Welke ereader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Welke ereader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 20:51

Ik overweeg de aanschaf van een ereader.
Welke heb jij en waarom?
Waar moet ik op letten? Etc?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:03

Ik heb een Kobo, de Aura geloof ik - met verlichting in elk geval. Ik vind 'm ideaal, geen leeslampje meer nodig maar zeker ook niet zo fel als een beeldscherm van bijvoorbeeld een telefoon. Je hebt bij Bol.com ook een abonnement (Kobo Plus), je kunt voor een bepaald bedrag per maand dan alle boeken lezen die binnen dat abonnement vallen. Is niet alles en vaak zijn recente bestsellers er geen onderdeel van, maar wel leuk als je gewoon veel wilt lezen. :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:03

Ik heb een Kobo Clara HD. Wilde niet zon klein schermpje en graag ook verlichting erin zodat je altijd kunt lezen. Heb m nog niet zo heel lang maar bevalt me prima. Heb er een hoesje omheen zodat ie mee kan in mn tas en beter beschermt is. Vind de verlichting heel fijn want die kun je ook aanpassen aan t daglocht zodat je m savonds donkerder kan maken. Heb t zelfs zo ingeateld dat t automatisch gaat.

Heb er ook een Kobo plis abbonement bij gedaan. Kun je kiezen uit heel veel boeken die je voor 9.99 per maand allemaal kunt lezen. Door de wifi op de Clara is t heel makkelijk om de boeken op de eraeder te zetten.

Eleionomae

Re: Welke ereader

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:24

Ik heb ook de Kobo, de Aura 2. Ben er echt onwijs over te spreken :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:52

Ik heb al enkele jaren een Kindle Paperwhite. Bevalt mij prima. Ik weet niet of ze het tegenwoordig allemaal hebben, maar verlichting vind ik wel echt een must in de ereaders tegenwoordig.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:59

Ik heb een kobo glo.
Met verlichting erin.
Ik vind hem heerlijk!
Maar ik heb hem al een aantal jaar.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:36

Ik heb sinds ruim 2 jaar een Kobo Aura H2O in combinatie met het Kobo Plus abonnement. En ding, als ie vandaag kapot gaat, heb ik morgen een nieuwe in huis. Ik zou echt niet meer zonder kunnen. Ik heb bewust voor een water-bestendige gekozen ondat ik graag in bad lees, of zoals afgelopen zomer op mijn luchtbed in de tuin:). Voor mijn moeder, die wegens ziekte maar een hand goed kan gebruiken, heb ik vorig jaar een Kobo Aura Edition 2 gekocht omdat deze iets kleiner en dus handzamer is voor mijn moeder.

Voordelen van de Kobo vind ik, lange accu-duur, veel instellingen qua lettertypes, uitlijning, lettergrootte en verlichting van het scherm. Ook vind ik het abonnement ideaal, het synchroniseert allemaal perfect met elkaar en voor € 10,- per maand heb ik altijd beschikking over de nieuwste boeken. Ik lees er 2 tot 3 per week dus haal die € 10,- er makkelijk uit.

Waar ik ga, gaat mijn boek mee. Lange autoritten, afspraken, in het verleden naar mijn werk als vrachtwagenchauffeur, enz enz. Ideaal om de tijd mee door te komen. ‘S avonds gaat ie mee naar boven zodat ik voor het slapen kan lezen, ‘s morgens meteen weer mee naar beneden.

Heb voor beiden wel geïnvesteerd in een goed hoesje, zodat hij altijd beschermd is, zowel thuis tegen het vallen als in mijn handtas. En bij die van mezelf zit er nog een screenprotector op, geen must, maar wel een veilig idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:42

Hier ook een Kobo Aura H2O. Ik heb hem al een paar jaar, maar ben pas sinds mijn laatste vakantie helemaal om. Met name door het Kobo Plus abonnement. Echt heel handig!

Vooral fijn dat ik s avonds in bed kan lezen, zonder dat het licht aan hoeft, en als ik dan in slaap val gaat hij naar de slaapstand. Batterij gaat ook lang mee!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:42

Of je een Kobo of Kindle neemt maakt niks uit, zijn allebei echt even fijn. Licht dat je kunt aansturen is een must.

Ik vind het Kobo abonnement echt waardeloos maar als jij er wel gebruik van maakt zou ik een mooie Kobo nemen. Ik vind Amazon fijner dus ik heb een Kindle Paperwhite.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:43

Ik ben echt het type dat het heerlijk vindt een écht boek in de handen te hebben. Dus ik was enorm sceptisch. Inmiddels voor de vakantie wel een aangeschaft vorig jaar.. had ik veeeel eerder moeten doen! Geen gesjouw met dikke boeken in de weekendtas of door huis. In bed zonder lampje lezen.. mee naar het meertje... het is wel een Kobo H20 geworden. Uiteraard met beschermhoes. De waterbestendige was net een paar euro duurder maar ik hoef niet bang te zijn bij regen of een strandje oid. Heerlijk! Mijn vriend heeft dezelfde al een paar jaar langer ;) bevalt goed en wordt elke week gebruikt.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:52

Ik lees boeken met de kobo app op mijn ipad en iphone. Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van een ereader is?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:03

truus1957 schreef:
Ik lees boeken met de kobo app op mijn ipad en iphone. Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van een ereader is?

Weet niet hoe groot je ipad is maar ik heb een tablet in 10.1". Ereader is veel handzamer in mijn geval. En de verlichting is ook instelbaar, heel prettig.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:11

truus1957 schreef:

Een Ereader kijkt veel rustiger omdat het beeld niet ververst.

Voor ts, lees je veel Nederlands of Engels en kies je voor gemak of vind je het niet erg om bestanden om te zetten naar andere formats?

Als je veel Engels leest is de Kindle handig, het aanbod Engelstalige boeken is enorm bij Amazon.
Lees je veel Nederlands is de Kobo handiger, in het ePub format is veel meer keus.

Dit heeft alles te maken met het bestandsformat, Kindle heeft een eigen format, Kobo gebruikt het meer universele ePub format.
Als je het niet erg vind de bestanden om te zetten naar een ander format maakt het niet veel uit, kies je voor gemak zou ik kiezen voor het format waarin het makkelijkst boeken te krijgen zijn voor dat type apparaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:22

ingvdh schreef:
truus1957 schreef:

Een Ereader kijkt veel rustiger omdat het beeld niet ververst.

Voor ts, lees je veel Nederlands of Engels en kies je voor gemak of vind je het niet erg om bestanden om te zetten naar andere formats?

Als je veel Engels leest is de Kindle handig, het aanbod Engelstalige boeken is enorm bij Amazon.
Lees je veel Nederlands is de Kobo handiger, in het ePub format is veel meer keus.

Dit heeft alles te maken met het bestandsformat, Kindle heeft een eigen format, Kobo gebruikt het meer universele ePub format.
Als je het niet erg vind de bestanden om te zetten naar een ander format maakt het niet veel uit, kies je voor gemak zou ik kiezen voor het format waarin het makkelijkst boeken te krijgen zijn voor dat type apparaat.

Met Calibre is omzetten echt zo makkelijk, het is echt 50-50.