Wifi blijft maar stoppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Divers

Wifi blijft maar stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 07:59

Hoi en goeiemorgen

sinds 2 dagen doet mijn wifi raar. Soms gaat het lampje met het wereldbolletje ineens uit. Dan blijft het wifi teken op mijn telefoon en laptop wel aan, maar heb ik geen connectie meer.

Aan-en-uit zetten werkt niet. Soms gaat hij het vanzelf ineens weer doen, soms moet ik bij de router een halfuur de stekker eruit laten.

Heel vervelend, wat kan dit zijn en kan ik het zelf oplossen?

Afbeelding

Froukje_J

Re: Wifi blijft maar stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:38

Heb je ziggo toevallig?
Wij hebben dat probleem namelijk ook

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:40

Je provider bellen.
Die kan kijken of er iets met de verbinding is, of dat je modem misschien aan vervanging toe is.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:44

Froukje_J schreef:
Heb je ziggo toevallig?
Wij hebben dat probleem namelijk ook

Same, ik heb ook ziggo en heb dit probleem sinds 1/2 weken.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:46

Ik heb hier vaak super slechte wifi en we hebben ziggo -O- .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:51

Hier ook ziggo en wij hebben dit ook regelmatig. Gewoon opbellen en uitleggen, hebben wij ook gedaan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:56

Bekend probleem ja, en hier ook Ziggo.
Na contact met de klantenservice moesten we dan zelf maar regelmatig van kanaal wisselen, dan zaten er te veel mensen tegelijk op een bepaald kanaal : https://www.ziggo.nl/klantenservice/wif ... -wijzigen/
Ik denk erover om van provider te wisselen, dit hadden we vroeger bij telenet nooit voor :(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:02

Ziggo, praat me er niet van. Ben al jaren bezig. Steeds een nieuwe router en steeds het zelfde probleem. Dan wifi dan weer niet dan wel weer. Iedere keer bellen en dan zeggen ze ja mevrouw het signaal is hier goed en sterk. Nou bij mij thuis dus niet. Sinds een maandje of 2 een nieuwe router weer en nog steeds de zelfde problemen. Word er gek van

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:14

Koop een losse wifirouter die je bekabeld aansluit op het modem, die hebben een sterker signaal en dan is je probleem vaak opgelost.

Het wifiprobleem ligt niet aan Ziggo, KPN of andere providers. Er zijn gewoon te veel wifinetwerken die elkaar verdringen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:19

Iedereen die klaagt over de Ziggo, jullie moeten even het kastje in de muur vervangen :=
Deze is waarschijnlijk doorgebrand met overgaan van analoog naar digitaal. Bij ons ook gebeurt en nooit geen probleem meer gehad na het vervangen.

Afbeelding

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:31

Ziggo heeft Power promise, overal in huis een goede wifi verbinding d.m.v. de Connectbox. Ik heb ook maandenlang Wifi problemen gehad in huis en een Connectbox ontvangen nadat ik hun had gewezen op hun Power promise. Klantenservice deed niet moeilijk en stuurde me binnen een paar dagen het nieuwe modem en nieuwe UTP kabels.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 09:40

Nee, geen ziggo. Ik woon niet in Nederland.

Mijn modem staat buiten mijn huis en als ik de router daar aansluit is ie zo ver weg dat ik helemaal geen connectie meer heb. Bovendien kunnen er dan andere mensen bij en daar zit ik niet zo op te wachten.

Ik ga nu customer service bellen, maar dacht dat er misschien een simpele oplossing is.

Het probleem was gister iedere paar uur, nu iedere paar minuten. Heel frustrerend.
Als ik de D-Link open staat er (op het moment dat hij het niet meer doet) wel ''repair'' maar dat werkt ook niet.

Ik woon hier al 6 maanden zonder problemen dus ik denk niet dat het komt omdat er te veel wifisignalen zijn die elkaar verdringen, maar zou altijd kunnen...

oh edit: Kanaal wijzigen heb ik ook al gedaan, ik had iets gedownload waarmee ik het beste kanaal kon zien en die heb ik toen gekozen. Maar dat is al een paar maanden terug (puur om te zien of ie sneller zou zijn, niet omdat ik problemen had)
Laatst bijgewerkt door Divers op 22-02-19 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 09:46

Heb nu de customer service aan de lijn, zal je net zien dat de wifi het nu al 10 minuten goed doet :+ Typisch.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:57

Toevallig hebben wij dit probleem nu ook al 2 dagen (vandaag dag 3), maar wij zitten wel in Nederland, bij XS4ALL...

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 10:09

_Lorette_ schreef:
Toevallig hebben wij dit probleem nu ook al 2 dagen (vandaag dag 3), maar wij zitten wel in Nederland, bij XS4ALL...

Ook dat ie wel verbonden is met je apparaat (in andere woorden, je wifi op je telefoon/laptop geeft aan dat je verbonden bent), maar geen werkend internet?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:48

Het is een soort van knipperlichtverbinding, waarbij hij het ene moment wel verbinding heeft met een sterk signaal, maar er geen internet is, en het andere moment is er helemaal geen verbinding.

We hebben hierdoor geen internet, geen tv en geen telefoon. We hebben al een ander modem geprobeerd, dat gaf geen verbetering. De provider heeft geen monteur in onze regio, het afsprakensysteem werkt niet en ze kunnen geen enkele belofte doen over wanneer er iemand uit een andere regio kan komen. Om gek van te worden, zeker nu er van alles geregeld moet worden (zorg en uitvaart). We zijn al door onze mobiele bundels heen. Het is dat ik nu op kantoor ben en hier internet heb, maar ik word geacht om ook nog een beetje te werken i.p.v. privé zaken regelen...
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 22-02-19 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 10:49

Gecondoleerd, wat ontzettend vervelend!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:53

Ik ben jarenlang klant bij Ziggo geweest maar sinds zij zijn samengegaan met UPC meen ik, was het huilen met de pet op en iedere keer dat ik belde werd er gezegd dat ik een andere kabel moest trekken. Dure internetkabel gekocht en nog steeds knudde maar volgens hun lag het toch echt aan de kabel _-:(
Ben overgestapt naar Telfort en heb super tv en internet en in 3 jaar 1x een storing gehad dus het kan wel!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:36

Indi_Vito schreef:
Iedereen die klaagt over de Ziggo, jullie moeten even het kastje in de muur vervangen :=
Deze is waarschijnlijk doorgebrand met overgaan van analoog naar digitaal. Bij ons ook gebeurt en nooit geen probleem meer gehad na het vervangen.

[ [url=m/tIIWwu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is bij ons vorig jaar nog vervangen maar heeft geen ruk geholpen

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 15:12

Lieve bokkers, ik vind het fijn dat jullie zo enthousiast reageren maar ik heb geen ziggo en heb dus ook niks aan jullie oplossingen of de tips om van provider te veranderen. Ik woon niet in Nederland. (En ook niet in Belgie)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:09

Jou modem wat buitenstaat is die draadloos ?
Anders daarin langs gaan zitten , werkt die wel is het de router.

Qua kanalen ben ik voorstander van kanaal 11.
En met veel Apple in huis nog liefst opsplitsing tussen 2.4 en 5 GHz.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:14

Divers schreef:
_Lorette_ schreef:

Ook dat ie wel verbonden is met je apparaat (in andere woorden, je wifi op je telefoon/laptop geeft aan dat je verbonden bent), maar geen werkend internet?

Wij hadden dit ook pas geleden (toevallig ook Ziggo, net zoals de rest in dit topic :+). Nu lees ik dat jij geen Ziggo hebt, maar wij hebben gebeld naar Ziggo en hebben een nieuw kastje gekregen. Misschien helpt dit ook bij jou? Een nieuwe router vragen?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 16:15

Ik heb idd 2.4 en 5, en hij staat op kanaal 11 :j

Wat bedoel je met draadloos? Er zit een stekker in voor de stroom (duh) en allemaal van die kabeltjes die je moet indrukken om eruit te halen. Met zo'n plastic eindje.

Voor een nieuwe router leg ik klauwen met geld neer, ze kennen waar ik woon geen customer happiness -O- Maar ik ga het overwegen!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:49

Ja er is er n verschil met router en modem.
Modem is wat je krijgt van provider.
En sommige geven WiFi signaal af. En als dat ding werkt ligt het aan de router.
Maar dat is enkel als die eerste WiFi geeft natuurlijk.
Maar wat ik niet snap is dat die dingen buiten staan.
Die indruk kabels zijn Utp kabels of internet kabels O:)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 17:14

Ik heb er verder de ballen verstand van hoor hahaha, maar ik woon in een soort gedeeld gebouw waar alle internet binnenkomt via 1 kastje (iedereen heeft dezelfde provider). En dan heb ik zelf zo'n kastje met antennestokjes en blauwe lampjes op mijn tafeltje staan.