Ervaringen LexWonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Igniss

Ervaringen LexWonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 17:47

Heey!

Mijn vriend en ik zijn langzaam eens rond aan het kijken voor een leuk huisje. Enkel doordat we gehuurd zitten is de spaarpot niet zo vet.

Nu kwam ik bij het googelen de site LexWonen tegen die je helpen om zonder eigen geld een huis te kopen doormiddel van de taxatiewaarde van de woning te nemen als hypotheek. Klinkt goed natuurlijk en ik heb al vaker gehoord dat het soms gedaan word.
Maar nu twijfel ik over de site, zelf vind ik alleen maar positieve recencies maar ik wou hier eens vragen of mensen er ervaringen mee hebben of er uberhoud al van gehoord hebben.

Mochten we een mooi huisje vinden in onze prijsklasse en de site is betrouwbaar dan willen we daar gebruik van maken natuurlijk. Maar dan moet het wel betrouwbaar zijn.

Alvast bedankt!

BigOne

Re: Ervaringen LexWonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:50

Taxatiewaarde is niet altijd de verkoopwaarde he!! Ons huis is voor 4 getaxeerd , wanneer ik het morgen voor 5 zonder de grond te koop zet ben ik het zo kwijt. Dus goed nadenken.

Janine1990

Re: Ervaringen LexWonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:08

Klinkt misschien allemaal heel waarachtig, maar er zijn heel veel banken die een hypotheek verstrekken op basis van de taxatiewaarde.

Ik kan je alleen maar aanraden om naar den GOEDE hypotheekadviseur te gaan, die zijn helaas schaars. Ik heb mijn adviseur geloof ik rond de 3000 euro betaald, maar ik had geen betere kunnen vinden.

Zorg vooral dat je vooraf rond de 20k hebt gespaard, dan kan je niet zomaar mis schieten wat betreft overige zaken.

Ik heb mijn huisje in 2017 gekocht. Betreft een tussenwoning die te koop stond voor bedrag X.
Omdat ik graag een bijkeuken wilde bijbouwen, wilde ik een bouwdepot hebben. We hebben een globale berekening gemaakt en daar kwam uit dat ik bedrag X + 10k wilde gaan lenen als dit lukte.
Bank ging echter de taxatiewaarde verstrekken. Dus was het duimen draaien wat de taxateur vond.
De taxateur kwam inderdaad op bedrag X + 10k (en nog een beetje geloof ik)

Dit is het bedrag wat ik heb gekregen.

Het had ook zo kunnen zijn dat ik mijn huis voor bedrag X kocht en de taxatiewaarde maar X-10k was, dan had ik zelf 10k moeten ophoesten (of naar een andere bank moeten gaan, en die keuze heb je bij LexWonen niet lijkt me).
Dat is de andere kant ervan.

Zorg daarom dat je een onafhankelijke adviseur hebt, die kan jou heel goed vertellen wat je ongeveer kan lenen. Ga met die antwoorden op stap en regel met die adviseur jouw hypotheek. Wat ik al zei, het is niet heel goedkoop. Maar het was wat mij betreft de moeite waard, ik hoefde mij niet ook daar nog druk over te maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:10

Ik ken het, maar het werkt niet.
Je mag nu echt maar 100% van de aankoopwaarde krijgen als hypotheek en geen cent meer.

Dus hun trucje (van de marktwaar de gebruiken om extra te kunnen lenen) kan dus niet.
Wij zijn bezig geweest met een huis die snel (onder de marktwaarde) moest worden verkocht, maar kregen echt geen cent meer hypotheek dan wat je echt gaat betalen een de woning.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:12

@Janine
Maar dan leen je meer om te gebruiken voor het huis en zit het in een bouwdepot.
Dat geld krijg je pas als je gaat verbouwen en als je klaar bent (bonnen inleveren om geld te krijgen) en er nog een kleiner bedrag op staat kun je dat evt zo getsort krijgen.

TS wilt geld om de kk te betalen.
Dat kan niet meer met een hypotheek.

Wel evt met een extra lening, maar met andere voorwaarden (en rente) dan een hypotheek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:16

Brainless schreef:
@Janine
Maar dan leen je meer om te gebruiken voor het huis en zit het in een bouwdepot.
Dat geld krijg je pas als je gaat verbouwen en als je klaar bent (bonnen inleveren om geld te krijgen) en er nog een kleiner bedrag op staat kun je dat evt zo getsort krijgen.

TS wilt geld om de kk te betalen.
Dat kan niet meer met een hypotheek.

Wel evt met een extra lening, maar met andere voorwaarden (en rente) dan een hypotheek.

Oh ik had niet door dat het TS om de KK ging... Maar als je die niet op kan hoesten, moet je helemaal nog niet aan kopen beginnen... :n
Het leeuwendeel van de KK krijg je toch weer terug.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:15

Ik ben de dochter van LexWonen.
Ik weet dat mijn vader tientallen mensen per dag over de vloer heeft en een hele hoop mensen blij heeft weten te maken met een woning.
Je kunt hem letterlijk (!) 24-7 bereiken en zijn doel is dan ook jou zo min mogelijk kosten te laten krijgen en zoveel mogelijk te helpen met alles eromheen, zoveel meer dan alleen maar een adviseur. Ik denk zeker dat dat hem onderscheid van overige bedrijven, naast zeer professioneel heel flexibel en meedenkend met zijn klant.

In regio Amsterdam, Utrecht, Rotterdam is er sowieso minder mogelijk.
Verder zou je zelf vrijblijvend een belletje kunnen doen om te kijken wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.

Veel succes!