refurbished smartphone kopen,welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

refurbished smartphone kopen,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 11:57

gisteren mijn oude nokia in het toilet laten vallen,ik krijg hem nog aan,maar hij heeft dus wat kortsluitingetjes :+ dus ik vrees dat ik een andere telefoon ga moeten kopen.

nog nooit een smartphone gehad,maar nu overweeg ik het toch.

het wordt zeker geen toestel dat erg gebruikt wordt,maar bv whatsapp lijkt me wel handig en ook thuis,via wifi mijn mail bekijken zal dan gebeuren.

nu heb ik er geen flauw idee van wat een goed idee is,maar ik wil er dus niet veel geld aan uitgeven.

ik kwam bij een nieuwe en 2 refurbished uit.
sommige toestellen zijn dan te oud om nog deftig te functioneren meen ik,maar geen idee wat van deze drie de beste optie is.
dus mochten mensen met meer kennis me hierin kunnen adviseren,zou dat fantastisch zijn.

dit is de nieuw,heel basis denk ik:
https://www.bol.com/nl/p/nokia-1-8gb-du ... gIy2_D_BwE

(vraagje hier,weinig intern geheugen,voor foto's enzo,kan je daar een extra geheugen kaartje instoppen?of werkt dat zo niet?)

en de refurbished:
https://www.rebuy.nl/i,7649763/telefoon ... 16gb-grijs

of
https://www.rebuy.nl/i,8905259/telefoon ... 32gb-zwart

iemand raad?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:24

Voor dat geld zou ik nooit voor refurbished gaan. Ik houd daar sowieso al niet van maar als de telefoon die jij wilt nieuw 88 euro is dan moet je daar niet eens over denken.

En dan nog denk ik dat je beter voor een Samsung of IPhone kan gaan. Maar die heb je niet voor 88 euro. Zelfs refurbished niet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:28

Ik ben heel gelukkig met die Nokia 1. Ik wil ermee bellen, whatsappen en mijn mail kunnen lezen en dat doet-ie prima. 8 Gb is niet veel geheugen, als je denkt dat je toch nog wel eens foto's wil gaan maken met je telefoon zou ik denk ik ook kiezen voor iets met een betere camera, maar voor 'even plaatje maken' voldoet het prima. Foto's er ook weer afhalen om het geheugen beschikbaar te houden werkt uitstekend bij mij. En hij doet gemakkelijk twee dagen met een batterij.

Voordeel van een verse boven een refurbished is dat je weet wat ermee gedaan en gebeurd is. Was voor mij deel van de keuze. En ik kom van Samsungs af die steeds meer toeters en bellen - en bloatware - krijgen. Ik wil geen toeters en bellen. Ik wil bellen, appen en mail checken. Dat doet hij prima.

meggiemeg

Re: refurbished smartphone kopen,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:43

Je kunt vaak wel een extra geheugenkaartje er in doen, echter niet alles kan je daarop kwijt, sommige app's kan je er niet naar toe verplaatsen, 8 gb is niet veel geheugen, met een paar apps er op zit hij zo vol en wordt de telefoon traag.
Ik heb vorige week een samsung s8 bij rebuy gekocht, was volgens als nieuw en dat is die ook, werkelijk niets op aan te merken.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:48

De Nokia openmaken, batterij eruit en in het zonnetje laten drogen.
Dan nog eens proberen.
Ik heb ooit een gsm 2 weken op een paaltej van de omheining laten liggen.
Het ding was doorweekt maar werkte perfect nadat hij opgedroogd was.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:58

Batterij eruit en alles een dag of 2 in een bakje rijst laten drogen wil ook wel eens helpen !
Niet te snel opgeven hoor, die oude Nokia's zijn taai ! }>

Van de smartphones ken ik niks. Ik heb ook nog een stokoude Nokia gsm :+
en er ligt er nog ééntje van 29 euro als reserve in de kast :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:06

Als je een smartphone wil zou ik sowieso niet gaan naar een van 88 euro, die dingen zijn nog slechter dan gewoon een klassieke gsm. Als je een smartphone wil die qua prijs kwaliteit echt goed is en nieuw zou ik een Huwawei p20 lite nemen. Hele goede smartphone, heb hem zelf niet maar mijn vriend heeft hem en is echt een topdingetje, zeker voor 200 euro.
Als je een refurbished wilt van iPhone, zou ik enkel via Irepair kijken. Heb hier zelf meerdere toestellen gekocht en zeer goede en betrouwbare service, ook qua iPhone's heel goed en er wordt niet mee geprutst.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:28

Als je voor een refurbished gaat, dan zou ik voor iPhone gaan. Is ontzettend makkelijk in gebruik, Android is een stuk ingewikkelder in mijn belevenis. Zelf haal ik alles bij macdemolition in ochten. Nog nooit ergens last van gehad. Goede prijzen en krijg er altijd kwaliteit voor terug. Is er iets kapot lost hij het voor je op.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:33

Ik ben ook een lichte gebruiker (mail, Whatsapp, keer een foto of filmpje maken, ik heb geen soc. media). En toch ben ik ca. 1,5 jaar geleden overgestapt op een iPhone SE met 32 GB intern.

Ik had zoooo genoeg van die goedkope smartphones met (te) weinig geheugen. Iedere keer gedonder als je een app wil updaten dat het geheugen vol is -:(- . Moet je eerst opschonen. Denk je een leuke foto gemaakt te hebben, valt de kwaliteit toch tegen. Gauw te korrelig als er wat minder licht is of gewoon domweg onscherp :( . En altijd wel SD kaartje erin gehad als geheugenuitbreiding, maar in de praktijk valt dat erg tegen vind ik. Sommige apps draaien gewoon niet via de SD-kaart. En je krijgt allemaal apps cadeau waar je niks mee doet maar die je ook niet kan verwijderen maar die wel geheugen innemen (bijv. Google Kiosk, Movie, Chrome, Maps en aanverwante zooi).

En als je eenmaal zo'n ding hebt, kom je erachter dat het toch ook wel heel handig is. Even iets uitprinten rechtstreeks vanaf je smartphone (ik heb thuis een printer met wifi). Mijn fotocamera heeft ook wifi, dus een appje erop om foto's van de camera gelijk over te kunnen zetten en (via app bijv) delen met familie/vrienden. Radio-ontvangst op het werk is slecht, dan is Spotify ook wel heel handig. Maar dan moet je wel een fatsoenlijk geluid hebben. Enz.

Ik ben ook niet van de refurbished, maar als je dan wat doet: zoek een smartphone met minimaal 16 GB intern.

Ik heb een iPhone privé, een Sony met Android voor mijn werk, een Android tablet privé, een W10 laptop en mijn vader heeft een Windows phone. Windows is wel echt anders, maar ik heb zelf geen voorkeur dat ik het ene of het andere handiger vind. Ik zal wel vloeken in de kerk, maar ik begrijp zeker dat hele iPhone vs Android gekrakeel niet. Ik vind de overeenkomsten groter dan de verschillen. Maar goed, dat ben ik.