Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 10:51

Gisteren is de tweede kijkdag geweest en er kan tot 5 uur vandaag geboden worden. Inmiddels waren er al mooie biedingen geplaatst, zelfs ruim boven de vraagprijs, ondanks dat het huis zo snel weg moet.
Degenen die tot nu toe het hoogste bod hebben uitgebracht hadden al flink huiswerk gemaakt want ze hadden al allerhande papieren van hun financieel adviseur verzameld.
Daar worden we dus wel blij van.

Morgen krijgen we alle biedingen met een advies van onze makelaar gemaild. Echt bizar, hoe snel het kan gaan.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:54

Wel heel spannend denk ik of niet. Maar wel heel fijn dat het zo vlot gaat, dan kan je het ook eindelijk echt afsluiten allemaal.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:55

Ah fijn zeg! Jullie gaan niet gelijk al beslissen?

Wij moeten voor 16.00u bod inleveren en om 16.08 werden we gebeld dat het huis van ons was

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 17:09

Amethyst_ schreef:
Wel heel spannend denk ik of niet. Maar wel heel fijn dat het zo vlot gaat, dan kan je het ook eindelijk echt afsluiten allemaal.


Ja.:j
Ondanks dat er wel was voorspeld dat het snel kon gaan, is het wel een geruststelling dat het ook daadwerkelijk zo is.
Je zult maar net die ene uitzondering zijn waarbij de verkoop niet wil vlotten. Maar zoals het nu gaat is het boven verwachting.

DanielleB, afhankelijk van hoe laat we de mail morgen binnenkrijgen, verwacht ik dat we er uiterlijk morgenavond wel uit zullen zijn.
Het hoogste bod is al above and beyond wat ons betreft en die mensen hadden dit bod neergelegd na uitvoerig onderzoek mbv een financieel adviseer dus daar zullen we ook geen gedoe mee krijgen qua rondkrijgen van financiering.
Dat bod was n.a.v. een bezichtiging van donderdag geplaatst en het is natuurlijk nog afwachten wat er na gisteren is binnengekomen maar hier zijn we eigenlijk al heel blij mee.

Ondertussen ben ik creatief met karton en tape. Ik heb een foto van mijn overleden bouvier op planken en die wil ik aan de koof hangen. Dat is alleen nog wel even passen en meten. De koof loopt schuin dus precies in het midden hangen is lastig omdat het midden aan de bovenkant ergens anders zit dan het midden van de onderkant.
Dus ik heb het nu zo dat de linkerbovenhoek en rechteronderhoek dezelfde afstand hebben en hetzelfde met rechtsboven en linksboven.
Dat was alleen nog wel even een dingetje om precies uit te meten.
Afbeelding

Ik laat het nu even zo hangen om te kijken of dit echt is hoe ik hem wil hebben en dan kan ik kijken waar het schroefgaatje precies moet komen.

Voor de rest ben ik lekker creatief bezig geweest met het maken van mijn verhuiskaart en het opknappen van het tv-kastje. Dit kastje heb ik ooit geverfd en vervolgens diende het als nachtkastje van mijn oma. Ze wilde dat ik het na haar overlijden weer terug zou krijgen en nu fungeert het als tv-kastje: bovenste lade eruit en plank erin, nu nog een gat achterin voor de snoeren et voilá!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:12

Wauw wat leuk Jolien! Wat ben je creatief, echt een talent hoor.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 15:17

Suzanne F. schreef:
Wauw wat leuk Jolien! Wat ben je creatief, echt een talent hoor.


Dankjewel. :)

Inmiddels hebben we alle biedingen binnen en daar werden we heel blij van.
Het hoogste bod ligt 5500,- boven degene daaronder alleen die mensen willen er misschien een maand later in. Nu moeten we de afweging maken of we dat het waard vinden om nog een extra maand dubbele lasten te hebben en een maand langer op ons geld te wachten.

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:19

Jolien87 schreef:
Suzanne F. schreef:
Wauw wat leuk Jolien! Wat ben je creatief, echt een talent hoor.


Dankjewel. :)

Inmiddels hebben we alle biedingen binnen en daar werden we heel blij van.
Het hoogste bod ligt 5500,- boven degene daaronder alleen die mensen willen er misschien een maand later in. Nu moeten we de afweging maken of we dat het waard vinden om nog een extra maand dubbele lasten te hebben en een maand langer op ons geld te wachten.


Dan moet je een berekeningetje maken. Zijn dat degene die ook de financiering al rond hadden? Of zijn dit anderen?

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 15:25

Dit zijn weer anderen maar dit is qua financiën hetzelfde verhaal. Zij hebben hierbij voldoende eigen geld op zak en willen het huis ook heel graag kopen.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:31

Móchten ze om wat voor reden dan ook na die maand afzien van de koop heb je recht op die 10% aanbetaling én genoeg kopers achter de hand om het alsnog snel kwijt te zijn.
Maar je zult dus idd een beslissing moeten maken tussen meer geld of sneller de koop rond.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 15:37

DubbelDun schreef:
Móchten ze om wat voor reden dan ook na die maand afzien van de koop heb je recht op die 10% aanbetaling én genoeg kopers achter de hand om het alsnog snel kwijt te zijn.
Maar je zult dus idd een beslissing moeten maken tussen meer geld of sneller de koop rond.


Ja, tenzij die kopers allemaal al zijn afgehaakt omdat ze bv iets anders gevonden hebben en dan moet het hele circus van bezichtigingen weer opnieuw.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:39

Jullie waren met het eennahoogste bod ook al blij toch? Is het die 5500 waard om die maand te wachten?

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:09

Tsja of die mensen die 5500 meer bieden moeten er ook een maand eerder in, dus als je de makelaar laat bellen met de boodschap: als ze er per die en die datum in willen hebben ze het huis :)

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:21

Ik zou voor het ena hoogste bod gaan.
Mijn ouders hadden iets soortgelijks, bod ruim boven de vraagprijs, ruim eigen geld, dus niet onder voorbehoud van financiering..

Hebben die mensen uiteindelijk binnen de 3 dagen bedenktijd na het tekenen van het contract zich toch terug getrokken omdat "ze zich onder druk gezet voelde, met het bieden voor een bepaalde tijd"
Heeft mn ouders een hoop extra stress bezorgd!

De mensen die eerder geboden hadden, hadden het toen nog niet persee hoeven doen, maar toch gedaan.. is dus zonder het gevoel van onder druk staan gedaan..

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 18:42

Bedankt voor jullie adviezen, ik neem ze allemaal mee in mijn overwegingen bij gebrek aan eigen ervaring.

De makelaar heeft zowel mijn ex als mij vanmiddag nog even gebeld om nog kort te bespreken hoe de situatie ervoor staat. Tijdens dit gesprek liet hij weten de druk een beetje te willen opvoeren en de bieders van het eenna hoogste bod een ultimatum te willen stellen dat zij het huis hebben als ze nog een stukje boven het huidige, hoogste bod gaan zitten. Hij weet uit hun financieel rapport dat ze dit moeten kunnen bekostigen maar de vraag is natuurlijk of ze dat willen.
Hij heeft dit wel in overleg met zijn baas gedaan maar hij ziet hier wel een uitdaging in.

Edit: ik heb net nog even met mijn ex gebeld.
Onze gunfactor naar het stel met het eenna hoogste bod is wel groot. Al zouden ze tussen hun oorspronkelijke bod en het hoogste bod gaan zitten, dan vinden we het ook allebei prima.
De makelaar mag geen bedragen naar hun noemen maar weet wat hun max is dus zijn voorstel was om hun te zeggen dat als ze hun maximale bod uitbrengen, dat het dan verkocht is. Maar nogmaals: als dit iets lager is dan is dit ook prima.

Daarbij komt dat mijn ex het geld ook wel goed kan gebruiken voor zijn nieuwe huis dus hij gaat de makelaar nu mailen (uiteraard met mijn goedkeuring) om het voorstel neer te leggen. In dat geval is het dus in september verkocht voor een prachtig bedrag.

Ik noem overigens even bewust geen bedragen nog, wellicht doe ik dit wel zodra alles rond is. :)

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:45

Bedragen hoeven niet hoor. Dat gaat niemand wat aan..zolang jullie er samen maar uitkomen

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:00

Je makelaar mag niet de andere bieders vragen om boven het bod van de hoogste bieder te gaan zitten.
Dat is opbieden en dat mag niet

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:02

Neemt niet weg dat ik er wel poepnieuwsgierig naar ben, omdat ik ook deels weet hoe jullie de aankoop destijds gedaan hebben. Maar inderdaad, je bent niemand iets verplicht.

Ik ben er zelf bijna plaatsvervangend zenuwachtig om haha. Toi toi toi!

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 09:08

DanielleB schreef:
Je makelaar mag niet de andere bieders vragen om boven het bod van de hoogste bieder te gaan zitten.
Dat is opbieden en dat mag niet


Hij noemt ook niet het andere bod, dat mag inderdaad niet.

Ja, de aankoop ging destijds wel even anders. :j

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 10:00

Even wat anders: mijn broer heeft deze prachtige ombouw gemaakt voor mijn koelkast, oven en kookplaat. Alleen de achter- en zijkant moeten nog behangen worden omdat die niet mooi vlak zijn. En omdat ik het iets sfeervoller wil maken.
Maar hoe dan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil het niet té druk maken, ik heb liever dat het iets meer opgaat in het interieur maar iets met een leuk motiefje lijkt me ook wel mooi.
Wat zouden jullie doen?

Mijn interieur is een kruising tussen landelijk, Scandinavisch en botanisch.

Zo lijken deze me erg leuk maar ik vraag me af of dat niet druk staat:
https://www.gamma.nl/assortiment/vliesb ... /p/B585009

https://www.gamma.nl/assortiment/vliesb ... /p/B539687

https://www.gamma.nl/assortiment/vliesb ... /p/B117223

Deze zijn wat rustiger:
https://www.gamma.nl/assortiment/vliesb ... /p/B117124

https://www.gamma.nl/assortiment/vliesb ... /p/B623381

https://www.gamma.nl/assortiment/vliesb ... /p/B585006

En tot slot deze met een grafische print:
https://www.gamma.nl/assortiment/vliesb ... /p/B555223

Ik ga sowieso kijken of ik wat staaltjes bij de winkel kan halen.

Aan de zijkant komt trouwens nog een grote, houten, ronde broodplank dus dat zal het grote vlak nog een beetje breken.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:04

Zo te zien heeft ie iets te dicht op de rand geschroefd en/of niet voorgeboord.
Welk motiefje je ook kiest het zal altijd ópvallen en niet wégvallen zolang je ook de muur er achter niet meeneemt.
Ik zou ook de kier langs de muur opvullen voor een netter resultaat.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 10:10

Geboord heeft hij wel alleen het hout was toch een fractie te dun, dat is nu eenmaal zo. Hij is gelukkig wel stevig.

Ah ja, je zult hem natuurlijk altijd blijven zien staan, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Het is hoe dan ook een flink ding dus dan kleed ik hem liever aan met een leuk behang. Alleen het mag wel opgaan in het interieur qua stijl.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:12


Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 10:16


Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 14:07

Wat zouden jullie trouwens doen? Over het hoekprofiel heen behangen of ertegenaan?

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:12

Er overheen behangen en als je het niet mooi vindt met een stanleymesje weg snijden.