Zit absoluut vast aan kabelgebonden. Afstand is 50 a 60 meter en draadloos gaat niet vanwege de dikte van de muren hier (iets met Duitse huizen en een halve meter muur
) WIFI niet mogelijk, ook hier weer zitten die muren dwars (WIFI werkt hier alleen in huis zelf, buiten geen ontvangst. En ik wil daar geen versterkers tussen zetten vanwege het al minimale aan snelheid. Internet is via sateliet). En via IP not an option, dr is hier GEEN netwerk
Dus maar 1 optie en dat is kabelgebonden. Goed dat is geen punt, kabel ligt/hangt er. 75 Ohms van het oude systeem (analoog). En zelfs die camera's zijn er nog, maar dat alles werkt op BNC stekkers
......
Had vroeger een switcher die dan aangesloten werd aan of de puter (die had een BNC kaart erin maar die puter leeft niet meer), of op de TV maar ook de switcher is overleden. 1 camera nu aansluiten op de tv no problem, dat werkt via een verloopstekker. Maar probleem is de box is te groot en met 1 camera kan ik die niet compleet overzien. Ben dus een 2e camera nodig. Huidige laptop heeft geen BNC aansluiting
En aldus ga je vol goede moed zoeken. Bomen, bos
Vind in zoektocht DVR recorders. En zelfs een aantal die het oude analoog ondersteunen. Maar dan zie je ook complete sets en denk je mss kan ik dan gelijk de boel uitbreiden en ook op het erf zo hier en daar een camera hangen en de oude camera's vervangen voor zon nieuwe. Tja en dan, dan gaat het voor mij even te ver. Die nieuwe systemen hebben allemaal een 75 Ohms kabel gecombineerd met een stroomkabel. Kabeltjes allemaal veel te kort met 15 meter
er zijn wel langere te koop. Maar het wordt mij, zelfs op navraag bij de verkopers, niet duidelijk of je die camera's ook ipv met die nieuwe dubbele kabel ook met de gewone 75 ohms kabel en dan direct de camera in de stal met een stekker in het stopcontact kan gebruiken. Compleet alles vernieuwen die zon dubbele kabel trekken wil ik liever niet met oog op dat ons huis te koop staat, en we hopelijk over niet al te lange tijd gaan verhuizen.
Even ter verduidelijking, die camera's verbind je dus met die dubbele kabel aan de DVR. En in huis heb je een extra verloopstekker waarmee je dan van 2 of 4 of 8 stroompunten van die camera's alles samenkomt en die naar de stekker gaat voor het stopcontact. Voor de beelddenkers filmpje van youtube waarin ze zon systeem aansluiten. https://www.youtube.com/watch?v=YsAgfJSngdc
Dat zou ik dus graag omzeilen, door ipv die dubbele kabel de oude 75 ohms (wat ook het ene deel van die dubbele is) te gebruiken en de camera direct in de stal stroom te geven met een normale stekker.
Maar de verkoper zegt, die camera's werken met DC stroom, en lange afstanden zouden verlies geven. Mijn oude camera's (volgens mij ook DC stroom) hebben allemaal hun eigen stroompunt in de stal en brengen dus alleen hun beeld via de kabel in huis. Waarom zou dat met die nieuwe camera's niet meer kunnen? Gebruiken die camera's zowel het stroomdeel van de kabel als het overbrengingsdeel van de kabel om het beeld over te brengen? Maw het botst nu even in mijn hoofd
Iemand die mij op weg kan helpen?

Met 2 merries drachtig heb ik toen een 2e set gekocht en die switcher. Dat werkte echt wel fijn, maar dat aansluiten was soms best om kriegel van te worden. Die BNC stekkers pasten nergens meer op. Hoop werk met tulpstekkers en overloop naar coaxstekkers. Nou ja toen ik stopte met fokken niks meer met die camera's gedaan. Ze zijn in de kast beland en daar liggen ze nu nog. mental note ik zal ze er eens uithalen en kijken of ze het uberhaupt nog doen