Ik zou graag jullie advies willen over het volgende. Momenteel heb ik een Seat ibiza. Eind 2018 heb ik hier aardig wat geld in gestoken (grote beurt, 2 nieuwe banden, nieuwe distributieriem, bougies, nieuwe EGR klep, enz.) in totaal zo'n 1150 euro. Dit met het idee dat hij dan hopelijk nog even vooruit kon. Gezien het gaat om een auto met aardig wat km op de teller had ik mezelf voorgenomen dat dit de laatste grote uitgaven waren aan deze auto. Alleen is nu helaas gebleken dat de koppeling aan vervanging toe is.. En daarbij heeft de auto ook een probleem met olie waardoor het verbruik erg hoog is (lekt ergens is het vermoeden, maar loopt niet uit de auto). Al met al heb ik besloten dat ik het niet waard vindt om nog veel geld in de auto te stoppen. Ik ga opzoek naar een andere.
Nu weet ik uit ervaring dat inruil van dit soort auto's erg weinig oplevert. Ik vroeg me dus af hoeveel ik voor een auto als dit op bijvoorbeeld marktplaats van vragen?
Even een beetje info over de auto:
Seat Ibiza 1.4 16v sport (100 pk), 3drs
Kleur: schaduwgrijs
Bouwjaar 2005
220.xxx op de teller
Ziet er aan de buitenkant op wat krasjes na nog goed uit. Geen roest, grote deuken o.i.d.
Opties:
climate control
cruise control
verwarmbare buitenspiegels
dimbare binnenspiegel
orginele xenon verlichting
licht metalen velgen (niet de mooiste meer)
in hoogte verstelbare bestuurderstoel
radio met aux aansluiting
lederen stuur
mistlampen
"Problemen":
Versleten koppeling
hoog olie verbruik
APK loopt tot februari 2020!
Graag zou ik willen weten wat een redelijke prijs zou zijn, en of dit opweegt tegen inruil (waar ik vermoed er een eurootje of 400/500 voor te krijgen).
Bedankt alvast!
Het gaat om deze auto!
Uiteindelijk voor 350 euro ingeruild op deze seat haha. Dus ik gok dat ik voor deze ook niet meer dan de inruilprijs ga krijgen!
zijn inderdaad goede opties
makkelijkst zou inderdaad zijn als ik hem gewoon ergens op kan inruilen! Zo niet, dan hou ik de andere opties zeker in gedachte!