag niet zomaar je huis binnen komen, laat staan ingehuurde derden.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:48

Ben al in overleg geweest met je verhuurder? Want dit verhaal klinkt alsof je het eerst in de groep gooit op bokt voordat je iets gaat ondernemen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:50

Ik zou het niet te juridisch bekijken en overleggen of ze kunnen komen in de periode dat je thuis bent. Of heb je dit al gedaan en kon dat niet?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 21:21

verootjoo schreef:
Hoezo moet je dat ‘eisen’? Of is het een verrassing wanneer ze komen? Je kan dan toch gewoon zorgen dat je thuis bent :)

Omdat ik ook gewoon moet werken ☺️

En men een aantal weken geleden aangaf zodra t weer het toelaat te willen schilderen.( lees als men terug is uit land vsn herkomst) ik toen al aangegeven heb dat een van ons twee graag thuis zijn als men komt. Er een beetje laconiek op gereageerd werd van anders laat ik ze wel binnen. ( hum jij bent net zo goed een vreemde als hun )

Maar men zou contact opnemen als data bekend was.
Nu krijg ik vanochtend een berichtje met schilders komen vsn de week laat nog weten welke dag!

Ten eerste is al aangeven dat we erbij willen zijn, per wanneer ik zo en zo thuis ben!

Ten tweede kan ik op het werk niet maandag zeggen ik ben er woensdag en de rest van de week er niet. Ik neem aan dat dat bij de meeste werkgevers er niet ingaat .

robert45 schreef:
Ben al in overleg geweest met je verhuurder? Want dit verhaal klinkt alsof je het eerst in de groep gooit op bokt voordat je iets gaat ondernemen.

Het speelt al vanaf een paar weken terug. En is dus ook al eerder aangegeven . Zo ook vanochtend weer.

Helaas heel de dag geen reactie gehad tot net 5 min geleden dat men van de week wel even Beld :s

Kidde schreef:
Ik zou het niet te juridisch bekijken en overleggen of ze kunnen komen in de periode dat je thuis bent. Of heb je dit al gedaan en kon dat niet?

Ik bekijk het ook niet juridisch ☺️ Ben benieuwd hoe andere erover denken. Wellicht dat mijn manier van denken niet geheel klopt:)

Ik ben heel erg aan mijn privacie gehecht. En hen gewoon niet de behoeft dan men “tussen” onze spullen kan neuzen . Als men door de garage komt kunnen ze heel het huis is.
Een gezin met twee kids en een derde op komst hebben genoeg spullen☺️

Ik ben ook nogal een viesneus en ga er vanuit dat men ook wel Nasr de toilet of dergelijke moet.
Dan moet men dus door heel ons huis aangezien de toilet aan de voorkant van ons huis zit.

Wij trekken onze schoenen uit in de bijkeuken hangen onze jassen daarop en wassen onze handen/gezicht voordat we verder gaan . Het idee dat men met vuile handen en schoenen door ins huis baggeren maakt me gek ( en met de huidige nesteldrang alleen maar erger)
Dit buiten het feit dat er momenteel in ons gehucht een inbraak golf aan de gang is ( lees 4 huizen/schuren op 1 nacht is niks) . Voel ik er niks voor om vreemde in mijn huis te hebben. Ongeacht afkomst! Men ziet toch alles en kunnen zo doorgeven wat waar te halen valt.

Dan ook nog het feit dan ons hondje alleen thuis is als wij werken en deze mega aanslaat op vreemden. Als wij erbij zijn us het twee minuten blaffen en klaar maar als we niet thuis zijn stopt het niet. Toen de glazenwasser bij de buren bezig was in ieder geval.
Deze zou ook zo de weg op kunnen als men niet op let.

Ik wacht natuurlijk het telefoontje even af maar ben wel benieuwd hoe jullie er verder over denken. En of ik überhaupt mag zeggen ze zijn welkom als we thuis zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:31

De verhuurder mag niet zonder toestemming naar binnen, maar je moet hem wel de gelegenheid geven om onderhoud te plegen. Dus je kunt op zich wel eisen om thuis te zijn, maar je moet dan wel ook realistische opties geven.
Dat begint denk ik met vragen hoe lang ze bezig verwachten te zijn en wat daarbij werkt. (En vraag expliciet of ze tijdens kantooruren willen of het juist ook prima vinden om 's avonds aan de gang te gaan? Misschien is dat makkelijker in te plannen.)
Wellicht kun je ook iemand anders vragen om op te passen en je hondje gezelschap te houden? De buren, als je die wel vertrouwt?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 21:37

Shadow0 schreef:
De verhuurder mag niet zonder toestemming naar binnen, maar je moet hem wel de gelegenheid geven om onderhoud te plegen. Dus je kunt op zich wel eisen om thuis te zijn, maar je moet dan wel ook realistische opties geven.
Dat begint denk ik met vragen hoe lang ze bezig verwachten te zijn en wat daarbij werkt. (En vraag expliciet of ze tijdens kantooruren willen of het juist ook prima vinden om 's avonds aan de gang te gaan? Misschien is dat makkelijker in te plannen.)
Wellicht kun je ook iemand anders vragen om op te passen en je hondje gezelschap te houden? De buren, als je die wel vertrouwt?

Gelegenheid geven doen we natuurlijk . Men weet dat ik op maandag en vrijdag middag thuis ben. De avond uren en in het weekend ook:) of in iedergeval daar zorgen we dan voor. Dat is allemaal aangeven . Men zegt met een week klaar te zijn . Voor en achterkant , boven en beneden . Dus dat valt nog mee. Mits het weer mee dit natuurlijk .

Ik heb inderdaad gedacht om schoonouders of mijn moeder te vragen maar men moet natuurlijk ook gewoon werken. Net als vriendinnen en dergelijke .

Op de eventuele middagen avonden of weekende hebben we geen reactie gehad. Nu gaat het volgensmij de aankomende week ook nog regenen dus lijkt het mij dat men niet kan schilderen.

We hebben als een aantal mooie weken gehad dus ik heb zo iets die drie weken kunnen ze ook nog wel wachten.