Hoe verstop jij je vuilnisbak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Hoe verstop jij je vuilnisbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 20:38

Momenteel ben ik bezig onze tuin op te knappen. Een meerjaren plan wat steeds weer wordt aangepast. Momenteel zit ik met 3 grote grijze vuilnisbakken in de knoop.

Ze zijn niet mooi, wel erg handig.
Ze moeten uit het zicht, maar in de buurt.
Omheind door hout, of juist door planten?
In je achter of voortuin?

Dus bokkers, waar verstoppen jullie je vuilnisbakken?

Hutcherson

Re: Hoe verstop jij je vuilnisbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:43

Die van ons staan voor ons huis, voor onze schuur. Wij zien ze niet en ze staan eigenlijk bijna direct aan de straat. We hebben er geen last van als we in de tuin zitten en het is ook geen doorn in ons oog.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:44

Niet staan aan de zijkant bij de poort

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:48

Eerlijk gezegd verstoppen wij ze ook niet. Ze staan achter het huis bij de deuren van de schuur (oude boerderij met voorhuis en schuur eraan vast) want daar staan ze centraal. Beetje praktisch gedacht dus. Heb een tijdje met de grijze container gesleept, en hem ook bij het voorhuis gehad, want was met grote schoonmaak bezig en anders moest ik de hele tijd naar achteren lopen. Toen heb ik hem "netjes" in een hoekje geparkeerd. Vond hem daar inderdaad wel "een beetje uit de toon vallen", maar zo achter het huis, in een rijtje, met de andere containers, klopt het voor mn gevoel wel en stoort het me minder. Als ik ze wel zou verstoppen zou ik het denk ik met houten bekisting doen waarbij je de voorkant met scharnieren vastzet zodat je hem open kunt doen en het ding er makkelijk uit kan halen mocht dat nodig zijn.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:50

Niet, ze staan hier gewoon voor het huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:51

Bij mij staan ze in de schuur onder een plank. Heb deze op hoogte laten brengen zodat de kliko's eronder konden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:56

Hier staan ze ook gewoon naast de poort, maar ik zou ze wel graag wat meer uit zicht hebben doch goed bereikbaar. Heb alleen nog niks gevonden naar m’n zin.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:01

In de schuur :)

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:02

Vlak bij de achterdeur, vanuit het huis een beetje verstopt achter een beukenhaagje. Dus in de winter een beetje te zien, in de zomer beter verstopt.
We hebben mazzel dat het én dicht bij de achterdeur kan, én een beetje verstopt kan, én makkelijk en efficiënt naar de straat toe te verslepen is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:04

In de achtertuin in een houten klikokast.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:30

Wij zijn onze tuin aan het "verbouwen". We hebben een schaduwhoekje waar we een hedera planten waarachter de kliko's komen te staan.
Ik vind het zo'n lelijke dingen, wil ze straks niet meer in het zicht hebben staan :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:34

Ik ga hier ook even volgen.
Wij hebben hem momenteel op het terras staan, want hij mag van de gemeente niet zichtbaar staan. Nu volgen ze die regels bijna nooit, maar onze buren hadden geklaagd dat hij naast het huis stond... Het pastte volgens hun niet in het plaatje van de buurt.. :+
Helaas hebben wij geen schuur en zitten wij in een huurhuis, dus wil ik er graag niet te veel geld aan kwijt. Toch vind ik het niet zo smakelijk om hem bij te bbq te hebben staan :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:35

In een schuur.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:59

Wij hebben van die enorme grasdingen geplant, echt gave planten en de bakken zie je er niet achter staan :=

Siergras van echt ruim 2m hoog, en het geeft een heel ibiza-achtig gevoel in je tuin. Plus, heel het jaar groen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:19

Bij ons staat de papierkliko in de schuur, de kliko's voor restafval en gft staan buiten onze achtertuin in het gemeenteplantsoen := We hebben daar geen poort, dus lopen altijd om met vuilnis. Maar liever zo dan die lelijke meurbakken in de tuin!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:22

Hier staan ze vrij (drie stuks), maar een mooie kast zou wel een fraaier beeld geven. Punt is dat ik in de zomer de groenbak niet naast het huis wil, vanwege de vliegen. Die staat tijdens die maanden aan de andere kant van het erf. Dus of een kast bij ons dan handig is... Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:27

Ze staan keurig vier op een rijtje naast de achterdeur. Wel met prachtige klikostickers van het plaatselijke natuurreservaat. Geen last van.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:30

In het zicht in de voortuin vind ik afbreuk doen aan de uitstraling van de straat. Vind het geen gezicht. Net een achterbuurt :)
Hier staan de kliko's in de achtertuin achter een lage schutting. Net uit het zicht. Ze nemen erg veel ruimte in, maar dat moet dan maar.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:14

De plastic en rest bak staan voor voor de garage en de groenbak in de achtertuin (kan ik tenminste ongegeneerd de kattenbak uitmesten als ik nog in m'n trainingsbroek beneden loop :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:23

Mijn wederhelft kwam met een ondergrondse oplossing, maar vond ik iets te prijzig. Nu een mooi houten wandje laten maken!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:47

Wij hebben als onderdeel van onze schutting een otto-huisje gebouwd :) we kunnen vanuit de tuin de deksels openen. Vanuit het gangetje naast het huis zijn de otto’s bereikbaar om naar de weg rijden.

We hebben fotos maar die kan ik natuurlijk nu niet vinden :')

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:12

Afbeelding

wij hebben bij de aanleg van onze tuin een soort extra stukje schutting laten maken waar de containers achter staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:49

Mijn tuin is dusdanig ingericht, woon nl op een oude stadswal dus mijn tuin is niet vlak, dat ik alleen maar kleine vlakke terrasjes heb en daar passen geen afvalbakken op. Wil wel mijn kont kunnen keren. Vandaar die dingen in de schuur onder een brede plank.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:56

Wij hebben afgelopen zomer een nieuw tuinhuis met overkapping gebouwd. Daar staan de containers nu achter (met een paadje erlangs zodat we nu een achterom hebben). Lekker uit het zicht zo. We hebben namelijk zelfs 4 containers hier en dat past er mooi achter. (Groen, plastic, papier en rest)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:59

We hebben ze in de voortuin met een houten ombouw (deurtjes ervoor en een klep bovenop met zo'n gasveer). Met daarin een paar extra vakjes voor glas en lege flessen, ideaal :)