Nieuwe telefoon kopen: waar te beginnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Nieuwe telefoon kopen: waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 12:54

Hallo Bokt!

Eens in de zoveel tijd is het zover: er moet een nieuwe telefoon komen. Mijn iPhone 5 heeft te weinig geheugen, batterij loopt snel leeg, en de camera is van te lage kwaliteit. Ik vind het kopen van een nieuwe telefoon echt een rotklus en daarom hoop ik hier wat tips te vinden {:} Waar moet ik op letten, behalve voldoende geheugen? Hoeveel megapixel is een goede camera? Ik ben nu op uitwisseling in Engeland voor mijn studie en ga in april naar Schotland, dus dit leek me een goed moment om een nieuwe telefoon te kopen zodat ik echt goede foto's kan maken. Ik verwacht geen technische hoogstandjes natuurlijk, het is en blijft een telefoon, maar alles is beter dan de wazige resultaten die ik nu krijg :=

Om een idee te geven van wat ik zoek:

- Max. 250 euro, liefst goedkoper, maar ik weet ook niet zo goed wat een goede prijs range is om eerlijk te zijn;
- Minimaal 32 GB geheugen, ideaal als het uit te breiden is met een SD kaartje;
- Simlock vrij;
- Relatief goede camera (huidige heeft 8MP);
- Android besturingssysteem;
- Bij voorkeur refurbished;
- Broekzak formaat.

Alle tips en suggesties zijn welkom!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:17

Ik heb een Huawei p10. Zit een erg goede 20 miljoen megapixel camera in.
Ik weet dat begin april de nieuwe Huawei uit gaat komen, meestal zijn iets oudere modellen dan een stuk goedkoper.
Je zou zeker voor de p10 kunnen kijken. Ik kom vanaf een iPhone, maar ik ben erg enthousiast over de Huawei. Ik maak er bijna professionele foto's mee. Met zo'n geblurde achtergrond en haarscherp.
Er zit volgens mij 32 gb geheugen in en ik heb een SD kaartje erin.
En hij past ook nog in mijn broekzak.
(ik verkoop de mijne binnenkort, ik ga dus voor de nieuwe p30. Hij is 100% krasvrij en nog prachtig)

Amado7

Re: Nieuwe telefoon kopen: waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:27

Huawei hoor je steeds meer mensen over! Denk dat mijn volgende ook eentje wordt. P20 lite misschien?

En als je voor Samsung wilt gaan: de j7 of de a lijn is wel aan te raden ;) Ik heb zelf de s7 nog en die is ook nog steeds erg fijn.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:27

Vergeet de megapixels, elke moderne telefoon maakt foto's met genoeg pixels om haarscherp op A4 of zelfs A3 af te drukken. Voor een foto op het internet is 1 mp (1200 x 800) vaak al ruim voldoende.

Belangrijker is de kwaliteit van de lens en de sensor. Dat bepaald hoe goed de foto wordt. Nadeel is dat het lastig is er een getal aan te hangen, vandaar die (imho onterechte) nadruk op megapixels.

https://zoom.nl/artikel/camera-s/22724- ... soren.html

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:36

Via Groupon worden vaak refurbished telefoons aangeboden. Een collega heeft daar zijn eigen telefoon en die van zijn kinderen besteld en is erg tevreden!

Vaak hebben ze nog een leukere prijs dan andere sites. :j

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:54

Ik heb een oneplus en ben er erg tevreden over! Wel boven je budget, maar is eigenlijk de goedkopere versie van de iPhone en duurdere samsungs