huren: hoe pak ik dat aan? (Apeldoorn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LilChar

huren: hoe pak ik dat aan? (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 16:39

Hoi :wave:

Op dit moment woon ik zelf nu al een aantal jaar op mijzelf, in een studio. Mijn vriend en ik zouden heel graag samen willen wonen maar mijn studio is daar echt te klein voor. We zijn dus ook druk op zoek naar wat anders. Maar ik weet gewoon niet zo goed hoe we dat moeten aanpakken, en ik loop tegen een aantal dingen aan.. Ik open dit topic omdat ik eigenlijk tips of ideeën zoek want ik weet het niet meer zo goed.

Wij zoeken iets in Apeldoorn. Ik ben natuurlijk ingeschreven bij Woonkeus stedendriehoek, sociale huurwoningen, maar omdat ik 'pas' vijf jaar ben ingeschreven kom ik steeds op de 100e plek uit ongeveer.
Ik weet niet goed welke woningaanbieders nog meer betrouwbaar zijn, want ik lees heel veel negatieve dingen op internet. Betalen om ergens in te schijven wil ik wel, maar wel als ik dan een kans maak natuurlijk.

Verder heb ik zo goed als 0,00 euro inkomen. Ik studeer en leen bij via DUO. Op die manier betaal ik nu ook mijn huurwoning, dat kan dus prima maar veel woningaanbieders zien dit niet als inkomen omdat dat wettelijk ook niet zo is. Mijn vriend verdiend ook weinig via een uitzendbureau, en hij wil in september ook aan een opleiding beginnen dus dan wordt het voor hem ook voornamelijk lenen.

Wat zijn nou dingen die wij kunnen doen, waar heb ik nog niet aan gedacht? Ik hoop op ervaringen of tips.

Alvast bedankt :D

mamamier

Re: huren: hoe pak ik dat aan? (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:47

Ik volg even als dat mag, mijn dochter gaat studeren in Apeldoorn en zoekt woonruimte daar maar ook wij zien door de bomen het bos niet meer...

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 16:57

mamamier schreef:
Ik volg even als dat mag, mijn dochter gaat studeren in Apeldoorn en zoekt woonruimte daar maar ook wij zien door de bomen het bos niet meer...

Lastig he!
Zelf kan ik wel veel studio's vinden,bijvoorbeeld die van Cityside of Robijn. Heb je daar als eens gekeken? Ik huur zelf ook iets van cityside op dit moment en dat bevalt erg goed.
Alleen de appartementen met iets meer ruimte kan ik niet vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:00

Ik denk dat ik met alle risico's en onzekerheden toch zou blijven zitten waar je nu zit.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-03-19 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:00

Ik woon ook in Apeldoorn en wil ook graag op mezelf. Het is echt heel lastig, ik sta al 10 jaar ingeschreven bij woonkeus maar helaas, dat is nog niet lang genoeg.

Voor alle andere sites moet je inderdaad eerst betalen om überhaupt te kunnen zien wat ze te huur aanbieden, ik wil ook best betalen maar als ik betaal en dan tot de conclusie kom dat er niets op staat is dat ook zonde van het geld.

Ik lees verder even mee

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:23

LilChar schreef:
mamamier schreef:

Lastig he!
Zelf kan ik wel veel studio's vinden,bijvoorbeeld die van Cityside of Robijn. Heb je daar als eens gekeken? Ik huur zelf ook iets van cityside op dit moment en dat bevalt erg goed.
Alleen de appartementen met iets meer ruimte kan ik niet vinden.

Zal eens kijken, heb al zoveel sites gezien haha! Geen idee of deze al bezocht zijn. Ik irriteer me ook mateloos aan het moeten betalen voor inschrijving. Leuk en aardig maar dan wil ik er ook wel een geschikte en betaalbare kamer of studio voor terug. Overal inschrijven loopt ook een beetje in de papieren en ik heb geen idee wat nu betrouwbaar is én ook resultaat geeft.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:25

Sascho schreef:
Ik woon ook in Apeldoorn en wil ook graag op mezelf. Het is echt heel lastig, ik sta al 10 jaar ingeschreven bij woonkeus maar helaas, dat is nog niet lang genoeg.

Voor alle andere sites moet je inderdaad eerst betalen om überhaupt te kunnen zien wat ze te huur aanbieden, ik wil ook best betalen maar als ik betaal en dan tot de conclusie kom dat er niets op staat is dat ook zonde van het geld.

Ik lees verder even mee

Echt op jezelf als in studio/appartementje of op kamers?
Of een gedeeld huis/appartement?

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:28

mamamier schreef:
Sascho schreef:

Ik lees verder even mee

Echt op jezelf als in studio/appartementje of op kamers?
Of een gedeeld huis/appartement?

Nee echt op mezelf, een appartement of klein simpel huisje oid