Wat vinden jullie van de nieuwe website van onze pensionstal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Wat vinden jullie van de nieuwe website van onze pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 22:37

Ik heb zelf met behulp van webklik een nieuwe website gemaakt. Nu ben ik absoluut geen techneut dus ik vind het zeg maar al mega knap dat het mij gelukt is. Of ik dus geheel objectief ben denk ik niet :')

Dus ik denk ik vraag het Bokt :)

Kunnen jullie eens kritisch naar onze site kijken? Wat vind je er vervelend aan, wat juist fijn? Ik weet natuurlijk niet of ik alles kan aanpassen, aangezien ik het via een soort vast format moet maken.

En ook: Wat voor idee krijg je als je deze site ziet? Wat voor beeld krijg je van onze stal? Dat is voor mij erg boeiend om te weten zodat ik weet of wat ik wil overbrengen via de site dus ook lukt :D

https://www.staldegroenemeer.nl/

Alle tips zijn welkom, liever dat ik nu nog wat kan aanpassen dan dat toekomstig klanten zich mogelijk ergens aan irriteren/iets niet duidelijk vinden op de site en daarom afhaken :) .

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:49

Wat goed dat je zo'n uitgebreide website hebt gemaakt! Ik weet dat er enorm veel werk in zit.

Persoonlijk vind ik die hele linker balk met de grasfoto enorm storend. Hij voegt niets toe en neemt veel ruimte. Die zou ik helemaal weglaten of horizontaal boven aan de pagina plaatsen als een header. Ook jammer dat het logo een witte achtergrond heeft en niet transparant is.

De knoppen op je navigatiebar staan ook niet erg netjes. Het zijn erg veel verschillende knoppen en het liefste worden die allemaal naast elkaar gezien, niet naast én onder elkaar. Een navigatiebar heeft vaak maar 1 'rij' woorden om maar zo te zeggen. Ook omdat de achtergrond van je pagina en de achtergrond van je navigatiebar beide wit zijn, is daar geen goed onderscheid in. Je kan beter je navigatiebar een klerutje geven om het van de normale pagina te scheiden.

De kopjes 'land' 'stallen' 'loopstal' 'paddocks' 'erf' kunnen allemaal in een uitklap menu / dropdown menu. Dan heb je al een veel overzichtelijkere en rustigere navigatiebar.

En de foto's op de homepage kleiner maken, dat de tekst centraal staat en de foto's vooral aanvullende informatie brengen. En ik weet niet of het mogelijk is met webklik, maar het zou mooi zijn als de foto's naast de tekst kunnen, ipv er onder/boven. Anders krijg je zo'n "tekst, foto, tekst, foto" pagina.

Ik ben zelf ook geen pro in websites maken, maar ik leer bij mijn opleiding wel wat goed is en wat beter kan. Dus daarvan komt mijn kritiek ;). En ik ben ook geen pro in dingen kort en krachtig uitleggen, ik hoop dat het een beetje duidelijk is haha!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:55

Ik heb er weinig verstand van maar ik zou je foto's wat kleiner maken, niet letterlijk maar het bestand. Het duurt nu vrij lang voor ze geladen zijn, zie voorbeeld.
Afbeelding
Ook zou ik de banner links niet zo breed maken.

Verder heb je wat onoverzichtelijke kopjes, stallen/loopstal etc kan allemaal onder 1 kopje waar mensen dan op kunnen doorklikken als ze dat willen

Mooie site hoor, en heel knap dat je 't zelf hebt gedaan, is een rotwerk!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:56

Ik weet niet of het aan mijn internet ligt, maar hier duurt het erg lang voordat de foto's volledig geladen zijn. Als ik dan naar een ander tabblad ga, krijg ik weer hetzelfde. Weer lang laden.

De strook aan de linkerkant is veel te groot en breed. Zou ik persoonlijk kleiner maken. Of misschien daar je tabbladen inzetten? indien mogelijk natuurlijk.

Ik zou de tabbladen duidelijker neerzetten. Nu zijn het losse woorden en is niet overal evenveel ruimte tussen en ze staan niet recht onder elkaar.

Ook zijn je foto's veel te groot (misschien dat het laden daarom zo lang duurt). De foto neemt de hele pagina in beslag. Je kan niet zien dat eronder nog tekst loopt.

Op het ene tabblad gebruik je gecentreerde tekst, op een andere niet. Staat een beetje rommelig. Ook loopt bij het ene tabblad de tekst volledig door tot aan de rechterkant van de pagina, en bij anderen gebruik maar ongeveer de helft. En dat vind ik storend .

Sorry het klinkt nu echt alsof ik alleen maar negatief ben :o

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:01

Ik heb de mobiele versie bekeken en die ziet er heel netjes uit! Herken de dingen die ninaphilo noemt niet,
jij hebt vast op de pc bekeken?

Mijn eerste indruk is een nette, eenvoudige website, niet te druk.
Krijg een open en eerlijke indruk van de pensionstal. Mocht ik een pensionstal zoeken zou ik aan de hand van wat ik op de website zie zeker eens een kijkje willen nemen.

Foto's laden hier wel direct.

Enige puntje is dat ik het menu wat lang vindt waardoor het misschien wat onoverzichtelijker is, misschien zou je bepaalde dingen bij elkaar kunnen zetten onder een nieuw kopje voor meer overzicht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:02

Leuk dat je een uitgebreide website hebt gemaakt!

Ik vind alleen de linkerbalk wat storend en niet veel zeggend. Je kan je kanalen ook in je footer (onderin) plaatsen.

De foto's laden erg langzaam, en dat terwijl ik snel internet heb! Ik zou kijken of je ze kan verkleinen qua bestandsformaat.

Je hebt op je homepage ook informatie staan over de locatie van de stal. Dat kan wat mij betreft prima in je contact pagina. Als mensen interesse hebben gaan ze sowieso verder snuffelen op je website :).

Ik zou je menubalk wel zo houden zoals je hem nu hebt, maar het mag wel iets duidelijker aangegeven worden op welke pagina je bent. Als ik nu naar beneden scroll mis ik de feedback van op welke pagina ik ben. Dit kan je simpel oplossen door evt je menu statisch te maken en door die menu-item een iets andere opmaak te geven. Ik zou niet gaan werken met hamburger-menu's. Vanuit mijn studie heb ik geleerd dat niet iedereen die snapt en dat mensen kunnen denken dat het menu weg is. Dit hebben wij een keer onderzocht met school.

Mooi dat je veel foto's hebt! Maar ik mis een beetje de connectie met de foto's en de tekst. Je hebt een dikke rand om de foto's heen, waardoor je veel witruimte kwijtraakt en de tekst er een beetje nutteloos bijstaat. Hierdoor is het niet duidelijk waar welke tekst hoort.

Je website is goed responsive (schaalbaar) en daar heb je wel een hamburger. Voor een kleiner device is dit geen probleem. Je header (denk ik) staat daar wel bovenaan. Is dat bij de desktop versie ook de bedoeling?

Oke, als laatste. Er zijn veel menu-items, waarvan ik denk dat ze samengevoegd kunnen worden. Je hebt stallen en is er een box vrij? Dit zou prima onder een item kunnen vallen evt. Daarnaast heb ik het idee dat hij is ontworpen voor een kleiner device dan een desktop, omdat hij niet gecentreerd staat. Misschien daar even naar kijken.

Is een hele lap tekst, sorry!

Succes :)!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:03

De kleur groen is nogal saai en flets, die kan heel wat frisser.
Fletsheid wil je denk ik niet uitstralen.

De lange teksten kunnen heel wat meer to the point.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:04

Emoe schreef:
Ik heb de mobiele versie bekeken en die ziet er heel netjes uit! Herken de dingen die ninaphilo noemt niet,
jij hebt vast op de pc bekeken?

Klopt! Ik heb alleen op mijn laptop gekeken

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:05

Ik heb de website op mijn mobiel bekeken en ik vind het er erg mooi uit zien. Het klikt lekker door. Ik krijg het gevoel een mensen met hart voor het bedrijf (paarden) en ook dat er veel aandacht is besteed aan de website om de bezoeker de gewenste informatie te geven.
Persoonlijk vind ik wel dat er veel informatie op staat (bijvoorbeeld bij de stallen) en dat het te uitgebreid beschreven staat, mag wat mij betreft wat korter/meer to- the-point.
Wat ik zonde vind is bij prijzen de folder waarin woorden rood onderstreept staan (kom niet professioneel over) en de menubalk met te veel opties. Ook komt op mijn mobiel de pagina met AVG informatie niet helemaal uit. Plaatjes duren lang met laden, maar ze passen erg goed bij de inhoud van het stuk. Duidelijk overna gedacht.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:10

Ik mis op de homepage dat het gaat om een Pensionstal.

Op basis van de homepage kan het om van alles gaan.

Foto's laden bij mij wel snel.
Inderdaad zou je wat kopjes kunnen inklappen. Accommodatie en dan daar: stallen, land enz.

Op mijn mobiel verder geen storende balken ofzo.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:20

Ziet er mooi uit!
Paar puntjes (opmaak en tekst)
Het plaatje met de prijzen: de rode lijntjes vind ik persoonlijk storend, je kan in word dit aanpassen door woorden toe te voegen of het 'negeren'.
En ik vond een aantal zinnen net niet lekker lopen, dat je iets twee keer moet lezen voordat het kwartje valt. Stukje zinsopbouw.

Ik vind het verder een hele mooie website, mooie afbeeldingen en het straalt rust uit.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 23:25

Wat gigantisch veel tips waar ik wat mee kan! Echt ontzettend bedankt voor alle uitgebreide tekst!

Ook goed om dat van de fotos te horen bijv, want dat is bij mij niet en zonde als dat bij anderen wel zo is :) .

Aan sommige dingen kan ik niks doen( zoals bijv. De verdeling van ' gras ' met het wit, of de rand die om de foto's zit. Dat komt vanuit webklik.

Andere dingen zoals bijv. De uitgebreide tekst, of de hoeveelheid kopjes uiteraard wel en daar ga ik mee aan de slag.

Verder ontzettend fijn om te horen dat er overkomt dat we mensen met hart voor de zaak zijn :D

Ben echt blij dat ik dit topic heb geopend, haal er zoveel uit!

ruitje

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe website van onze pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 23:36

Vraagje:

Ik wilde zeg maar al onze ' items' een aparte pagina geven, omdat ik anders bang was dat er teveel zou wegvallen of teveel tekst op 1 pagina zou komen.

Ik wilde bijv. Loopstal apart hebben staan van stallen omdat ik anders bang ben dat het wegvalt.

En op de oude site had ik land en paddocks samen want dat vond ik teveel tekst?

Maar jullie vinden meer tekst op een pagina minder erg dan een te uitgebreid menu?

De fotos kunnen naast de tekst, dat is dan alleen zo op een desktop en op mobiel en tablet krijg je dan dat hij alle fotos naar onder plaatst, dat vind ik erg storend: eerst een hele lap tekst en dan een hele lap foto's. Hoe kijken jullie hier naar?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:38

Is er een mogelijkheid om binnen je menu (dus stallen) een sub menu te maken?

Mensen lezen 9/10 keer scrollend door een pagina, bij interessante dingen gaan ze echt lezen. Als je maar zorgt dat je +- 12 woorden per regel hebt en een goede regel afstand is er niet veel aan de hand :).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 23:42

Es_ther schreef:
Is er een mogelijkheid om binnen je menu (dus stallen) een sub menu te maken?

Mensen lezen 9/10 keer scrollend door een pagina, bij interessante dingen gaan ze echt lezen. Als je maar zorgt dat je +- 12 woorden per regel hebt en een goede regel afstand is er niet veel aan de hand :).

Hmmm, dat denk ik niet. Dat is dus het ' lastige' van vast zitten aan een format. Maar ik klaag niet want anders hadden we dit nooit in eigen regie kunnen houden :) .

Dus ik moet dan echt pagina's gaan samenvoegen.

Zijn er dan nog pagina's waarvan je zegt: Dat vind ik gewoon overbodig? Zoals bijv. Foto- album, video's of het interview? Dat is meer sfeer dan info natuurlijk ?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:44

Mooie site hoor! Ik heb de mobiele versie bekeken, en die ziet er prima uit.

Ik stoor me alleen een beetje aan de aanhalingstekens op de foto's voor elk stukje tekst. :x Ik zie de sluit tekens niet em volgens mij is het overbodig om dat bij ieder nieuw stukje tekst te doen?

Mooie stal ook! Beetje ver weg voor mij, maar zou het zo overwegen :D

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:54

Ziet er leuk uit!
Ik zou inderdaad ook een submenu/uitklap menu maken.
Dus misschien als eerst zichtbare kopje accomodatie, en dan in het uitklap menu: land, stallen, loopstal, paddocks, erf.
En het intervieuw misschien bij wie zijn wij? (als ene soort promotie voor wie jullie zijn)
E Foto album en videas zouden eventueel onder Beeldimpressie (of iets in die richting)

Daarnaast wat mij opviel was dat er een verschil is als je op de verschillende paginas zit:

Afbeelding

Afbeelding

De ene is de tekst en foto's breed en bij de andere niet?
Ik vind het trouwen shelemaal niet erg om grote foto's te hebben en de tekst er om heen, ik vind fotos juist heel belangrijk om te zien hoe het er uit ziet. Zegt voor mijn gevoel veel meer dan woorden.

Oh en je logo transparant zou wel erg mooi zijn ja (Als je dat zelf niet kan doen kan je me een pb sturen, heb ik binnen 5 minuten zo voor je gedaan)

Maar dit zijn echt alleen verbeter punten het ziet er echt leuk uit!

Edit: ik zie dat je op sommige paginas je de tekst gecentreed hebt en soms uitgelijnd naar rechts, ik zou er zoiezo 1 van maken en niet afwisselen. En ik denk persoonlijk dat het nets rechts uit gelijnd is.

Edit 2; je prijzen is nu een foto, prima maar haal even de rode lijntjes onder de 'fout' gespelde woorden weg :P Staat net een beetje maf (kan je doen door ze toetevoegen aan je woorden boek al sje er met rechts op klikt dan verdwijnen ze)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:25

Op mobiel ziet dat er wel anders uit

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:01

Ik heb even gekeken op de laptop in Chrome.

Als ik even google, zie ik dat je in webklik wel kunt werken met een dropdown menu. Even er vanuit gaand dat deze info nog actueel is, kun je daar hier de uitleg over vinden: https://servicedesk.webklik.nl/article/ ... u-aanmaken

Ik zou dan zelf kiezen voor accommodatie met daaronder land, stallen, loopstal en paddocks. Eventueel Erf er ook nog bij. Dat zijn de dingen die op de pagina accommodatie ook terugkomen en waarvan je zou kunnen kijken of je ze op die pagina ook aanklikbaar kunt maken. Op zich is het inderdaad wel fijn om minder tekst op een pagina te hebben. Zeker in combinatie met de vele foto's (wel fijn hoor!) zullen kortere pagina's ook sneller laden.

Het interview zou ik als submenu onder 'wie zijn wij' zetten, video's onder je fotoalbums en de AVG onder prijzen en contact.

Dat ruimt in je header lekker op. Eventueel de headertekstjes vet maken, zodat ze beter te onderscheiden zijn van je bodytekst, omdat op dat deel van je pagina de hele achtergrond wit is.

Verder inderdaad even zorgen dat de bladspiegel van elke pagina gelijk is, dus of alle tekst uitgelijnd of juist niet. En zorgen dat je foto's allemaal ongeveer even groot zijn, dat oogt minder rommelig. Ik heb 'moeilijke ogen' en vind het contrast van tekst op de witte achtergrond trouwens wel fijn op mijn laptop.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:07

Ik denk dat er nog verbetering inzit op niveau van de foto's. Op foto 1 zie je paarden achter een nogal rommelinge omheining, aaneengeknoopte draden, iets met strotouwtjes vastgebonden. Geen goede eerste indruk. Foto 2 is ok. Foto 3 heeft weer een rommelige achtergrond, een trailer die er niet echt betrouwbaar meer uitziet en wat landbouwmateriaal. Op foto's valt een rommelige achtergrond altijd veel harder op dan in het echt. Dat herinner ik me toch van de tijd dat je een filmrolletje naar de winkel moest brengen en dan een weekje wachten. Op de paardenfoto's waar ik met ongeduld zat op te wachten stond er wel altijd een kruiwagen met mest op de achtergrond ;(

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:12

Als je Wordpress (gratis versie) gebruikt laden je afbeeldingen veel sneller en kun je later makkelijker naar een professioneel format. Die kost wel iets, maar dat valt mee.

"welkom op mijn site' kan weg. Achterhaald.
Maak een contactknop rood en goed in beeld, zo verleid je mensen eerder
Mensen kijken op een site van linksboven naar rechtsonder.
Tabbladen zoeken we meestal in de bovenbalk, aan de linkerkant
Zorg dat elke pagina jouw logo en een paardenafbeelding bevat. Gras heeft iedereen, dat maakt jou niet uniek ;)

Die koorden als omheining vind ik hartstikke lelijk op een foto :(
Zoals hierboven gezegd: haal troep weg, dat leidt af.

Verdiep je even met Google/You Tube in marketing van sites, dat brengt je veel

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:33

''voor paarden die veel frisse lucht nodig hebben''
Dat vind ik een beetje lijken alsof paarden veel binnen staan. Terwijl dat op de eerste foto niet mijn indruk leek. Ik zou in de binnenstallen of grote lampen ophangen zodat het lichter lijkt. Het lijkt nu donker (mede ook door de flits fotos).

Bij de prijzen even opslaan als PDF en dan een SS maken evt. Die rode kringetjes onder de woorden ziet er wat ''niet prof'' uit.

En ik zou de tabbladen even anders maken.

Bijvoorbeeld Accomodatie als ''hoofdkopje''

Dus dan krijg je

Accomodatie
- Land
- Stallen

Etc.

Dan krijg je wat meer overzicht in de bovenbalk

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:37

Ik ben slechtziend en baal verschrikkelijk van websites die grijze letters in plaats van zwarte gebruiken. Zal vast chiquer zijn, maar het leest vermoeiend en ik haak vaak af. Nou valt het met deze website nog wel mee, maar ik zou klantvriendelijkheid stellen boven uitstraling en toch voor zwarte letters gaan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:38

Ik moet de hele tijd denken aan waar ik jullie logo toch van ken. Of waar het me sterk aan doet denken.
Het schoot me zojuist te binnen.

http://ruitergilde.nl/html/winkels.html

Het lijkt er wel heel erg veel op.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:43

Ik zie dat het ook al is genoemd, maar waar ik me aan stoor zijn de vele kopjes bovenin. Ik zou ze toch samenvoegen. Stallen en loopstal samen, land en paddock samen, fotos en video's samen, erf en accommodatie.
Als ik op een site van een stal kijk wil ik graag in 1 oogopslag zien wat de faciliteiten zijn, de grootte van de stallen, de mogelijkheid van weidegang en paddocks en een indruk krijgen van de sfeer en natuurlijk de prijzen. Ik ben op jouw site heel lang bezig met klikken en lezen voordat ik alle informatie heb.