Welke bloemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chabby2

Welke bloemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 14:14

Hoi Bokkers,

Sinds kort woon ik in een appartement met een balkon. Ik heb twee plantenbakken gekregen van ieder 20 centimeter breed en 50 centimeter lang. Op dit moment is mijn balkon tot een uur of drie zonnig. Ik ga er vanuit dat dit in de zomer nog iets langer is. Omdat ik er zelf helemaal niet in thuis ben, vraag ik mij af welke bloemen ik in mijn bakken kan doen. Ik vind witte bloemen het mooiste! Ik kan ook nog wel leven met hier en daar een gekleurd exemplaar ter afwisseling, hihi. Ik heb de potgrond al gehaald en in de bakken zelf zit een filter, waardoor ik geen korrels als onderlaag hoef te gebruiken.

Wie wilt en kan mij adviseren? :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:58

Als je een eenjarige wilt en veel bloemen is Spaanse margrieten wel leuke keuze. Die zijn er in het wit en hebben dan vaak wat donker hart. Ik zelf zou als je wit het mooist vind gewoon die twee bakken volstoppen met witte bloemen. Spaanse margrieten zijn er wel in vele verschillende kleuren dus gemengd kan ook.

Afbeelding

Denk dat de bakken voor een vaste plant wat krap zijn.

ikkedus

Re: Welke bloemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:05

Lavendel. Ruikt heerlijk en kan best wat hebben.

Chabby2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 15:26

Evelijn schreef:
Als je een eenjarige wilt en veel bloemen is Spaanse margrieten wel leuke keuze. Die zijn er in het wit en hebben dan vaak wat donker hart. Ik zelf zou als je wit het mooist vind gewoon die twee bakken volstoppen met witte bloemen. Spaanse margrieten zijn er wel in vele verschillende kleuren dus gemengd kan ook.

[ [url=m/WMR3uS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat de bakken voor een vaste plant wat krap zijn.

Bedankt voor de tip. Die vind ik wel mooi! Ik dacht aan viooltjes, maar toen ik bij de winkel kwam om ze te kopen, hadden ze de kleur die ik wilde niet meer.

Chabby2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 15:27

ikkedus schreef:
Lavendel. Ruikt heerlijk en kan best wat hebben.

Dank je wel, maar ik vind lavendel dus helemaal niet lekker ruiken, hihi... Lavendel gaat ook best de hoogte in toch? Ik zoek iets wat niet te groot wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:47

Ik ben natuurlijk een simpele Harry maar why not go the tuincentrum? Dan zie je wat ze hebben én ze kunnen je adviseren.

Chabby2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 15:55

MarcoBorsato schreef:
Ik ben natuurlijk een simpele Harry maar why not go the tuincentrum? Dan zie je wat ze hebben én ze kunnen je adviseren.

Helaas ben ik ziek. Ik red het niet om naar het tuincentrum te reizen en daar een langere tijd te zijn. Maar mijn thuiszorg is wel bereid om iets voor mij op te halen, maar dan moet ik wel eerst weten wat ik kan doorgeven, haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:07

Spaanse margrieten doen het hier altijd erg goed. En dan heb ik een tuin met weinig zon.
Violen zijn een beetje voorbij ben ik bang.

Ik vind fuchsia's ook altijd wel leuk maar die zijn er alleen in roze tinten.

Gladiolen zijn te groot en dat geld ook voor dahlia's...alhoewel heb je tegenwoordig geen dwerg dahlia's.?
Geraniums/hang geraniums...ook leuk.

Of gewone margrieten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:18

Witte vlijtige liesjes. Bloeien hier altijd prachtige op het balkon.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:21

Spaanse margriet of geraniums. Beiden in wit te verkrijgen en kunnen ook goed tegen veel zon. Is voor beide nu nog wel een beetje vroeg, ze kunnen slecht tegen vorst.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:34

Vlijtige liesjes idd. Gaan pas dood bij de eerste nachtvorst, dus zou nog eventjes wachten met planten.
Hangen ze slap? Plens water erbij en klaar weer

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:01

Ik was net in het tuincentrum, ik heb even voor je gevraagd maar omdat er volgende week nog nachtvorst komt is het te vroeg voor buitenbloemen nog.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:02

witte petunia ,margrieten zijn idd erg leuk, straks komen de chrysanten weer ook erg leuk, witte viooltjes, geraniums, vlijtig liesjes etc etc haha