Dyson pure bij hooikoorts/allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Dyson pure bij hooikoorts/allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 13:28

Nou het is alweer raak met de hooikoorts :( helaas lijkt mijn hooikoorts weer steeds erger te worden en kunnen artsen weinig betekenen meer...

Nu las ik over de dyson pure dat deze allergenen uit de lucht haalt (en kou dam wel warme lucht geeft) en nu ben ik daar wel erg benieuwd naar, om zo tenminste nog goede nachtrust te krijgen en iets omlaag te kunnen met medicatie. Het is bizar duur ding, maar mijn studie lijdt er helaas ook onder, dus wat dat betreft investering waard.

Nu ben ik enorm benieuwd of mensen hier ervaring ermee hebben en ook daadwerkelijk minder last van hun allergie hebben.

dieseltje09

Re: Dyson pure bij hooikoorts/allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:02

Niet bekend met de Dyson maar wel met de Philips luchtzuivering modellen. En ik moet zeggen zelfs ik, zonder allergieen merkte flink verschil in huis. Mijn ex had wel flink last van allergieën en hooikoorts en hiermee ging het uitstekend, ook de reden van aanschaf om het hem prettig te maken.

Ik weet alleen niet hoe het zit met de dyson qua geluid, de philips hoorde je namelijk wel, maar was er ook zo aan gewend. Ik weet alleen niet hoe irritant je dat vind en of je dan niet ene probleem oplost en andere er juist voor in de plaats neemt ;)

Bij philips kan je er 60 dagen 1 op proef nemen, is het niets krijg je het aankoop bedrag terug, maakt het testen ineens een stuk leuker voor je hoop geld uitgeeft en het voor jou niets oplevert

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:56

Wij hadden een clean air optima plasma ionisator in een vorig huis. ding is bij mijn ex achter gebleven, maar beviel erg goed.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:24

Ik heb nog geen persoonlijke ervaring, maar heb wel al een rondje gegoogled. Lees weinig kritiek op het apparaat van Dyson, maar vraag me af of dat niet ook te maken heeft met de hoge aanschafprijs. In de trant van: als je zoveel geld uitgeeft aan een apparaat wil je graag toegeven dat het werkt.
Maar dat is mijn interpretatie.
Ik lees iig graag mee hier.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:29

Wij hebben om de lucht bij onze vogeltjes te zuiveren een Progenion luchtzuiveraar staan en buiten de hoeveelheid stof, haalt hij ook heel fijn pollen uit de lucht :j

https://www.progenion.nl/luchtreinigers ... ger-met-uv

Bijna de helft goedkoper dan de Dyson.. hij verwarmt of verkoelt de lucht overigens niet, alles blijft op dezelfde temperatuur..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:10

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:23

Mijn vriend begint ook alweer, en heeft het doorgaans echt heeeeel erg, maar sinds 3 jaar start hij in januari met bijenpollen, een theelepel door de yoghurt, 2 x per dag, en hij heeft zelfs geen medicatie meer nodig in het hoogseizoen! Het is een natuurprodukt en bij imkers verkrijgbaar. Niet lekker maar zeer effectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:30

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 20:49

Hanafubuki schreef:
Wij hebben deze:
https://www.bol.com/nl/p/dyson-pure-hot ... oductTitle

Qua hooikoorts werkte het voor mij wel :j maar ik slik ook altijd tavegyl dus die doet ook een hele hoop. En het is ook zeer goed te doen qua verkoeling :D

Elke dag tavegyl?! Dan kom ik mijn bed niet meer uit :') kan er aan alleen maar door slapen.

Bijenpollen is mijn allergie te heftig voor.

Thanks voor genoemde producten! Ga ze eens bekijken

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:59

Beetje off-topic.

Maar als medicatie niet helpt, heb je dan al eens een immuunkuur overwogen?

Mijn grassen en bomen allergie was zo erg dat mensen bij de voordeur hun kleding in een plastic zak moesten doen en schone kleding aan. Anders was het niet te doen. Liefst gedoucht en al.

Immuunkuur kost wat doorzettingsvermogen. Maar bij mij het enige dat hielp

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 21:02

Luxorvalkje schreef:
Beetje off-topic.

Maar als medicatie niet helpt, heb je dan al eens een immuunkuur overwogen?

Mijn grassen en bomen allergie was zo erg dat mensen bij de voordeur hun kleding in een plastic zak moesten doen en schone kleding aan. Anders was het niet te doen. Liefst gedoucht en al.

Immuunkuur kost wat doorzettingsvermogen. Maar bij mij het enige dat hielp

2 variante gehad al helaas :( blijf helaas enorm reageren erop, dus kon niet ophogen/afmaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:04

Gianti schreef:
Hanafubuki schreef:
Wij hebben deze:

Qua hooikoorts werkte het voor mij wel :j maar ik slik ook altijd tavegyl dus die doet ook een hele hoop. En het is ook zeer goed te doen qua verkoeling :D

Elke dag tavegyl?! Dan kom ik mijn bed niet meer uit :') kan er aan alleen maar door slapen.

Probeer eens Cetirizine, daar wordt je niet zo duf van.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 21:08

Cetirizine en loratidine werken niet voldoende. Heb nu rupatadine en een neusspray. Werkt helaas ook niet voldoende. Gebruik er tavegyl bij zo nodig, maarja als eerste generatie antihistaminica werkt die wel erg versuffend haha

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:09

Wat voor immunokuur heb je geprobeerd Gianti?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 21:12

Mette schreef:
Wat voor immunokuur heb je geprobeerd Gianti?

Zowel per injectie als met druppels onder de tong. Precieze middel weet ik niet zo uit mijn hoofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:59

Gianti schreef:
Hanafubuki schreef:
Wij hebben deze:

Ja elke dag 2x :j anders is het niet te doen helaas -O- word er gelukkig na 2 weken niet meer slaperig van :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:06

Ik lees even mee. Waar zet je zo'n apparaat neer dan? In de slaapkamer of elders? En kan je nog wel het raam open zetten?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 01:36

Hier heb ik er een in de slaapkamer, de langwerpige variant. Merkt zelf echt minder allergie aanvallen op, in de slaap stand draait hij 's nachts (ik hou van n beetje achtergrond geluid) heb vrijwel Altijd raam op n kier. Zet hem ook aan tijdens het stofzuigen& schoonmaken en laat hem dan even doorlopen. Met de app zie je dan ook echt n piekje in t type stof uit de lucht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:45

Ik heb echt een hekel aan achtergrondgeluid, helemaal tijdens het slapen. Heeft het ook nut als je hem overdag laat draaien om de pollen uit de lucht te halen? Sowieso zijn er overdag meer pollen in de lucht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:59

Gianti schreef:
Cetirizine en loratidine werken niet voldoende. Heb nu rupatadine en een neusspray. Werkt helaas ook niet voldoende. Gebruik er tavegyl bij zo nodig, maarja als eerste generatie antihistaminica werkt die wel erg versuffend haha

Is loratadine vergelijkbaar met desloratadine? Die laatste slik ik sinds een jaar. Daarvoor heel veel geprobeerd en niks hielp. Dus ik was bijna het hele jaar verkouden tot grieperig aan toe. Toen dit medicijn geprobeerd en ik ben nu bijna nooit meer verkouden. Ook veel minder last van jeuk en branderig gevoel. Toevallig laatst een paar dagen niet geslikt omdat ik te laat was met bestellen en ik snotter weer. Na een week gebruiken merkte ik pas verschil.

Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring straks met een dergelijk apparaat. Het lijkt me voor ons ook wel iets ivm een hond

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:46

SusanH schreef:
Ik heb echt een hekel aan achtergrondgeluid, helemaal tijdens het slapen. Heeft het ook nut als je hem overdag laat draaien om de pollen uit de lucht te halen? Sowieso zijn er overdag meer pollen in de lucht.

Ja overdag kan natuurlijk ook, doe ik regelmatig ook even. Nu het pollen seizoen aanbreekt zal ik dat vaker doen, in de winter vond ik t fijn 's nachts de frisse lucht omdat mijn raam dan niet ver open gaat (heb hem sinds oktober).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:59

kiwiwitje schreef:
Door dit topic hebben wij vandaag deze besteld:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_p ... 59291.html

Hij staat inmiddels aan. De app was zo geïnstalleerd en gekoppeld. Zoals verwacht is de luchtkwaliteit hier om te huilen!

Afbeelding

Afbeelding

Nu afwachten hoe snel hij de luchtkwaliteit beter krijgt en of we verschil gaan merken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:13

Hoe groot is de range? In de link staat 63m2 maar redt ie dat? Voor het goede zou je dan meerdere apparaten moeten hebben?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:15

capopjekop schreef:
Hoe groot is de range? In de link staat 63m2 maar redt ie dat? Voor het goede zou je dan meerdere apparaten moeten hebben?

Volgens de doos en boekjes is dat indd 63m2. Maar ons kantoor is 50m2. Dus ik weet niet hoe dat zit met die 63 m2.

Edit:

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:22

kiwiwitje schreef:
kiwiwitje schreef:
Door dit topic hebben wij vandaag deze besteld:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_p ... 59291.html

Hij staat inmiddels aan. De app was zo geïnstalleerd en gekoppeld. Zoals verwacht is de luchtkwaliteit hier om te huilen!

[ [url=m/VszFCT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VrOHjl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu afwachten hoe snel hij de luchtkwaliteit beter krijgt en of we verschil gaan merken

Best schrikken zeg, vanwaar verwachtte je binnenshuis slechte luchtkwaliteit ?
Ben benieuwd hoe snel je effect meet en hoe snel je iets ervaart!