Bewakingssysteem vragen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Bewakingssysteem vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 14:10

Ik ben aan het zoeken naar een bewakingssysteem voor in de stal. Heerlijk lopen pluizen op Ebay, maar loop tegen iets aan waar ik niet echt uitkom. En voorop gesteld ik ben geen elektricien :D :P

Zit absoluut vast aan kabelgebonden. Afstand is 50 a 60 meter en draadloos gaat niet vanwege de dikte van de muren hier (iets met Duitse huizen en een halve meter muur :z ) WIFI niet mogelijk, ook hier weer zitten die muren dwars (WIFI werkt hier alleen in huis zelf, buiten geen ontvangst. En ik wil daar geen versterkers tussen zetten vanwege het al minimale aan snelheid. Internet is via sateliet). En via IP not an option, dr is hier GEEN netwerk -O- Dus maar 1 optie en dat is kabelgebonden.

Goed dat is geen punt, kabel ligt/hangt er. 75 Ohms van het oude systeem (analoog). En zelfs die camera's zijn er nog, maar dat alles werkt op BNC stekkers *\o/* ...... -O- Had vroeger een switcher die dan aangesloten werd aan of de puter (die had een BNC kaart erin maar die puter leeft niet meer), of op de TV maar ook de switcher is overleden.
1 camera nu aansluiten op de tv no problem, dat werkt via een verloopstekker. Maar probleem is de box is te groot en met 1 camera kan ik die niet compleet overzien. Ben dus een 2e camera nodig. Huidige laptop heeft geen BNC aansluiting :+

En aldus ga je vol goede moed zoeken. Bomen, bos :+ Vind in zoektocht DVR recorders. En zelfs een aantal die het oude analoog ondersteunen. Maar dan zie je ook complete sets en denk je mss kan ik dan gelijk de boel uitbreiden en ook op het erf zo hier en daar een camera hangen en de oude camera's vervangen voor zon nieuwe.

Tja en dan, dan gaat het voor mij even te ver. Die nieuwe systemen hebben allemaal een 75 Ohms kabel gecombineerd met een stroomkabel. Kabeltjes allemaal veel te kort met 15 meter :D er zijn wel langere te koop. Maar het wordt mij, zelfs op navraag bij de verkopers, niet duidelijk of je die camera's ook ipv met die nieuwe dubbele kabel ook met de gewone 75 ohms kabel en dan direct de camera in de stal met een stekker in het stopcontact kan gebruiken.
Compleet alles vernieuwen die zon dubbele kabel trekken wil ik liever niet met oog op dat ons huis te koop staat, en we hopelijk over niet al te lange tijd gaan verhuizen.

Even ter verduidelijking, die camera's verbind je dus met die dubbele kabel aan de DVR. En in huis heb je een extra verloopstekker waarmee je dan van 2 of 4 of 8 stroompunten van die camera's alles samenkomt en die naar de stekker gaat voor het stopcontact. Voor de beelddenkers filmpje van youtube waarin ze zon systeem aansluiten. https://www.youtube.com/watch?v=YsAgfJSngdc
Dat zou ik dus graag omzeilen, door ipv die dubbele kabel de oude 75 ohms (wat ook het ene deel van die dubbele is) te gebruiken en de camera direct in de stal stroom te geven met een normale stekker.
Maar de verkoper zegt, die camera's werken met DC stroom, en lange afstanden zouden verlies geven. Mijn oude camera's (volgens mij ook DC stroom) hebben allemaal hun eigen stroompunt in de stal en brengen dus alleen hun beeld via de kabel in huis. Waarom zou dat met die nieuwe camera's niet meer kunnen? Gebruiken die camera's zowel het stroomdeel van de kabel als het overbrengingsdeel van de kabel om het beeld over te brengen? Maw het botst nu even in mijn hoofd ;)

Iemand die mij op weg kan helpen?

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:15

Je zou je IP netwerk uit kunnen breiden dmv een outdoor wifi bridge, bv de Enginius ENS500 outdoor bridge. Een wireless bridge heeft niet het nadeel dat je wifi snelheid omlaag gaat, het verlengt je IP netwerk via de wifi bridges die beide bekabeld zijn

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 15:29

JMJ schreef:
Je zou je IP netwerk uit kunnen breiden dmv een outdoor wifi bridge, bv de Enginius ENS500 outdoor bridge. Een wireless bridge heeft niet het nadeel dat je wifi snelheid omlaag gaat, het verlengt je IP netwerk via de wifi bridges die beide bekabeld zijn

Een IP netwerk gaat niet. WIFI loopt hier over sateliet, zeer hoge ping, en bij lange niet genoeg snelheid om er ook maar iets van bridges, versterkers oid te verlengen. snelheid is nu al minimaal. En dan nog het grapje van de schuur die een staalconstructie heeft. Er hangt bij toeval een IP camera bij mijn honden. Die is zeggen en schrijven mss 10 meter van de WIFI kast kwa afstand, met raam ertussen. En nog die camera is zeer slecht te ontvangen. Meestal stilstaand beeld. WIFI router staat in de eetkamer en moet door 4 halve meter dikke muren voordat het aan de kant van het erf is waar ook de schuur staat. Zou minstens 3 bridges nodig zijn om daar ontvangst te krijgen. En via bekabelde bridges, er ligt mij iets van bij dat dat weer via het stroomnet loopt. Dat werkt in Dld dus ook niet. Hebben hier 5 stoppenkasten met nog veel meer groepen. Constructies in Dld echt wordt je gek van ;)

JMJ

Re: Bewakingssysteem vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:21

Ik neem aan dat er in de stal stroom is?
Wireless bridges staan helemaal los van internet of wifi verbinding.
Ze worden gebruikt om netwerken te verlengen naar locaties waar het niet mogelijk is om dit bekabeld te doen.
Deze bridges worden buiten geplaatst en via een UTP kabel aangesloten op het interne netwerk(switch).
Voeding naar de bridges kan eventueel via de netwerkkabel d.m.v een power-over-ethernet switch of een power injector.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 19:49

JMJ schreef:
Ik neem aan dat er in de stal stroom is?

Ja in de stal is stroom.

JMJ schreef:
Deze bridges worden buiten geplaatst en via een UTP kabel aangesloten op het interne netwerk(switch).

Blijf ik hoe dan ook kabel leggen, en is het imo om het even of ik nou 60 meter kabel direct de stal inleg of 45 om naar de andere kant van het huis te komen. Een bridge aan de kant van het huis waar de router staat gaat nl niet helpen. Zit hij weer met 4 halve meter muren waar hij doorheen moet. Het huis staat echt pontificaal tussen de router en de schuur. Daarbij die UTP kabel is way way duurder dan 75 ohm's kabel.

JMJ schreef:
Ze worden gebruikt om netwerken te verlengen naar locaties waar het niet mogelijk is om dit bekabeld te doen.

Maar het IS mogelijk om het bekabeld te doen. Het enigste is dat ik bij voorkeur de oude kabel wil gebruiken ipv een nieuwe te moeten trekken. Dus alles lief leuk en aardig, maar ik wil niet eens een IP versie. De kabel ligt er, de vraag is alleen maar of die nieuwe camera's ook met een directe stroomaansluiting in de stal werken ipv gebruik te maken van die gecombineerde ohm/stroomkabel.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:37

Een bewakingssyteem met WiFi is geen systeem, ongeacht de afstand. Tevens zul je de kabel moeten vervangen voor een goede kwaliteit FTP kabel afgeschermd. Maximale afstand tot 100 meter.
Je begint met het plaatsen van een Switch welke tevens Poe heeft. Vanaf die Switch naar elke camera een FTP kabel. Helaas zul je aan de kabel stekkertjes moeten zetten. Spanning, via stopcontact, heeft alleen de Switch, camera's hebben geen spanning meer nodig via stopcontact omdat je camera's het beste met Poe neemt.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:51

Ik heb hier een camerasysteem hangen, ook met analoge output via BNC-connector naar een NVR/DVR (NVR/DVR die zowel IP-camera's als analoog aan kan).

Mijn camera heeft een aparte transformator in de (outdoor) camerabehuizing, dus er hoeft alleen 230V en coax naar de camerabehuizing toe. Camera-instellingen zelf zijn trouwens ook via de Coaxverbinding te regelen, daar hoef je geen IP-camera's voor te hebben.
En omdat er toch 230V beschikbaar is, is de behuizing ook verwarmd zodat er geen condens of rijp op 't glaasje gaat zitten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 22:11

Sorry hoor maar zit ik Russisch te schrijven???
Ik wil GEEN WIFI systeem. Ik ga NIET aan onze WIFI komen.
Die is zo al te slecht laat staan dat ik er een bewakingssysteem over ga laten lopen. Als 2 computers een update halen kan niemand nog iets op het internet. Wat als 1 computer een update haalt kan je al koffie gaan drinken.
Er gaat dus nu niet, nooit niet iets met WIFI komen.

FTP kabel is gruwelijk duur. Veel duurder dan zelfs die dubbele Ohm/stroomkabel, Als ik dan al kabel moet gaan trekken wordt het toch echt die dubbele kabel.
Er komen dus ook geen switches of wat dan ook.

Er komt alleen maar, cq die ligt er zelfs al een kabelgebonden systeem van camera's die uitkomen op een DVR die weer of aan mijn laptop of een TV verbonden zal zijn. NIETS maar dan ook niets anders.
Als er nu weer iemand begint over een Kabelloos/via WIFI of wat dan ook systeem zal ik daarop ook NIET meer reageren.
En dus terugkomend op mijn vraag, en ik quote mezelf maar even.

rina schreef:
Dat zou ik dus graag omzeilen, door ipv die dubbele kabel de oude 75 ohms (wat ook het ene deel van die dubbele is) te gebruiken en de camera direct in de stal stroom te geven met een normale stekker.
Maar de verkoper zegt, die camera's werken met DC stroom, en lange afstanden zouden verlies geven. Mijn oude camera's (volgens mij ook DC stroom) hebben allemaal hun eigen stroompunt in de stal en brengen dus alleen hun beeld via de kabel in huis. Waarom zou dat met die nieuwe camera's niet meer kunnen? Gebruiken die camera's zowel het stroomdeel van de kabel als het overbrengingsdeel van de kabel om het beeld over te brengen? Maw het botst nu even in mijn hoofd

APCIII thanks jij snapt em. Mijn oude camera heeft ook zijn eigen stekker met trafo om om te zetten van BC naar AC stroom. En die oude 75 ohms kabel (is ook coax maar dan met hogere ohm, normale coax is 50 ohm.) waardoor hij het beeld naar ons huis brengt. 75 ohm werd toen aangeraden om verlies vanwege de afstand zo gering als mogelijk te maken.
Maar bij die nieuwe systemen zit er dus in (ernaast) die coaxlijn (ook 75 ohm) een extra stroomlijn, die pas in huis van elkaar scheidt en die je in huis pas aan de stroom verbindt ipv direct bij de camera. Overigens ook weer met diezelfde trafo die mijn oude systeem direct bij de camera zelf heeft. En daarom ook mijn vraag, werkt dat nieuwe van tegenwoordig zo anders dan vroeger? ;)

Condens heb ik overigens geen last van, het is droog in de schuur en buiten kan ik ze ook beschermd ophangen. Mijn oude camera's waren ook buitencamera's en die nieuwe zouden dat ook zijn. Ik had altijd meer last van spinnen die het infrarood zo geweldig vonden :+ :D Speldeknopjes zo groot, maar in huis op beeld dacht je echt dat er een monster zat :')

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 22:12

APCIII schreef:
Ik heb hier een camerasysteem hangen, ook met analoge output via BNC-connector naar een NVR/DVR (NVR/DVR die zowel IP-camera's als analoog aan kan).

Mag ik vragen welke DVR je hebt??

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:23

Ik heb een Hikvion NVR, type HiWatch - DS-H104Q (wordt geleverd zonder hardeschijf)
Die bevat de meeste basisbeveiligingsinstellingen (wel bewegingsdetectie binnen een zelf te kiezen zone), maar niet het supergeavanceerde zoals "achtergelaten voorwerp detectie".

Het begon met een oude gekregen camera+behuizing van de overburen, die in eerste instantie als dummy aan de muur zou gaan hangen. Maar ja, na wat pielen bleek 'ie (overdag) gewoon goed beeld te geven. Dus toch maar een NVR gekocht om 't zaakje knap aan te sluiten. Na verloop van tijd begon het nachtzicht van die oude camera te irriteren, en heb ik er een nieuw binnenwerk ingezet. Vandaar onderstaande foto's , tijdens het ombouwen:

Afbeelding
Afbeelding

Emmaa_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:21

Je kunt de adapter ook met de nieuwere systemen gewoon bij de camera plaatsen. Tegenwoordig gebruiken veel mensen inderdaad een combi coax kabel, zodat er geen stopcontact in de buurt van de camera nodig is.

Ik zou je aanraden om te kijken naar een CVI of TVI systeem. Dat werkt ongeveer hetzelfde als je analoge systeem, maar de beeldkwaliteit is een stuk beter. Als je kiest voor een XVR (pentabrid) recorder dan kun je zelfs je huidige analoge camera's erop aansluiten.

Goede, bekende merken zijn Dahua en Hikvision. Je kunt ook voor een merkloos systeem kiezen, vaak wordt dit in dezelfde fabriek gemaakt. Ik zou niet voor een systeem van eBay kiezen. Als je problemen hebt is het een stuk fijner als je de leverancier makkelijk kan bereiken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 23:53

APCIII thanks. Die zal ik zo eens opzoeken.

Grinnik ik ben ooooooooooit heel lang geleden begonnen met de cameraset van mijn ouders. Die hadden die in de winkel hangen. Zon beroerd cameraatje die je met een kabel aansloot op een bijgeleverde zwart-wit TV. Ding wilde ook niet op een andere TV werken :') Werkte op zich niet slecht, maar toen we naar Duitsland verhuisden ging dat niet meer werken vanwege de afstand. Toen vond ik dus mijn eerste buitencamera met infrarood. Die had dan geen geluid meer, maar dat vond ik niet erg mijn ene merrie lag elke nacht te kreunen en steunen dat ik er gek van werd. Die werd met de BNC kabel aangesloten op een TV die extra in de woonkamer stond. Nog zon bakbeest _O- Met 2 merries drachtig heb ik toen een 2e set gekocht en die switcher. Dat werkte echt wel fijn, maar dat aansluiten was soms best om kriegel van te worden. Die BNC stekkers pasten nergens meer op. Hoop werk met tulpstekkers en overloop naar coaxstekkers. Nou ja toen ik stopte met fokken niks meer met die camera's gedaan. Ze zijn in de kast beland en daar liggen ze nu nog. mental note ik zal ze er eens uithalen en kijken of ze het uberhaupt nog doen :+ En met de switcher kapot de computer kapot zat ik nu echt even te hikken tegen hoe sluit ik het weer aan. Die DVR's had ik al gevonden, maar ja toen kwam ik die sets tegen, die zelfs mijn oude camera's erbij zouden moeten kunnen hebben (8 kanalen BNC input en zowel HDMI als VGA output) camera's met 2 MP, niet al te verkeerd dus. Alleen dat met die kabel irriteert me.
En ik snap dus gewoon niet waarom dat niet op een directe manier zou kunnen/willen werken. Heel eerlijk ik zie er gewoon tegenop die kabel opnieuw te gaan trekken. Dat was nou niet echt een je van het klus. De oude kabel loopt helemaal via de nok van de schuur en als je weet dat de schuurdeuren al 4 meter + zijn reken maar uit hoe hoog dat is. En dat alles voor een paar maanden en dan kan je alles er weer af gaan halen omdat het verhuistijd is.

Ik denk dat ik me gewoon maar moet gaan bedenken of ik alleen een DVR koop en het oude spul eraan knoop, of dat ik toch zon set koop met extra lange kabel en toch moet gaan puzzelen hoe ik die ga aanleggen. En dan maar hopen dat ik op het nieuwe adres ook zulke lengtes kabel nodig ben :+ :P :D

Emma yeahhh thanks. Kan ik het dus toch gewoon proberen. De camera's van die set zijn TVL. En de DVR ondersteunt TVI/CVI/AHD/analoog en IP.
Maar helaas wordt het echt wel een set van Ebay :D Prijsverschil is meer dan groot, 139 euro voor een set met 4 2MP camera's een 8 kanaal DVR met een 1 TB harde schijf erin. Daar betaal je in de winkel het driedubbele of meer voor (dezelfde set he, ik heb gezocht :D ). Voor dat verschil neem ik graag het probleem van niet zo makkelijk de leverancier te kunnen bereiken.