san4nie schreef:Zou van de Ikea kunnen zijn denk ik. Misschien kun je de kastjes enzo opmeten en die vergelijken met de Ikea maten?
Ja dat kan ik doen inderdaad.
_Kellyy schreef:Als het een Ikea keuken is en rond de 10-15 jaar oud is, moet je goed opletten qua maten. Onze keuken is 13 jaar oud, maar jaren geleden is alles veranderd (zo wilde wij soft closing, maar moesten alles verder uitboren, omdat de maten nét even anders waren). We wilden een glasplankje extra maar de maten waren weer veranderd (scheelde 2mm, maar toch net te groot), dus een glasplaatje op maat moeten laten snijden etc...
Oké. Bedankt voor de tip. Zal er goed op letten
M_aaike_ schreef:Ik heb in mijn woning ook een oude keuken staan. Geen geld voor een nieuwe en geen Ikea keuken. Er zijn ook bedrijven die nieuwe frontjes op maat maken en plaatsen. Je passtukjes moeten vaak ook vervangen worden om het echt mooi te krijgen.
Keuken voor:
[ img ]
Keuken na:
[ img ]
Ik heb dit laten doen door keukengigant. Zij komen bij je thuis inmeten en nemen dan verschillende frontjes en grepen mee. Mij heeft dit incl het inmeten en laten plaatsen 2200 euro gekost.
Dat is echt super mooi gedaan zeg. Dat zou zeker een goede optie zijn.
Bleu_flower schreef:Er zijn ook bedrijven welke enkel bladen leveren voor een bestaande keuken.
Www.werkbladenkopen.nl is er bijv. Een van.
Ja klopt, had ik gezien. Zal her en der eens wat offertes opvragen.
bigone schreef:Herken de keuken niet, ook geen stickertje aan de onderkant van lades?? Maar maten zijn idd veranderd.
Je kunt ook gewoon gaan wonen want hij is best nog toonbaar en er over een jaar een nieuwe in zetten.
Ik krijg 1 juli de sleutel. Dus zal even moeten afwachten of ik dan wat kan vinden van stickertjes of iets dergelijks.
pvdbosch schreef:Kan je het de oude eigenaren niet gewoon vragen?
Anders zou je de lades kunnen bekijken.
Als je die open doet en aan de buitenkant kijkt (zijn bij Ikea vaak grijs) heb je grote kans dat er afdekplaatjes zichtbaar zijn (waaronder een soort gat zit) waarop Ikea staat.
Als je via Ikea een keuken koopt moet je die altijd zelf erin drukken.
De oude eigenaar heeft hier maar een paar jaar gewoond. Die wist er niks over te vertellen.
janouk schreef:Herken de keuken niet. Net onze keuken laten renoveren. Ik zag eigenlijk nergens een keuken die ik leuker vond dan onze oude keuken. En de kastjes zelf waren okay, alleen de deurtjes niet.
Bij Intereno de keukendeurtjes, hang- en sluitwerk en het keukenblad laten vervangen. In 1 dag was alles verwijderd en opnieuw geplaatst. Super gemakkelijk en het resultaat is prachtig.
Ik heb nog een kortingsbon gekregen van 100 euro, dus mocht je interesse hebben............pb me dan, dan stuur ik de bon op. Die ligt nu niets te doen.
Als de kortingsbon nog tot na juli geldig is dan heb ik daar zeker interesse in. Dat zou super zijn. Dank je