Ik heb nu al een aantal tassen geprobeerd, maar heel handig zijn ze telkens niet voor hetgeen ik nodig heb. Even om te schetsen: ik zoek een handige tas om mee naar het werk te nemen. Ik heb soms vrij lange dagen (>12u) en meer dan eens ben ik tijdens minstens 2 maaltijdmomenten op het werk (wanneer ik bv van 11u tot 21u werk). Ik eet vrij gezond, wat in mijn geval wil zeggen dat ik VEEL meer eten bij heb, dan iemand die gewoon een zakje boterhammen en een opwarmlasagne bij heeft. Niet uitzonderlijk heb ik bv een grote beker met yoghurt en fruit, een apart potje met havermout, een grote thermos met warme thee, een bakje met rauwe groentjes voor tussendoor, een beker soep en een bakje met klaargemaakt avondeten, en dan nog een grote fles water. Met andere woorden: VEEL bakjes.
Ik heb een tijdje een gewone rugzak (20l) mee genomen, maar dat is absoluut niet praktisch. Enerzijds omdat het vaak niet past (verschillende niet-flexibele potjes), of er iets uitloopt omdat je het moet draaien om het toch te doen passen. Anderzijds omdat je eenmaal ingepakt absoluut geen overzicht meer hebt, omdat het zodanig vol zit.
Veel schoudertassen die voorzien zijn als 'werktas' (met plaats voor laptop, ook wel handig), zijn héél mooi, maar veel te klein voor al mijn potjes (en al de rest - ik moet bv ook regelmatig eens wat kleren meenemen in mijn tas). Dan moet ik nog een tweede tas meesleuren, niet zo handig.
Nu heeft een collega van me de "allrounder" van REISENTHEL. Ideaaaaal qua grootte en vorm, past een tablet/laptop in, potjes geraken er perfect in, en ze zijn nog mooi ook. Nadeel? Geen zakjes (of toch enkel open zakjes aan de binnenzijde). Ik heb super veel 'rommel' in mijn tas zitten (gsm, portefeuille, usb-kabel, autolader, oortjes, tampons, lippenbalsem, speltjes/rekjes voor mijn haren, pijnstillers, notieboekje, tablet....) en ik vrees dat ik zonder die afgesloten vakjes een volledige chaos ga creëren.
Dus heeft iemand tips? Vereisten:
- Groot (20L-30l)
- Toploader, breed genoeg zodat er niet teveel gestapeld en gepast moet worden met potjes
- Verschillende kleinere vakjes, voor kleine prulletjes
- schoudertas (geen handtas, ik moet vanaf de parking best nog wel even stappen, en dan is een handtas met veel gewicht niet zo handig)
- Groot genoeg om minstens A4 formaat kaft in mee te nemen (wanneer er eens wat paperassen mee naar het werk of naar huis moet genomen worden)
- Een beetje mooi/vrouwelijk (Ik heb voor tijdens het werk dit soort tas: https://www.urbansurvival.nl/product/duty-bag/ - SUPER handig, echt ideaal. Maar niet bepaald charmant om in mijn privé ook mee rond te lopen
)Shoot!
Dan zet je die erin en heb je wel vakjes in een tas die qua grootte en vorm ideaal is. Op Alie zijn die maar een paar euro.
en zoals hier boven gemeld zijn er leuke die er net uitzien zoals een gewone tas.
. Maar kan zéker wel een goeie zijn!