Welke leiboom?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Booooo

Welke leiboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-19 20:37

Hi,

Ik hoop dat er mensen mij wat advies kunnen geven. Wij zijn aan het kijken voor leibomen in onze achtertuin om het zicht weg te nemen.

We hebben al contact gehad met een boomkwekerij, maar die heeft zoveel verschillende bomen dat ik letterlijk door de bomen het bos niet meer zie :+

- Zo min mogelijk bladverlies (heb je leibomen die niet kaal worden in de winter?)
- Kleurverlies maakt me niet zoveel uit. Ze hoeven in de winterperiode niet hun kleur te houden, we komen dan toch niet in de achtertuin :+
- Minimaal 1.80m hoog (dient als verlenging van de schutting)
- Prijs ligt hier gemiddeld rond de 130 euro per boom. We hebben er ongeveer 10 nodig, dus hoe goedkoper hoe beter :=

Welke soort leibomen hebben jullie staan? Wil je een foto plaatsen :D

Mochten jullie nog tips hebben voor een boomkwekerij omgeving Breda/Tilburg hoor ik het graag.

karuna
Drukke kabouter

Re: Welke leiboom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:40

Mmm ik heb iets dat op een laurier lijkt voor staan., een glansmispel. Boompje/struik op stam. Groeit niet zo hard en heeft een groen/rood glanzend blad en bloeit ook nog.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:50

Wil je boompjes op stam of wil je een haag van onder tot boven dicht?
In het tweede geval zou je ook aan een haag van haagbeuken kunnen denken. Die kun je zo breed laten worden als je zelf wil en is mooi dicht. Het duurt alleen wel even voordat die 180 hoog zijn. Maar voordeel is wel dat die geen 130 per stuk zullen kosten.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-19 20:51

karuna schreef:
Mmm ik heb iets dat op een laurier lijkt voor staan., een glansmispel. Boompje/struik op stam. Groeit niet zo hard en heeft een groen/rood glanzend blad en bloeit ook nog.

Lei laurier had de boomkweker het ook over ja.

Alvaron schreef:
Wil je boompjes op stam of wil je een haag van onder tot boven dicht?
In het tweede geval zou je ook aan een haag van haagbeuken kunnen denken. Die kun je zo breed laten worden als je zelf wil en is mooi dicht. Het duurt alleen wel even voordat die 180 hoog zijn. Maar voordeel is wel dat die geen 130 per stuk zullen kosten.

We willen bomen op stam.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:58

Dan denk ik dat prunus (leilaurier) het beste past. Helaas veel goedkoper dan rechtstreeks bij de kweker zul je ze niet krijgen. Bij tuincentra zijn ze al gauw 3 x zo duur. Prijzen zijn zo hoog omdat het veel werk en tijd kost om de planten verkoop klaar te krijgen.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:46

Laurier zal denk ik wel goed passen inderdaad.
Wij zijn momenteel ook op zoek naar leibomen, en zitten ook nog te dubben wat we willen, lei-linde of lei-plataan. Op de site https://www.tuinplantenwinkel.nl/bomen/ ... -leibomen/ staat veel info. Toevallig is dat ook de plek waar wij de bomen willen halen, zit vlak in de buurt en wist niet eens dat ze zo'n uitgebreide website/webwinkel hadden, op zoek naar info kwam ik daar op terecht.
Mooie is ook op die site dat als je bij de series kijkt er precies staat hoeveel meter een x aantal bomen bedekt. Met 10 bomen (lei-laurier) kun je 18 tot 23,4 meter overbruggen.
Er zijn ook beuken die niet kaal worden, die houden het dorre blad aan de bomen.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie